Mie mi-a placut articolul.

Eu sper sa fie mai multe jocuri originale anul asta. Desi multe "2" si "3"-uri nu suna rau (mai ales pe PS3) nu ar strica sa vedem si noutati. X360 din pacate considera ca 2011 se scrie "2Kii" vom avea o gramada de jocuri pentru Kii360 in defavoarea unor jocuri "adevarate". De Move nu zic nimic pt ca nu mai e nimic de zis - e un "accesoriu" si atat.

Ia amploare 3D-ul adevarat "mobil". Apple iOS vine puternic din urma ca o platforma valabila pe care lumea vrea sa dezvolte. Ajuta si faptul ca exista acum SDK-uri speciale pt "touch" facute de nume importante (Unreal de ex). Desi Android nu e mai slab decat un iOS, cred ca va fi intotdeauna pe locul 2. Apple vrea si el din felia PSN/XBL si o va primi sigur in 2011

Directia in care se indreapta PSP-ul este mult prea on-line, jocuri interesante sunt rare. Predomina genul PSN "casual" . Acum ca NGP a fost anuntat, pretul va decide cati vor fi dispusi sa intre in clubul "PS3-mobile". Licentierea platformei PSN pentru oricine doreste jocuri PSN indiferent de hardware va face viitorul foarte interesant la SONY-mobile. (Eu cred ca e o reactie directa la includerea XBL in Win7Mob, si faptul ca SONY nu are un OS mobil propriu).

Wii si DS sunt pe panta descendenta. Preturile pt Nintendo in Romania sunt prea mari sa treaca dincolo de fanii Mario/Zelda si "maniacii" consolelor de orice fel, care oricum le au si le vor avea pe toate.

3D Gaming adevarat inseamna head-tracking si feedback rapid in view-port. La un film e ok sa stai si sa vezi un pic de profunzime pe cateva plane care iti dau ILUZIA de 3D (+ niste ochelari care-ti dau dureri de cap). Pentru un joc nu mai merge asa 2,5D. Trebuie sa misti peisajul din joc dupa cum intorci privirea si personajul dupa cum intorci ecranul. Ochelarii si ecrane speciale sunt pt "fake-uri" 2D, unde informatia de adancime nu exista. Intr-un film/joc Real3D pot sa vad ce e in spatele elicoperului, si in sus pe cer - in timp ce actiunea se deruleaza - intorc capul se schimba unghiul camerei.

Sigur stiti ce fac "hackeri" cu Kinect (3D-Mapping in timp real). Asa ar trebui filmat un film 3D. Fiecare actor = 360 grade, fiecare scena = 360 grade. Sisteme de urmarire a ochilor si a capului exista de multa vreme. Nu sunt folosite pentru ca nu exista scenele cu adevarat 360-3D. Un 3DS sau chiar PS3 nu are suficienta putere de calcul sa "invarta" o scena completa cu poligoane dupa cum invart eu capul sau ochii - in timp ce randeaza si actiunea din cadru. Este motivul pentru care genul "platform" si "3rd Person Shooter" este foarte popular pe consola - cadru 3D ramane static (camera fixa sau predefinita) si personajul se misca cu tot cu arma. Este mult mai simplu sa misti un punct pe ecran decat toata scena. Cate shootere de consola 1st person stiti la 60 fps si 1080p ? (Halo,RDR,Oblivion,CoD4 NU ruleaza nici macar in 720p real la 40fps)