Parca tot mai bine arata dupa dezamagirea de Callisto Protocol.
Mie unu mi se pare ca de arătat, arată mai rău decât Callisto. Si Callisto Protocol e exact ce a arătat, dar lumea si-a făcut iluzii ca de obicei.
Nu ma refeream doar la grafica, ci mai mult la gameplay si animatii.
Mi-a fost dor de dezmembrarea tactica din jocurile astea .
Intamplarea face ca m-am reapucat de Dead Space 1 (2008) cu o zi inainte sa iasa acest gameplay video, asa ca am foarte proaspat in minte originalul.
E al doilea playthrough pe care il fac din 2008 si pana acum, PC 4K60 cu FOV patch si alte community fixes.
Originalul se tine foarte bine si acum, dar jucat ca mai sus, si nu versiunea de PS3/X360.
Evident ca timpul si-a lasat amprenta, dar sunetul este in continuare de top, la fel si directia artistica. Dpmdv, doar animatiile si physics/ragdoll il trag foarte mult in jos.
Analizand cele 18 minute de Dead Space Remake gameplay vs OG:
+ arata foarte bine pe engine-ul Frostbite, vizual s-a lucrat foarte mult, dar nowhere near Callisto Protocol
imi pare early PS4 era graphics
+ Isaac Clarke acum vorbeste (in OG nu avea voce, ci doar in DS2 si DS3).
+ Am retinut anterior ca unele niveluri au fost extinse, au adaugat zone noi de explorare, sper sa fie asa
- level design-ul prezentat in gameplay este identic cu OG (totusi n-o sa-l punctez cu minus daca se adevereste ce am zis mai sus)
- animatiile mi se par foarte slab calitative, in special cele ale inamicilor, nu prea s-a lucrat aici
Parerea mea este ca acest remake depinde foarte de mult daca ai mai jucat vreodata Dead Space OG sau cat de proaspat il ai in memorie.
Daca l-ai rejucat recent, e acelasi joc in haine noi.
Daca esti nou venit sau l-ai uitat, il vezi cu alti ochi, dar la 50% off.
Eu cred ca Dead Space 1,2,3 puteau fi jucate bine mersi pe PC 4K60 cu orice configuratie din ultimii 10 ani.
Ar fi fost mult mai ofertant macar daca scoteau din start toata trilogia remade, cu tot cu DLC-ul de DS2 care n-a ajuns niciodata pe PC, de exemplu. Dar se pare ca planul e sa mulga 70€ de 3 ori la rand.
As fi directionat efortul remake-ului catre un joc nou Dead Space, dar bineinteles ca asta inseamna un efort financiar si de timp mult mai mare, asa ca de ce sa nu scoti profit maxim imbracand in joc existent in haine noi? Cred ca ne asteapta un deceniu al remake-urilor.
Lista de trofee: Dead Space Trophies.
Se pare ca este un alternate ending:
Reunion
See the alternative ending on any difficulty mode.
Dead Space is a superb remake and undoubtedly the definitive way to experience one of the best survival horror shooters that Capcom never made. - IGN
Ma tem ca este un sambure de adevar aici
Pt. cei care jucati Dead Space pe Impossible mode un mic #ProTip din partea mea (sau LB pt. Xbox Controller / L pt. Switch Controller) si musai Sprint Toggle Mode OFF (indiferent de platforma)
Cateva impresii din partea mea dupa 20 de ore de joc, mentionez ca l-am jucat si in 2008 pe PC:
- Initial am dat peste niste bug-uri in remake: uneori usile se deschid sacadat, in reluare iar cand le dai stomp la necromorfi, itemele sar peste tot uneori intrand in ziduri si nu le poti lua. Patch-ul de azi rezolva pe cea cu usile, poate si altele?
- Atmosferic vorbind te captiveaza, pentru inceput fiecare intalnire cu necromorfii e palpitanta, uneori cand esti incoltit de ei ( pe coridoare in fata si in spate, cam asta e tactica) te duc in pragul disperarii.
- Povestea o gasesc excelenta, pacat ca nu pot vedea acum si desenul cat am amintirile proaspete cu jocul.
- Cand faci selectia de NG+ dupa ce l-ai jucat pe mediu nu poti alege impossible, doar hard. Pentru platina eu am gandit ca trebuie jucat de 3 ori. 1 run de acomodare in care cauti si deschizi tot, al doilea doar cu plasma cutter ca weapon pentru trophy si al 3 lea impossible mode. Problema este la impossible ca ai perma-death, ai o viata daca ai pierdut-o, o iei de la capat si jocul nu e scurt. Salvari se pot face insa din moment ce ai murit jocul te muta pe hard. Nu vreau sa-mi fac nervi nu-i de mine platina asta. Pana in actul 5 a fost relativ simplu pe mediu insa ulterior te prind la inghesuiala si am murit de cateva ori.
- Concluzie: Remake-ul arata bine, gameplay-ul e bun (l-am jucat in performance mode) si la ce arsenal de arme are Isaac zici ca-i chirurg nu inginer. Dupa ce inveti mecanica jocului e o placere, te misti relativ bine chiar daca quick turn-ul ( Leon Kennedy in RE4 se intoarce imediat) aici nu exista. Insa poti alerga si cand mergi inapoi ceea ce uneori e util.
Eu il consider cel mai bun action-survival-horror in momentul de fata insa RE4 Remake se va lansa curand, vom vedea ce ofera.
Nu poți fenta sistemul cu backup la save-uri și in caz ca mori pe Imposible doar dai restore la ultimul save din cloud?
Mi-a luat 20 de ore sa-l termin insa nu m-am grabit, am revenit in anumite locuri de mai multe ori pentru loot.
Cum este grafica, i-au facut remake ok, are ceva RTX? Refacand unele lucruri au stricat cumva ceva fata de original?
Cei de la EA au raspuns cu :
"In addition to visual, audio, and gameplay improvements, Dead Space 2023 supports ray tracing, an advanced rendering technique that can enhance the game's titular jump-scare scenes." Eu consider ca n-au stricat nimic, ba chiar adaugat chestii ici colo, feeling-ul general este mai bun ca inainte.
Inca un review nebun de la Ranton:
Mai putine besini decat review-ul Polygon pentru Hogwarts Legacy .
Bookmarks