=))=))=))
Nu inteleg de ce va atacati asa.....
7 e o nota decenta, pentru cineva caruia i se pare jocul monoton. 5 ar trebuis a fie mediocru, 7 e doua puncte peste mediocritate. Ar trebui sa aveti probleme cu notele de 2 si 3, acolo e deja haterala in opinia mea.
Pentru mine jocul e de 8.5-9, dar eu consider ca sunt extrem de putine jocuri care merita nota 10 (asta neinsemnand ca sunt perfecte nici ele, doar extraordinar de bine facute), asa ca 9 in my book e ceva foarte bun.
Nu mai incercati sa va impuneti parerile unora sau altora, nu o sa convingi pe cineva caruia i s-a parut asta repetitiv ca e bun, sau pe unul ca mine ca TLOU2 (ca tot va place sa comparati mere cu pere) e mai mult decat un joc foarte frumos stricat de un story foarte slab.
Nu s-a atacat nimeni. Este normal ca sunt gusturi diferite, dar totuși asta nu este un joc de 6,5-7. La sistemul de notare din ziua de azi când zici de 6,5 te referi la in joc unde mori de plictiseala, cu o grafica și animații de 2 lei. Pe mine ma lasă rece faptul ca nu pot tăia iarba, sau ca nu ma dau cu capul de copaci atunci când sunt călare, in viteza, intr-un open world. Sigur, probabil in noul AC o sa avem și lucruri din astea, pe lângă multe alte umpluturi ca in jocurile anterioare. Îmi pare rău ca tot aduc in discuție AC dar nu prea am ce sa aduc ca și comparație dintre jocurile mai recente open world. La ce vegetație are jocul asta, dacă mai băgau și umbre dinamice pe iarba, frunze, sunt sigur ca nici pe PS5 nu era jucabil într-un framerate decent, nu mai zic de PS4 vanilla
Eu îl notez cu un 8,5 la fel ca și pe TLOU 2 , și clar nu este un joc de 10, nu exista de 10 din punctul meu de vedere (sigur, la momentul când am jucat Gothic îi dădeam 10 [emoji2]), un joc in care m-am simțit bine, destule momente faine, o să îl platinez (al doilea după God of War) fiindcă mă simt foarte bine jucandu-l.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Dupa cum zicea si Svart, 7 e o nota bunicica pentru un joc de genul asta, mai ales un nou IP de la un studio relativ mic.
Si intr-adevar, nu conteaza faza cu umbrele la iarba (desi sa fim seriosi, nu era ceva baza pe GI, doar faceau in asa fel incat sa se faca umbra pe iarba ca un cerc in jurul jucatorului - 0 resurse mancate in plus) sau taiatul ierbii, dar era un nice feature to have. Ca multe altele pe care alte jocuri le-au implementat deja de cativa ani si te astepti sa le ai in toate jocurile din punctul ala.
Dar ma amuza teribil (si nu doar la tine sau ati oameni de aici de pe forum) cand zice cineva ca-i super joc, 10+++, GOTY 2020-2024.
Si cand intrebi de ce, pentru ca povestea e slaba, unele animatii sunt sub orice critica, gameplay wise are bube si jocul are bug-uri game breaking unele (vezi ce am patit eu), mi se raspunde foarte sec - aaa, pai povestea e slabuta, ca deh, ce te astepti de la un joc cu samurai? iar animatiile nu conteaza, ca deh, important e in combat (iar lipsa lock on este un feature, pentru ca te poti misca cum vrei tu, iar daca dai pe langa din cauza camerei, e vina ta, git gud, jocul e perfect), restu sunt mai slabe dar nu ma deranjeaza, iar gameplay wise, e putin plictisitor, dar e fun - pai deja nu mai e joc de 10 (adica perfect, ceva in care toate sistemele se potrivesc perfect, functioneaza perfect si se completeaza unu pe altu) ci este un joc de maxim 8. Din care se mai scade ceva pentru alte probleme, gen texturi intinse, personaje de ceara samd.
Eu chiar ma bucur sincer cand cineva este super impresionat de anumite lucruri care nu sunt wow - cunosc oameni care sunt efectiv dati pe spate de cum arata jocul asta (si nu numai) - partea artistica este peste orice textura intinsa sau animatie de mers prin trepte si urcat pe munte.
Dar eu nu intru in categoria asta si daca o rotita nu merge bine din tot acel angrenaj, atunci imi strica din experienta si scade din nota. Iar aici, din punctul meu de vedere, sunt multe rotite stricate sau lipsa.
Pentru mine jocul ala, in care am putut lasa de la mine o gramada de situatii ciudate si probleme asemanatoare, a fost Days Gone. In niciun caz joc de 10, dar pentru mine a fost GOTY 2019, urmat de Death Stranding.
Sistemul actual de notare e destul de ciudat, si incepe sa cuprinda elemente care nu au legatura cu valoarea intrinseca a jocului. Sunt faimosi deja aia de la ceva website care au zis ca jocul e fun, gameplayul e ok, lumea frumoasa si combatul bun, ca apoi sa ii dea ceva de genul 6 din 10 doar pentru ca e un joc cu japonezi facut de americani, ca e cultural appropriation si asa mai departe. Asta desi in japonia jocul e foarte bine primit si laudat. Dar asta e parte a de politica, si nu vreau sa insist pe ea, dar incepe sa fie trist.
Nu ma deranjeaza o nota de 7, nici nu ma intereseaza foarte tare, am jucat jocuri cu note destul de mici care mie mi-au placut mult, si viceversa. Fiecare are modul ui de a vedea lucrurile, atata timp cat e argumentat si nu e subiectiv e ok. Asta vorbind in general, pentru ca referitor la GOT vad o tendinta ciudata de a forta comparatia lu TLOU2, si pe aici, si pe la jurnalisti, si nu intelg de ce, ca gemeplay sunt foarte diferite, si ca grafica abordarile si directia artistica sunt distincte, TLOU are de departe grafica mai buna, dar lumea din GOT mi se pare mai frumoasa, de multe ori m-am suprins oprindu-ma sa admir peisajele. Dar din nou, aici e o parere subiectiva.
Comparatia cu AC e valida din punctul meu de vedere. Stealthul e cam varza, poate cu noua dificultate l-or mai fi imbunatatit, dar pe normal si hard aveai tot timpul de pe lume sa iesi din ascunzatoare, sa te pisi la marginea gardului si sa revii in iarba fara sa fii vazut. Combatul insa mi se pare mult mai bun ca in Assassins Creed, si faptul ca nu ai level ajuta foarte mult fluidizarea progresului in joc, nu ai dps checkuri pe nicaieri. Fireste ca in zonele noi inamicii sunt mai grei, dar asta depinde de skill in primul rand, nu de level ca in AC. Faptul ca lumea nu e asa de mare ca in origins si odyssey iarasi este un plus penttru mine, si sitemul de fast-travel e bine pus la punct.
Eu as da si cativa de 10 sa fiu sincer, la Dark Souls 3, la Bloodborne de exemplu, jocuri pe care le-am platinat sau facut 100%. Si God Of War l-am platinat, mi-a placut indeajuns, dar nu i-as da chiar nota maxima. Din nou, pentru mine 10 nu inseamna ca jocul e perfect, e doar nota maxima care se poate da, si unele jocuri chiar o merita, imo. Nu e cazul cu GoT, desi pentru mine e GOTY pe 2020 pana acum, dar asta pentru ca nu am jucat altceva mai bun, nu pentru ca e perfect. Sa vedem cum va schimba asta Cyberpunk.
Asa e, ai mare dreptate cu prima fraza.
Referitor la joc, e greu sa nu compari grafic wise cu TLOU2, dar e gresit sa o faci, pentru ca sunt genuri diferite de jocuri, dar alte jocuri open world, gen Days Gone, Death Stranding, chiar si AC-urile, arata mai bine dpdv texturi, animatii, interactiune cu lumea, as putea spune chiar si repetivitate in actiuni/misiuni. Dar aici totul e subiectiv, desigur. Unora poate le plac anumite repetivitati, altora nu.
Also, da, ultimile 2 AC-uri au avut leveling sistem, dar anterior nu le-au avut si nici asta nou, Valhall, nu-l va avea. Asa ca cine compara cu AC-urile si spune ca ala este plusul pentru GoT, nu stie ca de fapt e caz singular si nu este normalitatea. Au fost anumite perioade care au schimbat complet jocurile cunoscute pentru a se mula cerintelor de moment, dar care apoi au revenit la starea anterioara - asta e una dintre ele.
Sistemul de fast travel da, e bine pus la punct, iar loading screens-urile ffff scurte (cu mici exceptii, pentru ca am avut cateva de peste 10-15s, dar au fost exceptii) si din pacate, asta este si un minus pentru ca daca stii ca o distanta lunga o parcurgi in 10 minute, dar poti ajunge acolo cu fast travel in 5s, deja nu mai explorezi - asta in conditia in care au zis ca au marit artificial loading time pentru a avea timp sa-ti arate tips and tricks.
Oricum, ce exemple dai tu acolo si le-ai mai dat, DS si Bloodborne, sunt jocuri de nisa, jocuri complet diferite atat ca gameplay cat si ca gen de joc.
Absoulut, sunt jocuri de nisa, si nu le compar cu asta. Doar zic ca pentru mine alea sunt jocuri de 10. Si inteleg daca altora nu le plac.
Sper din toata inima ca Valhalla sa fie mai bun, am preorder la el, ca fi-miu e mare fan. in opinia mea leveling sistemul si progresia in Odyssey au fost alterate de dragul microtranzactiilor, ca doar aveai posibilitatea sa cumperi XP boost. Si unde e asa ceva, e logic sa fie si o mica frana care sa te indemne sa scoti banul.
Da, faptul ca nu puteai avansa in poveste daca nu faceai alte x side quests repetitive a fost mega deal breaker si pentru mine si ma bucur ca au renuntat la asta. Desi in Origins a avut acelasi sistem si nu am simtit nevoia de grind pentru a avansa in poveste. Deci conteaza si cum implementezi si cat de foame de bani este.
Și eu sper că Valhalla sa fie mai bun pe partea de combat, pe partea de progres sa nu mă forțeze sa fac level si la barcă ca să pot termina un quest (luptele navale penibile din punctul meu de vedere nu mi-au plăcut deloc, la fel și cele de Conquest Battle). Aici în GOT asta îmi place că dacă ai nervi și răbdare poți să termini jocul și în așa zisul level 1. De exemplu pe harta 2 la mythic quest cu aia 6 Ronin, eu joc pe lethal și mi-am luat-o aseară 1 ora de la ultimul (pe lethal iei de cele mai multe ori one shot). Dar sigur, mie îmi plac foarte mult acest gen de jocuri care "te forțează" sa devii mai bun ( Dark souls, Bloodborne, Sekiro chiar și Nioh 1 și 2 ). Sistemul de lupta spre deosebire de cele menționate este mai slab, un fel de easy mode, ceva de genul "nici prea prea, nici foarte foarte" cu un minus evident pentru lipsa lock-ului.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lipsa lockului nu e un minus. Cand te napadec inamici in toate partile e greu sa schimbi intre ei din lock-on, e mult mai simplu cu stickul directional. Combatul nu mi se pare slab, am reinceput si eu un playthrough pe lethal si primle fighturi sunt grele, se pot compara cu cele din jocurile mentionate de tine mai sus, iei cam one shot de la orice. Si revin la o obsesie de a mea, Dark souls si Bloodborne nu sunt jocuri grele, necesita doar rabdare. Sekiro si Nioh sunt alta mancare de peste, primul nu am avut rabdare (si skill :D ) sa il termin, iar la Nioh 1 am facut platina printre nervi si injuraturi.
Ai dreptate cu lock-ul. Într-adevăr într-un open world era foarte dificil și te încurcai și mai mult în butoane. Nu am zis că, combatul e slab. E puțin mai slab in comparație cu Dark Souls, Blooodborne, Sekiro care sunt top din punctul meu de vedere, aici mai "sare" frame-uri ca să zic așa, înțelegi tu, asemanator cu Nioh. Și pentru mine preferatele mele sunt Bloodborne, DS3, Sekiro, Nioh. La Sekiro, am stat la ultimul boss 3 luni [emoji23], dar și satisfacția când l-am terminat a fost fantastică. De aceea și faptul că aseară am luat-o pe coaja o ora de la ultimul ronin din questul ăla mythic (probabil oboseala fiindcă nu e foarte greu) nu ma deranjat deloc, nici nu am vrut sa scad dificultatea așa cum în jocurile menționate mai sus as fi vrut sa fi putut să o fac in unele momente [emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu stiu ce sa zic de Sekiro, eu l-am abandonat la Guardian Ape, am ceva probleme cu ea la faza a doua. O bat daca ma tin de ea, nu e problema, dar cand ma gandesc ca urmeaza Father Owl si la final Ishina ma apuca depresiile. Nu am atata timp si rabdare de investit intr-un joc, si aparent nici skillul nu ma ajuta indeajuns :evil:
Dar e ok, nu toate jocurile sunt pentru toata lumea.
Pe mine m-a prins jocul, bine joc mai mult în weekend. Dar asta în condițiile în care m-am apucat de Witcher 3 de 3 ori și tot de atâtea ori l-am abandonat și AC Odyssey l-am abandonat pe la jumatate. Am lăsat Nioh2 pentru jocul asta. Pana la urma suntem diferiți și fiecare are alte așteptări, ca și la mașini, unul poate sa își ia masina cu motor pe benzina care consuma 20% în oras și unul care are o masina diesel cu motor de 2.0 nu poate concepe un asa consum. Mie nu îmi pare rau ca am achiziționat jocul.
nota mea pt GoT e 9, inca ma fascineaza lumea in care am intrat si savurez fiecare minut de gameplay :D
parerea unui dev despre GoT
https://www.youtube.com/watch?v=3vaQo8UMKOs
btw: nu va faceti sperante prea mari pt Valhalla pt ca si dezamagirea va fi la fel de mare
Intrebare de misiune:
Anywho, un alt aspect deranjant al jocului.
Oricum, jocului cu siguranta ii lipseste un fel de element care sa te ajute sa identifici mai bine anumite lucruri, gen inamici mai speciali (ca in cazul asta) sau loot - efectiv m-am plictisit sa alergat prin fiecare coltisor de fiecare camp, ca sa vad daca este ceva ce as putea loota.
Nu era ok nici cum arata initial (intr-un state of play parca) cand le super evidentia cu alb, dar ar fi trebuit sa copieze si asta de la AC-uri si sa le faca sa sclipeasca fff scurt, sau sa se contureze cumva, sa faca o steluta, orice. Ca doar nu ne jucam Myst sau vreun alt point and click adventure game :|