Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 6 of 7 FirstFirst ... 4 5 6 7 LastLast
Results 101 to 120 of 122

Thread: VR - Meta - Oculus Rift, Go, Rift S, Quest 3, Pro

  1. #101 SP
    Admin MonkY's Avatar
    In general mai toate castile cu fir sunt "dumb". De obicei ele se comporta ca un monitor extern (de aceea majoritatea chiar au cablu HDMI sau DP) + headphones, si dau inapoi calculatorului doar functiile de tracking/motion. Cele wireless (cum sunt Quest 1, 2, 3, Pico 4) au si un SoC, practic pot lucra independent de un PC sau un alt device. Desigur, le poti conecta si pe cablu (usually USB-C, unde din pacate apar probleme de compresie si calitatea nu e la fel de OK ca la un DP sau HDMI)... insa majoritatea (in special Quest 3) au inceput sa fie al naibii de bune pe WiFi (daca ai 6E e perfect), plus ca au acum codec dedicat, plus decodare hardware (pe scurt, ai sanse sa se vada mai bine pe WiFi decat pe cablu).

    Grafica nu e neaparat "atroce" la cele stand-alone... depinde foarte mult de developer, de genul jocului, de ce casca vorbim. La urma urmei, sunt niste device-uri gen smartphone (dar Apple Vision Pro va folosi M1 sau M2), dar care cu siguranta depasesc puterea unui Nintendo Switch (de exp.). Din pacate, vorbim de VR aici, huge resolutions... asa ca un Nintendo Switch probabil n-ar putea rula nici macar un singur joc din a sa biblioteca in mai mult de 2-3 FPS-uri. De aceea Qualcomm a construit chipuri dedicate pentru VR, cu accelerare pentru motion tracking and stuff. La fel cum Apple va folosi un chip dedicat pt. VR/MR pe langa M1 sau M2.

    Daca vrei sa te joci in VR si sa "te simti intr-un mediu cat mai realist", probabil ca va trebui sa-ti faci un upgrade la calculator. VR-ul (casca in sine), va fi cea mai mica investitie. Sa luam un Pimax 8KX (care are panel-uri 2x4K). Te va costa vreo 2000 de euro. Din pacate, daca vrei sa joci ceva VR in acea rezolutie nativa, cred ca nu-ti va ajunge nici macar un RTX4090, care totusi, sare lejer de 2000 de euro (plus restul calculatorului). Si chiar si pe acea placa, probabil vei merge in half res or something...

    Acum, eu nu inteleg ce anume vrei sa joci tu de fapt? Vrei sa folosesti VR-ul cu rolul de monitor? Pentru jocurile clasice (2D - in sensul ca sunt afisate pe un ecran bi-dimensional)? Adica sa zicem, vrei sa joci Diablo V, pe o casca VR, pe un ecran (virtual) de 200"? Pentru asta poti folosi cam orice casca VR... depinde doar cat de buna calitatea (in special rezolutia) o vrei. Pui Virtual Desktop, si practic ce ai pe ecranul TV-ului, vei avea tu in VR, cu diferenta ca poti face orice diagonala vrei... sau, poate vrei sa te joci pe un ecran cat blocul, iar ecranul sa fie asezat undeva pe Marte. Easy peasy! Te poti juca cu gamepad-ul fara probleme. Ma indoiesc ca ai putea juca cu tastatura, pt. ca de obicei, nu prea o vezi (deh, ai niste casti pe ochi - momentan doar Quest 3 ar fi o mica exceptie).

    Daca insa vrei sa joci Half Life Alyx, Beat Saber, Flight Simulator VR (dealtfel orice titlu de VR), atunci iti trebuie un PC capabil sa tina jocul respectiv la o rezolutie cel putin nativa (nativa a castilor tale VR), si o casca VR care sa stie environment-ul respectiv. Momentan Steam-ul cred ca este cel mai mare pe VR, urmat de Meta, dupa care probabil Sony and so on... Aici vei folosi tracking-ul (head tracking, body tracking, hand tracking, vr controllers), nu prea merge sa te joci VR games doar cu gamepad sau mouse/tastatura.

    Cred ca treaba asta cu "pot lucra ore in sir la un birou virtual" tine de fiecare in parte. Eu am testat mai toate castile mele pe diversi, si unora dupa 2 minute li se facea rau chiar din meniu. Pana si eu, care ma consider "veteran", am avut momente in care am exagerat si m-am dat peste cap. Desigur, ma refer aici la anumite jocuri VR, unde chiar iti pot da simturile peste cap. Daca insa tot ce vrei e sa lucrezi pe 3 ecrane virtuale, eu zic ca e suficient un Quest 3 si softuletul de mai sus (Virtual Desktop). Asta ar fi varianta cea mai "de bun simt" cand vine vorba de pret. Daca iti permiti, poti sa urci la Quest Pro (care costa de 2-3x mai mult)...

    Hope it helps...

  2. #102 SP
    Member Antiohh's Avatar
    Multumesc pentru raspunsurile detaliate.

    Da, am Wi-fi 6E. Sa inteleg ca pot sa ma duc pe o canapea la cativa metri distanta de PC-ul la care am conectat castile si sa mearga la fel de bine ca prin fir?

    Momentan am un RX 6800 si nu am cumparat ceva mai bun pentru ca nu am simtit neaparat sa am nevoie. Eu am un backlog mare de jocuri care nu sunt foarte intensive pe partea hardware si chiar si in cazul a ceva mai nou, activez FSR sau scad putin din nivelul de grafica si am rezolvat problema. RT e misto, dar nu sunt neaparat interesat sa dau dublu pe o placa video doar ca sa pot utiliza acest feature. Daca pentru a avea o experienta VR satisfacatoare necesita un RTX 4090, as putea cumpara asa ceva urmatoarea generatie (sau ce se va incadra in jurul a 1000-1200 euro pe atunci). Ideea este ca mie posibilitatile financiare imi vor creste semnificativ in timp si imi voi putea permite lucruri din ce in ce mai scumpe (+ ca pot munci suplimentar daca consider ca merita efortul).

    Legat de jocuri - am inteles ca exista jocuri special concepute pentru VR - Half Life Alyx e decent din punctul meu de vedere, desi se poate si mai bine (+ ca nu imi place conceptul de maini zburatoare). Sau de exemplu RE 7 VR probabil ca e ok, desi nu am nicio idee de ce ai nevoie ca sa poti rula asemenea jocuri pe ceva gen Quest 3 (presupun ca nu se poate decat cu un PC sa randezi asa ceva). Dar din aceste jocuri special pentru VR, exista unele pe care le poti juca doar cu ajutorul unui PC si altele le poti juca si direct de pe chipsetul castii?

    De asemenea, cand ma intreb daca pot juca jocuri care nu sunt concepute special pentru VR, nu imi imaginez ca imi va fi ceva 2D afisat la distanta (ca pe un TV virtual). Credeam ca daca joc ceva 1st person, voi vedea tot ce vad si pe tv, doar ca mai aproape de mine, ca tot campul vizual imi va fi umplut cumva. (nu am nevoie sa ma uit la o tastatura ca sa scriu sau sa apas butoanele). Nu stiu, joc ceva cu masini... vreau sa ma simt in masina cat de cat.

    Poate pare ciudat ca in loc sa imi cumpar o casca entry level ca sa testez singur ce se poate si ce nu, pun atatea intrebari despre ,,oare cum este,, , dar in viata de multe ori mi s-a intamplat sa renunt la anumite activitati pentru ca am inceput cu ,,unelte,, foarte proaste si nu mi-a placut experienta. Mi-e ca o sa imi iau o pereche de casti de VR, o sa fiu dezamagit/am asteptari nerealiste si multi cativa ani nu o sa ma mai ating de acest ,,concept,,. Mi-ar placea sa gasesc un loc in care sa imi arate exact ce poate face un VR si ce nu poate face

  3. #103 SP
    Admin MonkY's Avatar
    WiFi 6E nu bate foarte departe, dar daca e vorba de doar cativa metri si nu ai ceva care sa blocheze semnalul prin zona, it's fine. In principiu daca ai depasit bariera de 1Gbps pe WiFi, ar trebui sa fii OK. Momentan sunt doar supozitii, nu am WiFi 6E acasa, sa pot testa pe Oculus 3. Eu n-am avut probleme nici la cei 866Mbps la cat mi se conecteaza, dar ce-i drept, nici nu am incercat cine stie ce super rezolutii (maximum am avut niste videos in 8K, 180 grade, 60FPS). Ca idee, Quest Pro pe cablu duce undeva pe la 960Mbps. Acum, sa fiu sincer, daca poti atinge limita aceea de 2400Mbps (sa fii future proof), e perfect. Mi-e si frica sa calculez ce bandwith necesita 2 x 4K la 120Hz uncompressed (gandeste-te ca un cablu HDMI 2.1 are nevoie de 48Gbps). Dar, aici vorbim de compresie... si AV1 asta e chiar o minune, in special cu decodor hardware inclus (kudos to Qualcomm for that!). Las mai jos un filmulet la Skyrim in VR cu AV1, la 1200Mbps.

    Pe scurt si in mod simplist, jocurile se impart in VR si non VR. Tu pe o casca VR te poti juca atat in VR mode (immersive, interactive, 360 degrees worlds), cat si non VR (adica 2D, ca pe un monitor, televizor virtual). Pentru imersie si toate cele, tu vrei jocuri VR. Iar jocurile VR mai departe, se impart in platforme. PCVR (unde SteamVR e rege), MetaVR (al lui Zuckerberg, fost Oculus), PSVR (Sony) si restul (Pico cu ai sai chinezi vin tare din urma - sunt Tencent, after all). Daca iti iei un PSVR2, vei fi blocat in platforma Sony (cel putin pana va fi hacked si scos driver ceva sa stie PCVR), si vei putea juca doar pe cablu. Daca iei un Valve Index, vei fi blocat in platforma SteamVR, la fel, doar pe cablu. Quest 1, 2, 3, Pro, Pico 4, sunt "hibrid". Ele sunt wireless by default, si au platformele lor proprii. Poti sa iei doar casca cu tine pe drum, si daca vrei, te joci chiar si in metrou (nu recomand). Sau te uiti la un film. Sau, poti lucra pe mai multe monitoare virtuale, nefiind deloc langa un PC. Marele lor avantaj e ca oricand vrei, te poti conecta la PC. Pana nu demult, singura conexiune era via USB (pentru ca ele spre deosebire de castile wired, nu au iesiri HDMI sau DP). Iar pe USB, erau tone de probleme. Inca nu stiu daca cumva la Quest 3 USB-ul e ceva mai special (gen sa stie USB 3.2 gen 2x2), dar sincer, nici nu ma pasioneaza. Pentru mine, VR-ul pe fir e horror. Poate daca stai si te uiti la un film, sau un joc clasic (non VR), nu e asa mare belea. Dar, in momentul in care incepi sa te misti in VR (e o lume virtuala after all, nu?) e aproape imposibil sa nu ajungi sa tragi de fir, sa calci pe el, sa te incurci/spanzuri in el, and so on... So, wireless rulez. Iar acum cu Quest 3, au atins un punct ideal. Sa vedem, poate urmatorul va fi WiFi7... dar tare ma tem ca daca mai creste si rezolutia, automat banda castigata nu va mai fi arhisuficienta.

    OK, ai dat un exemplu foarte clar. Un joc cu masini. O sa las un filmulet mai jos, cu diverse setari pentru varianta pe cablu. Ce-i drept, pe cablu s-ar putea sa se preteze mai bine pe USB decat pe WiFi, pentru ca ar fi latenta mai mica. Teoretic. Inca n-am comparat side by side.

    Referitor la intrebarea ta... eu in locul tau mi-as lua Genius de la eMag, mi-as cumpara o casca pe care mi-as dori-o (vezi sa fie neaparat vanduta de eMag), si as avea timp sa testez 30 sau 60 de zile. Daca nu e ce trebuie, o dai inapoi. Cred ca poti sa faci acelasi lucru si la Amazon, maxim 30 de zile. Bafta!





    Intre timp, vesti bune si vesti proaste, legate de charging si BoboVR M3 Pro pentru Quest 3:



    ---------- Post added 25-10-2023 at 02:03 ----------

    Yay, avem si primul Through The Lenses comparison: Quest 3 vs Quest 2 vs Quest PRO. Damn, ce aiurea trebuie sa te simti sa stii ca ai dat 1500 de dolari pe un Pro care peste scurt timp mananca bataie de la ceva de aproape 3x mai ieftin.


  4. #104 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Salutare! Am citit ultimele postari legate de Quest 3 si ar ajuta comunitatea cateva sfaturi legate de conectarea la pc, in special. Am comandat casca si ma intereseaza sa stiu care ar fi pasii pentru a putea juca titluri de pe SteamVR (legat cu calculatorul). Nu stiu cum se va "misca" sistemul meu, dar as dori macar sa incerc: i7-10750H 2.60GHz, RAM 32Gb, procesorul grafic este un RTX 3070, placa video care nu va vedea upgrade in viitorul apropiat.
    Nu am cumparat momentan cablu, m-ar tenta mai mult sa pot juca prin wifi.
    *Monky Te rog, mai ales pentru astia newbie, poti explica un mic "ghid" prin care se poate juca legat de pc, cu Steam VR, etc? Desktop,
    Din cate inteleg, sistemul de prindere original al castii este prost, tocmai din acest motiv am si comandat BoboVR M3 (varianta cu baterie). Pe de alta parte, astazi am vazut o postare in care se pomenea ca ar fi scos Meta un update care ar rezolva si problema legata de fiabilitatea bateriei!

  5. #105 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by Lotta View Post
    Salutare! Am citit ultimele postari legate de Quest 3 si ar ajuta comunitatea cateva sfaturi legate de conectarea la pc, in special. Am comandat casca si ma intereseaza sa stiu care ar fi pasii pentru a putea juca titluri de pe SteamVR (legat cu calculatorul). Nu stiu cum se va "misca" sistemul meu, dar as dori macar sa incerc: i7-10750H 2.60GHz, RAM 32Gb, procesorul grafic este un RTX 3070, placa video care nu va vedea upgrade in viitorul apropiat.
    In principiu, cum am spus si pe PM, cu placa video esti foarte la limita... pt. rezolutie mare e recomandat cel putin un 4070 Ti. Daca insa te ajuta cu ceva, eu pana acum cateva luni, tot ce am jucat via SteamVR a fost pe un 3070. Si n-a fost rau. Doar ca la anumite titluri, sa vrei si super rezolutie (care de obicei e recomandata sa fie cam 150% din rezolutia VR-ului), sa vrei si 120FPS (ca sa se pupe cu cei 120Hz), cam slabe sanse. Plus ca ma loveam la 3070 de faptul ca aveam prea putina memorie (doar 8GB a fost unul din motivele pt. care am trecut la 4070 Ti, unde cu 50% extra RAM e altceva). Procesorul ar trebui sa fie suficient, majoritatea jocurilor or sa ceara putere grafica mare.

    Poti juca prin Link WiFi, Virtual Desktop, Remote Desktop, sunt mai multe variante. Dar cred ca VD e cea mai buna (chiar daca e pe bani).
    Pe PC iti trebuie Steam (si optional Oculus si Sidequest). Acum, depinde si ce vrei sa joci. Daca vrei competitie online, unde fiecare ms conteaza, atunci cel mai probabil vei alege varianta pe cablu. Chiar si cu USB-ul si compresia minune, latenta cea mai mica tot acolo o obtii. Daca vrei insa libertate in miscare, eu zic sa incerci intai Oculus Link-ul (care e free, din aplicatia oficiala), si daca nu esti multumit, cumpara VD. Personal, nu cred ca exista nimic mai bun decat VD (care nu este doar pentru VR-uri Meta, merge pe multe altele - de exp. eu cu aceeasi licenta ma joc si pe Pico 4, si pe Quest 1, 2, 3, etc.).
    Quote Originally Posted by Lotta View Post
    Nu am cumparat momentan cablu, m-ar tenta mai mult sa pot juca prin wifi.
    Este fix cum ma joc si eu, 99% din timp. Dar cablul e sfant, mai ales daca o sa vrei sa instalezi SideQuest (care este o aplicatie ce te ajuta sa faci sideloading pe Quest 3 - la urma urmei este un Android, poti instala .apk-uri). Dupa ce faci prima data conexiunea (prin cablu), poti folosi SideQuest-ul si direct prin WiFi. Dar direct pe WiFi nu se poate (sau cel putin pana cand am testat eu ultima oara, spunea foarte clar requirements - vezi aici).
    Quote Originally Posted by Lotta View Post
    *Monky Te rog, mai ales pentru astia newbie, poti explica un mic "ghid" prin care se poate juca legat de pc, cu Steam VR, etc? Desktop,
    Ghiduri sunt tone pe YouTube, nu are rost sa reinventez eu roata... mai ales ca prin Link iti spune aplicatia pas cu pas ce sa faci. La VD, trebuie sa cumperi aplicatia din Store-ul Oculus, si pe PC sa descarci si sa instalezi aplicatia Virtual Desktop Streamer. Mergi intai pe setarile default, si in functie de cum ti se va misca pe sistemul tau, mai tai/cresti din setari. Important e ca in VD Streamer sa setezi la Preffered Codec ca fiind AV1 10-bit.
    Quote Originally Posted by Lotta View Post
    Din cate inteleg, sistemul de prindere original al castii este prost, tocmai din acest motiv am si comandat BoboVR M3 (varianta cu baterie).
    Hmm, sistemul de prindere original nu e neaparat prost, ci facut sa fie extrem de ieftin. La urma urmei, si Elite Strap-ul cu sau fara baterie, tot "original" de la Meta este, dar... te duci acolo daca ai buget. Personal am luat Elite Strap-ul si sunt foarte multumit, dar mi-am luat teapa datorita unui mare youtuber care spunea ca Elite Strap-ul cu baterie nu mai are port USB. Asta e, mai astept sa vad ce alternative apar (si folosesc intre timp niste mici baterii externe care scot 18W sau mai mult).

    Cum spuneam si pe PM, momentan BoboVR pentru Q3 (ca dealtfel si multe alte casti cu baterie), are probleme mari. De fapt, cred ca are probleme Quest 3-ul cu incarcarea, pentru ca are nevoie de mai multa putere decat Quest 2, iar cei de la BoboVR nu au facut nimic pt. asta. Sa speram ca vor rezolva cu update de firmware cei de la Meta. Altfel, orice ai cumpara, asigura-te ca are putere de 15W (de preferat 18W sau mai mult).
    Quote Originally Posted by Lotta View Post
    Pe de alta parte, astazi am vazut o postare in care se pomenea ca ar fi scos Meta un update care ar rezolva si problema legata de fiabilitatea bateriei!
    Poti sa dai un link despre asta? Eu m-am jucat pana acum 30 de minute, si nu am vazut niciun fel de update de firmware. Singurele detalii apar pe site-ul Meta referitor la v59, in care spun clar ca vor adauga un fel de Battery Saver mode, ca sa tina mai mult bateria. Insa pe mine acel mod ma lasa complet rece. Nu mi-am cumparat Quest 3 ca sa imi scada vitezele la CPU/GPU, sa scada rezolutia... cu alte cuvinte, sa ma joc pe cel mult un Quest 2, doar pentru ca n-au fost ei capabili sa puna o baterie mai serioasa, sau sa optimizeze consumul. Meh. Ce ar trebui ei sa rezolve este modul de incarcare al bateriei - sunt multi care se plang ca inclusiv cu chargere serioase (de 50-60W), se trezesc cu Quest-ul cu baterie 0. Eu am patit-o pe un power bank 737 de la Anker, care are totusi 24.000mAh si e capabil de 140W. Si totusi, la un moment dat nu mai incarca nimic, a murit Questul. Si s-a intamplat in mod repetat, si cu alte chargere, deci e clar o problema cu incarcarea.

    Am facut ieri noapte extra teste (cu vreo 5 sau 6 USB testere) si intr-adevar, cu multe chargere si baterii, Quest 3-ul pur si simplu nu stie sa negocieze corect tipul de incarcare. Cel mai des, cand apar probleme, cere doar 5V si maxim 2A, cu alte cuvinte 10W. Ori Quest 3-ul consuma 15-20W in full load (in jocuri serioase). Asta inseamna ca pana si conectat la un charger sau o baterie de genul acesta (cum dealtfel este si BoboVR M3-ul, care este daca nu ma insel la 10W), la un moment dat o sa ramai fara. Which really sucks! Atunci cand negociaza corect (de exp. cu alte chargere, sau in cazul meu cu niste baterii externe de la Duracell), cere 9V si maxim 2A, adica 18W. And then it keeps up (dar chiar si atunci, de multe ori vezi ca stagneaza procentul la baterie - practic cat consumi, atat incarci). Deh, am vrut super procesor pe VR, doar ca Meta s-a zgarcit si iata rezultatul. Dupa care ne miram ca Apple vine cu battery pack extern, cu pret mare, and so on. Pentru ca ei nu fac astfel de rabat.

    Oricum, poti gasi detaliile oficiale pentru update-urile Meta aici: https://www.meta.com/help/quest/arti...release-notes/. Dar repet, inca nu am primit in realitate acel firmware, si in plus, nu are legatura cu problemele de charging. Sau poate o repara ceva, dar nu spun ei nimic oficial...

  6. #106 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    *Monky Cred ca m-am precipitat in legatura cu acel update. Am citit despre upgrade-ul pe care l-ai mentionat, cel cu battery saver mode. Iar despre upgrade la durata de viata am citit o postare intr-un grup pe FB, dar nu o mai gasesc. Se prea poate sa fi aberat persoana respectiva sau chiar urmeaza sa apara ceva.
    Momentan, am dezactivat optiunea de refresg date 120 Fps si am dat si luminozitatea mai mica. Nu am apucat sa testez in jocuri sa vad daca modificarile chiar au o relevanta in durata de viata a bateriei.
    Referitor la BoboVR M3, ce sa zic, l-am comandat deja, nu mai anulez comanda, imi ajunge cam in 3 saptamani. Sincer, mi se cam rupe de baterie, nu am comandat casca pentru acest aspect.
    Pentru modelul M2 as fi platit acelasi pret (63 euro), plus ca ma mai costa si retrofit kit-ul pentru conversie (20 euro), ajungeam chiar mai scump decat am pretul platit de mine, respectiv tot 63.
    Daca fabrica se va ocupa sa imbunatateasca bateria la comenzile realizate de acum incolo, e un plus. Daca nu si este aceeasi ca si pe M2, macar ma ajuta greutatea de pe spate si ma impac cu ideea.
    In alta ordine de idei, abia astept sa apara Assassins Creed VR (parca jumatatea lui noiembrie) si Asgarth II. Nu stiu daca a mai aparut vreun titlu cu adevarat bun de la Skyrim VR, HL sau MOF, era cazul sa mai vina cu ceva nou.
    Pareri despre Lone Echo? Ceva recomandari de alte jocuri bune din gama rpg, first person shooter?
    Am primit o recomandare pentru pcgamestorrents, pare sa aiba titluri interesante, inca nu am luat nimic si testat, nu stiu daca chiar functioneaza.
    Stiti alte surse de incredere pentru pcvr?

  7. #107 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Sunt curios de unde ai luat M3-ul, mai ales daca spui ca e in EURO. Pe Europa inca nu e nici urma (sau cel putin Amazon). Ai luat direct de la ei?

    Vezi ca refresh-ul pus la 90Hz nu ajuta neaparat... doar anumite jocuri stiu de 120Hz (am un feeling ca nici in lobby nu merge la 120Hz). Luminozitatea mai mica ajuta (mie si-asa mi se pare mult mai luminos ecranul decat Q2). Cei mai mari 2 consumatori (pe langa grafica intensa and stuff) din ce am inteles in momentul de fata sunt 2: 1. este hand tracking-ul (daca folosesti doar gamepad-urile, poti dezactiva linistit) si 2. este passthrough-ul.

    Sorry, nu pot comenta despre torrents, pirated games and stuff. Singurele surse pe care le stiu: Oculus Store si Steam. Ah, si SideQuest.

  8. #108 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Sunt curios de unde ai luat M3-ul, mai ales daca spui ca e in EURO. Pe Europa inca nu e nici urma (sau cel putin Amazon). Ai luat direct de la ei?
    Exact, am comandat de pe site-ul oficial. Nu mi-a convenit deloc din cauza duratei de livrare(estimat ca ajunge la destinatie dupa 16 noiembrie), dar nu l-am gasit in niciun alt magazin online, care sa il livreze mai repede si la un pret asemanator. Iar de pe Amazon lipseste cu desavarsire. Presupun ca au fost luati pe nepregatite cu numarul de comenzi, nu stiu ce sa cred.
    Am instalat VD si Sidequest, am luat de pe Steam Walking Dead, se misca rezonabil prin wifi, mai are momente de stuttering, oare o sa fie mai stabil daca conectez un cablu link? Nu am, dar ma bate gandul sa achizitionez unul, presupun ca ce a fost bun pentru Quest 2 este ok si pentru 3.
    Am avut in trecut la "butonat" o casca Quest 2, sincer, momentan nu mi-am dat seama de nicio diferenta majora, ori jocurile incercate nu au upgrade la Q3, ori pur si simplu am uitat! Poate, daca as avea ambela casti si sa le incerc pe acelasi joc, as observa diferente, dar momentan nu simt un upgrade ....

  9. #109 SP
    Admin MonkY's Avatar
    @Lotta: vezi ca am postat si aici, poate te ajuta: https://www.consolegames.ro/forum/f6...ml#post1617612 - daca ai trecut de la lentile fresnel la pancake si nu ai observat nicio diferenta, e cam de rau...

    Cu stuttering-ul, trebuie sa vezi daca e de vina calculatorul (placa video), daca e de vina wifi-ul, sau daca sunt de vina setarile din VD. Vezi ca in setarile de la VD, ai o optiune sa-ti activeze overlay statistics, ceva de genul acesta. Si acolo vezi si cate FPS-uri ai, si ce latenta ai pe WiFi, si ce latenta la encodare, ce codec folosesti... TOT. De-aia zic ca e si cel mai bun soft pt. asa ceva.

  10. #110 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Departe de mine gandul ca implementarile nu sunt reale, ci doar praf in ochii cumparatorului. Am extrem de putin timp in care am stat conectat cu casca OQ3, cred ca nu adun 1 ora, iar OQ2 am avut-o 1 luna jumatate, cat sa ma joc Skyrim si HL. Descopar pe parcurs, cu siguranta.

  11. #111 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Cand vine vorba de lentile, acolo nu e loc de debate. Pur si simplu e o problema de optica. N-ai sa vezi pe nimeni in viata reala folosind ochelari cu lentile tip fresnel, pentru ca sunt horror (si ca dimensiuni, si ca probleme). Au fost "inventate" tocmai in ideea de a scoate ceva cheap, care sa pacaleasca ochiul. Numai pentru faptul ca sunt de cel putin 5x mai mari, si nu mai au ce cauta in VR. Nu mai vorbim de god rays, chromatic abberations, small sweet-spot, and so on.

    Uite, atasez 2 imagini, care cred ca spun tot. In stanga fresnell lenses, in dreapta pancake.
    Attached Images Attached Images fresnel-vs.-pancake-lenses-vr.jpg fresnel-vs.-pancake-lenses-vr2.jpg

  12. #112 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Este clara diferenta dintre cele 2 tipuri de lentile, multumesc pentru info, chiar sunt utile!

    Pe de alta parte, am 2 nelamuriri legate de VD. Prima ar fi legata de codec. Monky, ti-am urmat sfatul si am setat ca si codec preferat AV1 10 Bit, dar cand intru in joc si imi arata statiscile, apare ca si codec HEVC! Este un bug sau fac ceva gresit?

    A doua este legata de o eroare pe care mi-o da aplicatia in momentul in care vreau sa intru in Launch Game, mai exact imi apare mesajul "Location is not available" - se refera la locatia Desktop. Nu am setat nimic, nu am schimbat nimic in setari, in afara codecului! Ieri nu mi-a dat acest mesaj ....

  13. #113 SP
    Admin MonkY's Avatar
    @Lotta: Am cautat si eu informatii, sa vad de ce la unii nu merge codecul recomandat (AV1 10 Bit), si se pare ca am gasit raspunsul: momentan (sau poate forever, habar n-am), singurele placi suportate pe Quest 3 pentru AV1 sunt cele de la nVidia, seria 4xxx. Cum eu am un 4070 Ti, it works. HEVC daca nu ma insel este the next best thing.

    Legat de a doua problema, sorry, nu am intalnit-o niciodata. Cred ca e cel mai bine sa ii scrii omului care face VD, sau si mai simplu, sa intri pe canalul sau de Discord (discord.vrdesktop.net) si sa intrebi acolo. Eu as reinstala Steam si VD Streamer...

  14. #114 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Salutare, am nevoie de un sfat in legatura cu o posibila problema intampinata la Quest 3. In ultimele zile mi s-a intamplat in timpul sesiunilor de joc ca lentila stanga sa imi redea imaginea blurata. Prima data am crezut ca am o problema cu vederea, insa, fenomentul s-a repetat in timpul vizionarii unui film. Mi s-a intamplat in doua ocazii, in ambele situatii am dat un restart, si-a revenit.
    Credeti ca poate fi o problema a lentilei? Mentionez ca nu au primit nicio lovitura sau sa fie expusi la soare, etc.
    Oare este cazul sa fac retur si sa cer o inlocuire?

  15. #115 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Daca dupa restart si-a revenit, as pune-o mai mult pe seama unei probleme software (ceva care nu calibreaza corect distantele si nu uneste corect imaginea pentru cele 2 lentile). Daca nu e asa deranjant (nu se intampla des), eu as mai astepta un update-doua de firmware. Daca o tine tot asa, la garantie.

    P.S. Never happened to me.

  16. #116 SP
    Manager paul's Avatar
    Assassin's Creed Nexus VR impressions:

  17. #117 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Not too shabby, for a mobile VR device, right?
    Sper ca exista si un Steam version...

  18. #118 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Dupa 3 saptamani de la comanda BOBOVR M3, pachetul a ajuns la mine. Primele impresii, suportul este premium, impachetare pe masura, materiale foarte bune. Iar surpriza cea mai mare este bateria, combinata cu Quest 3! Testat in 2 sesiuni de joc, in prima aveam procentajul bateriei ochelarilor 100%, cu a 2-a ocazie aveam 82%.
    Nivelul bateriei Quest 3 nu a scazut in procent, nici nu a urcat (cand aveam 82%). Dureaza in jur de 1,5 ore sa se descarce, plus aproximativ 2 ore bateria Q3, mi se pare suficient. Personal, mai mult de 2 ore nu am stat, ma declar multumit de bateria B2, chiar nu ma asteptam avand in vedere criticile aparute. Presupun ca update-urile ochelarilor au ajutat.
    Insa, momentan nu reusesc sa gasesc o pozitie comoda in care sa ii asez pe cap, b simt presiune mare pe ceafa, ba pe frunte. In acest moment nu pot sa spun ca modelul acesta Halo ma incanta ....

    Pe de alta parte, am luat jocul AC Nexus. Ce sa zic, sunt abia la prima campanie, cea cu Ezio, ma asteptam la mai mult, consider ca a fost si este prea mult hype in jurul lui.
    Sincer, ma asteptam sa fie un joc care sa se diferentieze de ce a aparut pa aacum, mai ales ca este exclusiv pe Quest, nu exista varianta pcvr.
    Cred ca cel mai mult m-a dezamagit grafica, aveam asteptari mai mari. De asemenea, nu pot spune ca ma impresioneaza nici mecanica de lupta, sesiunile de parkour. Cel putin in acest moment, personal, nu este in fata unor titluri ca HL sau Skyrim, nici ca grafica, nici ca poveste.

  19. #119 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Trebuie sa te joci la 120Hz si cu Passthrough activat. Atunci suge cel mai tare, chiar si peste 18W, ori bateria M2 mai mult de 15W nu poate. Si gandeste-te ca acum e noua! In timp va fi si mai rau.

    Halo style ar trebui sa fie fix opusul, sa nu simti presiune deloc (fata de cele gen Elite strap, care fix pe asta se bazeaza, pe faptul ca te "strang" cat mai tare, pentru a fi cat mai fixa casca pe cap). Incearca sa repozitionezi... dar ce-i drept, nu avem toti aceeasi forma a capului, nu exista solutie sa se potriveasca la toti. Pe la mai toti maniacii in VR insa, cele tip Halo sunt favoritele.

    Cat despre AC Nexus, sau orice alt joc nativ de Quest 3... cred ca ai prea multe asteptari de la un chipset de mobil, care mai trebuie sa si randeze in niste rezolutii fabuloase. In vecii vecilor nu se va apropia gamingul nativ de ce poti face pe un PC. Dar si pe PC, iti trebuie un monstru (multi recomanda 4080 deja ca minim, unii se plang si cu 4090-uri, eu ma descurc binisor cu 4070 Ti). Half Life Alyx, desi e un joc vechi, este de 20x mai sus (nu am jucat AC Nexus, doar am vazut imagini), pentru ca are de unde. Pacat insa ca zici ca nu e OK nici ca story... dar nah, e AC, nu cred ca au revolutionat genul.

    Insa, ca idee, cei care cunosc intr-adevar ce poate un joc nativ, sunt foarte placut impresionati de AC Nexus. Cel putin din videos i-am vazut ca se bucura ca pot interactiona cu orice obiect, ca pot sa se plimbe prin multime (ceea ce e mare lucru, pt. un joc de mobil)... Acum nah, fiecare cu asteptarile sale. Eu nu voi da banii pe asa ceva.

    P.S. Tu esti un caz fericit cu 3 saptamani comanda la BoboVR. La tine a sosit in 3 saptamani, pe mine m-au tinut in pending o luna-doua...

  20. #120 SP
    Junior Member Lotta's Avatar
    Am activat si 120 Hz si passthrough. Nu cred ca voi avea niciodata sesiuni de joc mai lungi de 2 ore, mai mult mi se pare inconfortabil pentru ochi. Presupun ca in timp vor scoate o baterie mai capabila, pana atunci ma descurc.

    Referitor la durata comenzii, nu sunt in Ro, poate a ajutat si asta?!

    Sa nu se inteleaga ca AC Nexus nu merita incercat si este un joc prost. Eu l-am luat cu o mica reducere, am dat 28 de euro, nu imi pare rau. Este o experienta care trebuie testata, mai ales daca iti place AC. Daca nu esti fanul seriei, nu stiu ce sa zic.
    Cred ca pur si implu am avut asteptari prea mari in ceea ce priveste grafica si povestea. De obicei asa se intampla cu asteptarile, mai ales daca mai sunt si alimentate!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 6 of 7 FirstFirst ... 4 5 6 7 LastLast

Similar Threads

  1. EVE Online + Oculus Rift = EVE Valkyrie By MonkY in forum Console News
    Replies: 7 Last Post: 22-04-2016, 00:08
  2. Concurs Oculus Rift By ababeialexandru in forum Offtopic
    Replies: 2 Last Post: 20-10-2015, 15:14
  3. Facebook cumpara Oculus Rift By MonkY in forum Stories & Other News
    Replies: 22 Last Post: 01-04-2014, 11:24
  4. Replies: 8 Last Post: 09-08-2013, 15:10
  5. RIFT By nameless_fear in forum Jocuri PC
    Replies: 33 Last Post: 30-06-2012, 15:23

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts