Nu stiu citi dintre voi cunosc care sint regulile pentru a parca autoturismul fara sa te trezesti ca nu-l mai gasesti insa vazind ca azi am primit una atit de jenanta incit mi-e greata am considerat ca ar fi un gest normal sa avertizez. Sint convins ca multi nu cunosc subiectul (la fel cum nici eu nu am stiut) si daca tot frunzaresc formul, macar sa invete una bucata lectie fara sa-i coste 600 lei (taxa de ridicare si amenda la jumatate).

Patania este simpla, astazi am parcat pe str.Visarion nr.9 ... aproape de Piata Romana cum vii de la Piata Victoriei, este o strada care da in Bd. Lascar Catargiu, pe partea stinga a strazii (cum intri din Bd.Lascar Catargiu) este o parcare care este tot timpul plina iar pe dreapta un trotuar de aprox. 2.5 - 3m. Nu era prima data cind dadeam roata de 2 - 3 ori ca sa reusesc sa gasesc un loc de parcare si cum nu am reusist sa gasesc pe strazile laturalnice pe care parcam de obicei, am parcat pe Visarion pe acest trotuar, am parcat fix cu rotile din dreapta pe bordura ca sa las cit mai mult spatiu de trecere pentru pietoni ... asta din bun simt nu de alta, desi pe trotuarul ala, sincer nu am vazut pe nimeni, niciodata si sint citiva ani de cind frecventez zona. Bun, seara dau sa iau masina, ia masine de unde nu-i ! ... zic asta a fost, cum am fost deja patit cu masina ridicata tot asa ca "vor muschii lor" de data asta eram convins ca nu ar fi fost nici un motiv sa nu o mai gasesc, altul decit furata ... dau repede o fuga la sectia 1, care este foarte aproape ... povestesc, nenea politai sare pe telefon si afla ca de fapt a fost ridicata ! ... pe o parte eram fericit pentru ca, eram 99% ca de data asta a fost furata desi parea straniu dar traim in romanica si nu ma mai mira nimic. Zic bun si ?!? motivul ? ... incep sa dea cu parerea si asa aflu ca probabil "pentru ca nu am lasat spatiu de 1m" ... eu ma gindeam "bai sa fiu sincer nu m-am uitat bine dar pina la masina din fata era mai bine de un metru", de fapt era vorba despre "1m spatiu pentru pietoni" am concluzionat dupa ce s-a incins discutia intre cele citeva capete luminate care erau de serviciu in momentul respectiv.

Asa ca ... aviz amatorilor, e stupida dar exista. Pina acum am imprastiat-o catre toate cunostintele, familie, etc ... 99.99% nu aveau nici habar ca exista o astfel de prevedere. Regulametul complet pentru cine are timp de o lectura selecta - HOTARARE pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Si fix pe obiect - parcarea - aveti un c/p mai jos.


§ 8. Oprirea, staţionarea şi parcarea

Art. 141. – (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice care se îndepărtează de acestea sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze o treaptă de viteză inferioară, sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1), conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare.
(3) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau tuneluri, conducătorul acestuia este obligat să oprească funcţionarea motorului.
(4) În localităţi, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor este permisă şi pe partea stângă, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie.
(5) În afara localităţilor oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor se face în afara părţii carosabile, iar atunci când nu este posibil, cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia.
(6) Nu este permisă staţionarea pe partea carosabilă, în timpul nopţii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tracţiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.
(7) Nu este permisă oprirea sau staţionarea în tuneluri. În situaţii de urgenţă sau de pericol conducătorului de autovehicul îi este permisă oprirea sau staţionarea numai în locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător. În caz de imobilizare prelungită a autovehiculului în tunel, conducătorul de vehicul este obligat să oprească motorul.

Art. 142. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă”;
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi înainte de acestea;
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţia „Drum îngustat”, „Prioritate pentru circulaţia din sens invers” sau „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
n) pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;
o) pe pistele pentru biciclete;
p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

Art. 143. – Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;
d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
e) în pante şi în rampe;
f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, sau indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durată limitată” peste durata stabilită.

Art. 144. – (1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze şi să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staţionarea vehiculelor.
(2) Administratorul drumului public poate permite oprirea sau staţionarea, parţial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minimum 1 m lăţime înspre marginea opusă părţii carosabile, destinat circulaţiei pietonilor.

Art. 145. – Se interzice conducătorului de autovehicul şi pasagerilor ca în timpul opririi sau staţionării să deschidă sau să lase deschise uşile acestuia ori să coboare fără să se asigure că nu creează un pericol pentru circulaţie.

Art. 146. – Circulaţia vehiculelor şi a pietonilor în spaţiile special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător se desfăşoară conform normelor rutiere, pe întreaga perioadă cât parcările sunt deschise circulaţiei publice.