Cand vine vorba de XBL sau PSN Store nu este vorba in mod necesar de produsele disponibile acolo, desi este important si acel aspect (pentru ca, spre exemplu, pentru distributia unui film sau pentru muzica exista deja contracte de distributie in Romania, o noua platforma de distributie este obligata sa tina cont de asta). Cand vine vorba despre un serviciu (gratuit sau nu) prin intermediul caruia vinzi ceva, esti obligat prin lege sa oferi asistenta, iar asistenta implica timp, bani si probleme legale pe care Microsoft si Sony (cel putin in prezent) nu considera ca merita dpdv financiar sa si le asume.

Petitia initiata la inceputul lui 2008 de o echipa de inimosi din care facea parte si MonkY (daca nu cumva chiar el era initatorul, nu vreau sa-i rapesc "laurii") si care solicita extinderea serviciilor pentru gaming oferite de platformele online ale consolelor a fost semnata pana azi de... 7586 semnatari. Uaaaau. Uan miliăn trups. Uaaauuu. Si chiar si asa: Sony ofera PSN Store pentru Romania. Doar ca nu poti cumpara nimic de acolo. La fel, Xbox Live iti ofera posibilitatea de a alege Romania ca si locatie. Si...?

Cat despre comparatia cu iTunes sau Google Play Store, dincolo de problemele legale legate de materiale (ia incercati voi Neflix pe iPad, sa vedem daca merge), daca vorbim de support (sau asistenta sau cum vreti sa-i spuneti) o sa folosesc ca argument fix pe acela pe care l-a folosit nVidia pentru decizia de a nu se implica in dezvoltarea de hardware pentru next gen: "anual, in lume se vand circa un miliard de telefoane si platforme mobile similare. O consola poate ajunge la 50 - 70 milioane de bucati vandute pe intreaga durata a ciclului de viata al acesteia (7 - 10 ani). Ne dorim sa fim pe piata care ofera mai mult potential pentru noi si nu ne permitem sa fim prezenti in ambele segmente fara a face rabat de la performanta". Extrapoland putin, sa zicem ca ambii furnizori de servicii folositi ca exemplu gasesc o piata mult mai ampla in masura sa-i asigure ca vor avea un retur financiar suficient pentru a le acoperi costurile. Prin comparatie, piata consolelor aduce mult mai multe riscuri, prin urmare dezvoltatorii platformelor trebuie sa fie mult mai atenti.