De la 1 ianuarie 2007, doi ani garantie pentru orice produs cumparat

Orice produs cumparat va avea, de la 1 ianuarie, o garantie de doi ani, prevede legea privind v�nzarea produselor si garantiile asociate. Acest termen se aplica pentru toate produsele, indiferent ca este vorba de �ncaltaminte, haine, electronice, mobila sau autoturisme. V�nzatorii vor fi obligati sa �nlocuiasca produsele �nca de la prima defectiune.

Sursa

Vanzarea produselor si garantiile asociate de la 1 ianuarie 2007

Incepand cu ianuarie 2007 intra in vigoare Legea 449/2003 (publicata in M. Of. partea I nr. 812 din 18.11.2003), care reglementeaza aspecte privind vanzarea produselor, inclusiv a celor executate la comanda, si garantiile asociate acestora, in vederea asigurarii protectiei consumatorului.

Noutatea acestei legi consta in responsabilitatea pe care o are vanzatorul fata de consumator. Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu specificatiile contractului de vanzare-cumparare si este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Legea specifica faptul ca raspunderea vanzatorului este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului, chiar daca la cumparare vanzatorul a negociat cu consumatorul o perioada de garantie mai mica.


Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.

Un produs este conform cu contractul de vanzare-cumparare in cazul in care : - corespunde descrierii facute de vanzator si cu produsele prezentate ca mostre sau model; corespunde scopului solicitat de catre consumator, acceptat de vanzator in contractul de de vanzare-cumparare sau scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip; prezinta parametri de calitate si performante normale si corespunde declaratiilor publice privind caracteristicile concrete ale acestuia facute prin publicitate sau inscriere pe eticheta produsului.

In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.

Legea stabileste si faptul ca este obligatorie oferirea de catre ofertant a unei garantii, care trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de servicii.


Daca vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o actiune sau dintr-o omisiune a producatorului ori a unui agent economic din acelasi lant contractual, vanzatorul are dreptul de a se indrepta impotriva celui responsabil de lipsa de conformitate, in conditiile legii.

Agentii economici care nu respecta prevederile legii pot fi amendati, valoarea amenzilor fiind cuprinsa intre 1000 si 25.000 RON.

Nu sunt supuse prevederilor legii produsele folosite care sunt vandute prin procedura licitatiei publice, la care consumatorul are posibilitatea sa participe personal.



Poate te ajuta