Gata cu biome 4, acu ii canta si lu ala cineva...INGERII, mwhaha.
Printable View
Gata cu biome 4, acu ii canta si lu ala cineva...INGERII, mwhaha.
Am reusit sa termin si a 2a oara cu secret ending....interesanta poveste overall. Acum incepe farm-ul pentru platina:)) Sper sa nu imi ia mai mult de 50 de ore per total....Info pentru cei ce doresc sa farmeze pentru platina, daca va da cu virgula progresul din biome-ul 4 si 5 in cardurile de la ps5, pe net nu este explicat cum trebuie....ultimele log-uri adica 66 si 67 le gasiti random dupa ce terminati jocul in biome-urile respective. Nu e buguit trofeul etc.
Sper sa va fie de folos!
O saptamana mai tarziu si 10 incercari, l-am dat si eu jos pe Phrike (boss1) :).
Chiar daca sunt convins ca dpdv tehnic este cel mai usor boss, garantez ca pentru mine va ramane cel mai greu pentru ca este un prag psihologic masiv la fel cum este si Genichiro in Sekiro.
La un pas am fost de insanity...
Ce mi se pare cheap la jocul asta nu este neaparat absenta checkpointurilor, cat mojicia cu care au facut totul ca sa depinzi de randomness...
Spre exemplu, in primele 2 ore de joc am ajuns la boss lejer si cand sa il dau jos (cred ca mai avea 1/4 din phase 3) mi-a cazut curentul.
E, vreau sa zic ca de atunci nu am mai avut nici un run ATAT de flawless, efectiv atunci mi-au picat iteme bune din prima si am macelarit efectiv fiecare camera pana la boss.
In run-urile ulterioare, cand aveam viata ok nu-mi pica arma care trebuie, cand imi pica arma care trebuie faceam ce faceam si pierdeam 1/2 din viata pana la boss si intram la el dinainte invins... etc... cand aveam si arma si jucam si bine, nimeream intr-o prima camera cu 7 turete si 15 lilieci si ma scuipa in fata..
Datorita tuturor acestor combinatii de circumstante am murit de 10 ori la boss pentru ca ajungeam acolo frustrat deja, iar cand l-am dat jos l-am terminat in 2.5 minute aproape fara sa iau damage.
Dupa parerea mea Returnal are un learning curve mai steep decat Sekiro, jocul iti transmite clar de la inceput ca daca nu bati primul boss n-ai ce cauta mai departa, insa in momentul in care-l bati esti oarecum pregatit sa te duci pana la final.
Sper totusi intr-un save system cat de curand, au spus ca lucreaza la o solutie 'very actively'...
Din toate celelalte puncte de vedere insa, jocul este o capodopera.
Pai cam asa sunt toate rogue like/lite, esti la mila RNG-ului.
Cat despre boss, congrats! Desi e primul, nu e neaparat cel mai usor. Adica mie nu mi se pare ca acum dupa 4 bossi dati jos as trece de Phrike lejer...
Ce nu imi place mie la returnal e ca nu iti ofera nici un motiv sa mai bati inca o data bossii dupa ce ai trecut de ei. Ceea ce e atipic fata de genul asta de joc. Si inca un punct negativ ar fi ca run-urile dureaza destul de mult. Adica nu e genul de joc care sa il dai gata intr-o ora cum e Isaac sau Slay the spire sau Hades sau etc
Overall, imi place, nu am mai avut timp de el de mai bine de o saptamana, dar presimt ca dupa ce trec prin story nu o sa mai am vreun motiv sa revin in el. Spre deosebire de jocurile mentionate mai sus care le poti juca la infinit...
Gata si eu, in sfarsit. Cred ca primii doi boss-i ar fi mai grei din cauza ca se misca, in schimb ceilalti mi se par mai epici. Asa m-a prins ca dupa ce l-am terminat am facut imediat Act 1 din prima cu tot cu boss-i (pare totul foarte simplu si te intrebi la ce ai pierdut 2 saptamani initial - banuiesc ca din cauza upgrade-ului de la arme a mers asa smooth).
Am tot ezitat daca sa-l iau din cauza pretului si a dificultatii, dar trei saptamani am cam stat lipit de consola, un joc minunat care are si poveste, un Resogun third person.
=D>=D>
L-am inceput aseara si in ~2.5h, am murit o singura data (pe langa prima data cand trebuie sa mori, in primele 10 minute) la primul boss si...imi place :D
Am explorat tot ce era de explorat pe harta, am facut upgrades pe care le puteam face, gasit cea mai buna arma posibila, deschis cat mai multe side quests doors si chests si m-am bagat in lupta cu primul boss, care m-a omorat cand mai aveam sa-i iau cam 50% din ultima bucata de viata (a 3a).
Partea de combat e foarte interesanta, desi de multe ori m-am gasit intr-un loc si faceam strafe dupa ceva obiect, in loc sa ma misc mai mult, dar am avut de foarte multe ori batalii intregi fara sa ma atinga.
Dpdv grafic, cumva ma asteptam la mai mult. Arata bine, dar se vede rezolutia mult prea mica si lipsa de detalii, iar ceata aia e oribila, daca misti putin camera in sus/jos.
Nu am OLED, dar am TV cu local dimming si se vede foarte bine contrastul si negrul din joc, deci nu la asta ma refer.
Pe partea de sunet sunt la fel de neimprsionat. Jucat cu castile lor cu 3D audio, nu mi se pare cine stie ce. Nu intelegi de unde se aude inamicul, pana nu apesi pe stick dreapta ca sa scanezi si sa vezi locatia si nici lumea inconjuratoare nu are super audio. Poate doar ploaia.
Si app de ploaie, mi se pare ciudat ca au implementat haptic feedback doar in zona initiala, in rest doar o auzi, nu o si simti.
Ar fi putut da intensitatea foarte mica, dar totusi sa ramana ceva acolo "in spate".
Astept cu interes sa revin la joc si voi cauta cateva tips and tricks, ca sa nu ma mai arunc asa cu capul inainte, dar pana acum mi se pare excelent ca idee si ca joc =D>
Nu mai tin minte sigur daca in prima lume faci rost de arma cu laserele alea rosii...e cea mai lejera din toate...daca nu, in prima lume joaca cu mitraliera. L-am platinat, un joc frumos overall, nu merita 70$ parerea mea...nu mai vreau sa vad lumea a 2-a =)) Have fun!
Nici eu nu pot sa-l recomand la $70 pentru oricine; daca-l compari cu alte jocuri first-party e clar ca nu a avut acelasi buget, Housemarque fiind o echipa destul de mica.
Dar eu sunt foarte multumit de joc si nu regret ca l-am cumparat. Dupa 30 de ore de joc inca ma surprind armele si abilitatile, si ma astept la cel putin inca vreo 10 ore.
Ma bucur pentru succesul care-l are si sper sa continue Housemarque cu jocuri la fel de ambitioase.
Un video despre subiect de la Kyle Bosman, inclusiv chestia cu pretul de $70 e discutata:
https://www.youtube.com/watch?v=zoXqESh_BnQ
Btw, incercam aseara sa-mi imaginez cum ar putea face un sistem de saves, asa cum tot cere lumea si...nu prea cred ca au cum.
Un astfel de sistem ar limita foarte mult jocul, facand inutila generarea asta random a nivelului la fiecare moarte.
Efectiv ai avea un singur nivel cu o singura asezarea, daca nu dai tu restart si asa dispare din farmec, din tensiune, din curiozitate.
^Nu inteleg unde e problema. Și alte jocuri rogue au sistem de salvare. Când închizi jocul se salvează și continui mâine, iar daca mori următorul run e generat random. Cum anume împedica salvările generarea random?
Pai daca mori, prin acel save/load ai optiunea sa nu o iei de la capat asa cum zici tu, ci sa dai load de la ultimul checkpoint/save file si sa continui acel run pana termini jocul si astfel ar strica jocul complet.
Pai nu asa functuoneaza un save in rogue likes. Jocul creaza un save file atunci cand iesi, fisier pe care il sterge in momentul in care intri iar in joc. Acel save file e diferir de cel care iti apare in system, e folosit doar intern in joc. Deci nu prea ai cum sa faci save scum.
Save-ul acela il poti salva pe un alt storage sau pune pe cloud, si apoi il poti refolosi.
La alte rogue-likes se poate face asta.
Am inteles. Nu stiu cum functioneaza in jocuri de genu, dar daca este asa, este ok si nu ar strica nimic :)
Btw, am vazut cateva videos cu tips and tricks, dar asta mi s-a parut cel mai folositor, iar remap dash pe R1 mi se pare genial :D si o voi face si eu azi.
https://youtu.be/rZql1YAudd4
Asa este, odata ce exista un save file ii faci upload in cloud, dai disable la autosync si de fiecare data cand mori copiezi cu overwrite acel save file din cloud si poti sa o iei de unde ai ramas.
Ei nu pot niciodata sa faca prevent la treaba asta pentru ca tine de sistemul de salvari al consolei, deci odaca ce vor adauga save file la quit o sa fie la liber pentru toata lumea save scum.
Cu siguranta va exista ceva de genul si pana la urma e treaba fiecaruia daca vrea sa isi faca viata simpla sau daca joaca the way it's meant to be played.
Revenind la joc, m-am speriat de Ixion (2nd boss) prima oara cand l-am intalnit de m-am c**** pe mine dar cand m-am dus a 2-a oara la el l-am dat jos din prima, este mult mai previzibil decat Phrike.
Treaba cu weapon proficiency sa fie minim 7-8 este vrajeala, odata ce i-ai invatat miscarile il poti da jos usor cu pistolul default de level 6, eu asa am facut.
Apoi, odata ce am ajuns in Biome 3, m-am simtit din nou mic @-).
Aventura continua :).
Kudos celor care l-au terminat deja, pe mine ma intinde aproape la fel de grav ca Sekiro, de Demon's Souls nu mai zic, este foarte light pe langa Returnal.
Pai nu chiar. Pe PC intr-adevar ai acces la orice fisier si il poti copia in alta parte. Dar pe consola ai acces doar la save files pe care le face jocul.
Ori eu ziceam ca ei pot dezvolta un feature in care sa genereze un save file intern (diferit de cel al consolei) care sa tina minte unde ai ramas. Astfel nu prea poti sa il copiezi ca nu ai de unde.
Save-ul generat de consola tine minte doar progresul tau, nu si unde ai ramas pe harta daca dai quit game.
Nu stiu daca am explicat bine ce am vrut sa zic, dar sunt convins ca nu e atat de complicat pt devi sa implementeze asa ceva.
Pai asta ar insemna sa faca o schimbare la OS-ul consolei doar pentru un numar limitat de jocuri.
Putin probabil sa se intample asta.
^Bai baieti, dezvoltatorii in general nu pierd timp sa dezvolte functii care sa impiedice utilizatorul de la a face chestii inofensive, in afara de dezvoltatorii aia zelosi pe care nu ii place nimeni. Doar pentru ca e posibil sa "trisezi" intr-un joc singleplayer prin save backup, nu inseamna ca e o problema reala care sa merite o solutie. Omul ala a platit pentru joc si poate alege sa il joace cum vrea, asa cum e intended sau sa isi faca backup la salvari. Limitarea acestei optiuni e doar o aroganta din partea companiei care se traduce in "tu esti prost si nu stii ce iti place, noi stim mai bine cum trebuie sa te joci". (salbaticii care au facut seria Souls sunt genul ala de oameni)
La jocuri multiplayer evident ca e alta discutie, dar la singleplayer de obicei oamenii sunt lasati in pace sa joace cum vor, de asta jocurile pe PC nu au deloc anti-cheat. Daca vreau sa imi pun viata infinita cu cheat engine e decizia mea, cat timp platesc pentru joc.
^ Developerii au ales intentionat sa faca jocul asa si cred ca nu ar fi avut acelasi efect pentru mine daca ar fi avut un save system.
Un articol interesant despre lipsa save-ului:
https://www.gamesradar.com/returnal-...ace-mortality/ .
Quote:
I would have used a save and suspend option myself, just as I would dive into more substantial post-credits content now. Yet at the same time, the game is special because it doesn't have those things. Returnal is one of a small number of titles that successfully matches its player journey with that of its protagonist. Selene's traumatic endeavours were in tune with my attempts to finish the game. The lack of a save feature and extra stuff to do added another dimension to the emotional experience.
La fel as putea spune si despre Yoko si Nier: Automata - nu mi-a placut ca trebuie sa caut pe net cum sa accesez celelalte ending-uri.Quote:
salbaticii care au facut seria Souls sunt genul ala de oameni
Lucru pentru care nici nu am avut rabdare sa fac mai mult de 2 sau 3 dintre ele.
De ce nu m-a lasat si el sa vad tot ce are jocul de oferit fara sa fiu nevoit sa caut prin ghiduri sau forumuri?