Quote Originally Posted by Firezu View Post
Nu sunt de acord. Personal,cred ca singurele companii mari care dau rateuri grave an de an (calitativ,deoarece financiar vorbind,vanzarile lor depasesc orice imaginatie) sunt EA si Activision. In rest,pot spune ca 2K,Ubisoft,Square Enix au jocuri bune si foarte bune. Nu mai vorbesc de Bethesda sau Rockstar,care sunt emblemele calitatii in gaming. Deci nu stiu daca lucrurile ar merge in directia indie.
C�nd am spus că speranța e scena jocurilor indie, nu m-am referit că ea e speranța doar pentru că producătorii dau rateuri. Orice developer dă rateuri. Fact. Am spus că speranța e indie pentru că acolo e inovația. Acolo nu ești blocat de deadline-uri stupide și nu ți se taie forțat conținut, ca mai apoi să �l vinzi maselor sub formă de DLC. Acolo faci ce vrei tu, pentru că ești independent. Uită-te la Minecraft. La Krater. La Resonance. Pentru console: toate creațiile celor de la thatgamecompany, Fez, Deadlight, Sine Mora. Jocuri mai bune sau mai puțin bune, dar care au potențial și vin cu idei noi, jocuri ne�ngrădite de nimeni și nimic. Mă consider un mare fan al Assassin's Creed, dar AC e tot AC. Vor fi aduse lucruri noi la formulă, desigur, dar nu vor avea tupeul (coaele dacă vreți) să facă ceva total revoluționar și să schimbe radical jocul. �nsă AC e un exemplu destul de fericit, pentru că măcar Ubisoft �ncearcă să schimbe și să facă ceva.

Este amuzant că exemplifici calitatea �n gaming cu Rockstar (hai că ei merită, deși MP3 e cam �ndoielnic) și Bethesda, dar nu spui nimic de Valve. Ști și tu ca mine că Valve este indie, nu? Te rog să citești cu mare atenție cum se desfășoară munca la Valve:

http://newcdn.flamehaus.com/Valve_Handbook_LowRes.pdf

Iar Bethesda?! Calitate �n gaming? Nu vreau să par nesimțit și să �mi bat joc de opinia ta, dar uită-te la Fallout 3 și la Skyrim. Hărți uriașe, fără suflet �nsă, și cel mai important, faptul că deși faci cele mai cool chestii și ajungi să ai mai multe titluri l�ngă numele tău dec�t bani �n punguță, tot nu �ți recunoaște nimeni meritele. Tot �ți spune un gardian micuț să faci pași dacă vrei să intri �ntr-un loc interzis, deși ești dragonborn, harbinger, Stormcloak și Arch-mage pe l�ngă multe altele. Se numește "immersion breaking". Cel mai de rahat lucru ce ți se poate �nt�mpla �ntr-un joc uriaș, cu o hartă uriașă, pe care te-ai jucat zeci sau sute de ore. Nu mai vorbesc de bug-urile interminabile și Gamebryo, un motor grafic care e exploatat de un car de ani deja. Singurul joc cu licență Bethesda care mi-a trezit ceva interes a fost Fallout: New Vegas, pe care �nsă nu l-am jucat dar am auzit numai de bine despre el. Ce e amuzant e că nici măcar nu e făcut de Bethesda, ci de Obsidian. Oh, the irony!

Multe lucruri impresionante sunt "pe vine" �n peisajul indie. O droaie de proiecte kickstarter (merită menționate Wasteland 2 al lui Brian Fargo, care a creat Fallout 1 și 2, printre altele; Grim Dawn; Shadowrun Returns; CLANG; care o sa fie pur și simplu genial, google it, Banner Saga; proiectul celor de la Double Fine; Carmaggedon, pentru cei care poate, ca mine, și-au pierdut ore �ntregi �n fața lui, iar numele le trezește nostalgie, și multe altele), și, cireașa de pe tort (sper), 0x10c al lui Notch. Jocul ăla, dacă iese cum promite Mojang, o să fie foarte foarte special. Deci, cum e? Scena indie tot nu are de oferit?