Single post: User Review: inFAMOUS 2

  1. #1 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar

    User Review: inFAMOUS 2

    Exclusivitatea din 2009 a celor de la Sony, Infamous, sau mai bine spus inFAMOUS, a adus pe PS3 o poveste interesata, inspirata din benzile desenate americane. Cole MacGrath, protagonistul aventurii, un simplu mesager, are parte de o experienta ce-i va schimba total universul. Este implicat intr-o explozie devastatoare ce-l lasa cu sechele, sechele ce-i vor prinde bine. Cole, in urma deflagratiei, detine super puteri (asemanarea cu un super erou devine evidenta) pe baza de electricitate. Acesta este inceputul primului joc al seriei. De aici incepe si se dezvaluie naratiunea si rolul personajului in acest univers. Povestea este una tipica benzilor desenate moderne si presupun ca este cunoscuta de toata lumea. Finalul primului joc lasa clar loc de o continuare, fie ca este el Good sau Evil. Nu voi insista asupra povestii pentru ca nu vreau sa stric experienta celor ce nu l-au jucat, mai ales ca este disponibil gratis pe Store prin programul Welcome Back.

    Despre aceasta continuare va voi vorbi in randurile ce urmeaza. ConsoleGames.ro a primit de la Sony (multumim curierului Smart Point) pachetul de presa ce contine si copia pentru review a inFAMOUS 2. Pachetul a fost o surpriza placuta, puteti vedea in pozele atasate continutul.

    Deciziile din primul joc pot fi preluate in a doua iterare a seriei, aducand cu ele ceva bonusuri. Al doilea joc al seriei incepe cu o batalie epica, stil God of War, intre Cole si The Beast (supremul personaj negativ al seriei). Cole reuseste sa scape ca prin urechile acului si fuge, impreuna cu Zeke si Agent Kuo, catre New Marais pentru a se pregati de confruntarea finala. Intreaga experienta este pusa un pic sub cronometru, pentru ca The Beast se apropie de ei. New Marais este un fel de New Orleans, total diferit de Empire City din primul joc. Orasul este mai luminat, mai colorat, plin de tot felul de reclame, localuri si, neaparat neoane. Din punct de vedere grafic nu avem parte de o evolutie semnificativa, ci mai degraba de o cizelare a stilului si a partii tehnice ce cara in spate jocul. Personajele sunt mai aratoase de aproape (lucru remarcat in special in cutscenes) si orasul pare parca mai plin de viata. Exploziile, efectele electrice, fumul, toate efectele sunt imbunatatite. Un mic minus l-as pune in dreptul transparentei efectelor volumetrice (gen fum, abur) si anume obiectele din fundalul acestor efecte se vad foarte pixelate, ceva in genul problemelor create de efectul norilor de apa din Gran Turismo 5.

    Cole a primit si el un "facelift" din punct de vedere al numarului de poligoane dar si a miscarilor. Jocul se simte mai fluid in miscari, in special cand vine vorba de catarare, element esential al lui inFAMOUS 2. Sigur, Cole nu este vreun Altair sau Ezio dar cred ca le poate face fata cu succes la o intrecere de parkour. Avem parte in continuare de puteri ce se deschid pe parcurs si care necesita anumite conditii sa fie indeplinite pentru
    a putea fi deblocate. Evit sa intru in detaliu pentru a va lasa pe voi sa le descoperiti si sa le folositi. Pentru a putea deschide aceste puteri este nevoie de Karma. Ca si in primul joc, aceasta se imparte intre Evil Karma si Good Karma, in functie de ce actiuni intreprindeti si de deciziile luate in misiunile secundare dar si cele primare. In functie de "afinitatea" pentru Good sau Evil se deschid puteri de fiecare parte a balantei.

    Luptele se duc in continuare contra unor personaje generice dar numeroase si se pot purta fie de la distanta, fie de la apropiere. Sporadic isi fac aparitia si monstruozitati mai mari de cel putin cateva ori decat personajul principal. Cole detine acum o "bastarca" electrica, creata de Zeke, ce-l ajuta in lupta de apropiere. Sistemul de combo pare imbunatatit si el, inamicii putand fi executati dupa ce primesc o serie de lovituri mai slabe. In joc si-au facut aparitia si ceva elemente de distrugere in masa. Exista balcoane, turnuri si chiar barci ce pot fi distruse, scufundate, trimise catre pieire cu cateva fulgere.

    In continuare sunt prezente si misiunile secundare ce se impart in functie de ce tip de Karma aduc cu ele. In aceeasi idee se poate urma si firul narativ principal al jocului, avand posibilitatea de a duce la bun sfarsit un element esential de poveste fie Evil fie Good. O aditie interesanta o reprezinta User Generated Content-ul. Acesta reprezinta misiuni ce pot fi create si impartasite de catre utilizatori. Tipul de misiuni ce pot fi create variaza de la simple cafteli, trecand prin curse prin inele, stilul Sonic si ajungand la misiuni de o complexitate ce tine doar de creativitatea fauritorului.

    Universul celui de-al doilea joc este lucrat mai atent, lucru ce se vede din prima, dar mai ales se aude. Sunetul este bine realizat, cu horcaieli de monstrii in fundal, zgomot de fond facut de oameni in zonele aglomerate, explozii asurzitoare si voice acting excelent. Voice acting-ul ne duce automat la cutscenes. Cele stilizate din primul joc sunt pastrate si ele in elementele esentiale ale povestii iar cele facute cu engine-ul jocului au beneficiat de un motion capture mult mai bine realizat.

    Inchei prin a indemna fanii primului joc al seriei sa-l cumpere neaparat si pe al doilea pentru ca nu vor fi dezamagiti. Celor ce sunt inca in dubii, mai ales ca acum au ocazia de a juca primul inFAMOUS gratis, le transmit sa cumpere si continuarea povestii pentru ca sigur vor fi surprinsi.

    Story: 9
    Gameplay: 8.5
    Sunet: 9.5
    Grafica: 8.5

    Nota finala: 8.8
    Attached Images Attached Images infamous2.jpg infamous2_ss3.jpg infamous2_ss1.jpg infamous2_ss2.jpg infamous2_ss5.jpg infamous2_ss4.jpg presskit2.jpg presskit3.jpg presskit1.jpg