of, deci, repet, am sunat la suport in Ungaria si am vorbit cu ei. garantia este europeana pentru consolele luate din UE, in sensul ca poti sa-ti iei consola din ce tara din UE vrei tu si sa te duci la orice service din UE care se ocupa de PlayStation (se gaseste lista, ma rog harta, la ei pe site).

concret, daca iei din UK sau Ungaria consola anul asta, vei putea beneficia de garantie pe teritoriul UE, insa numai in tarile in care a fost lansata oficial consola. vei putea beneficia de garantie si in RO, insa numai incepand cu 29.01.2014. daca ti se strica inainte, o trimiti in UK sau in Ungaria la un service (au in Szeged si Debrecen mai aproape de granita sau la Budapesta).

daca o iei din RO inainte sa se lanseze oficial la noi, atunci beneficiezi de garantie din partea retailerului care ti-a vandut-o (probabil ca o poti trimite si la un service din afara tarii pentru ca vei avea si garantia europeana... cred, dar sincer nu sunt sigur). cel mai sigur e sa rezolvi prin retailerul de la care ai luat-o (daca va fi disponibila anul asta, insa incep sa ma indoiesc de asta). daca o iei din SUA poti sa te si sinucizi ca nu o sa beneficiezi de garantie in UE (am intrebat expres asta; nu asta a fost exact raspunsul, dar asta e concluzia).

cat priveste tipul garantiei, garantia europeana este de 1 an. daca retailerii sunt obligati sa dea 2 cum e la noi, o vor face pe spinarea lor, in sensul ca in primul an te duci direct la service-ul Sony (de unde vrei tu), in timp ce in al doilea an te ajuta numai retailerul. cei de la edigital cu care am vorbit mi-au spus ca in primul an, daca nu ma ajuta Sony RO, pot sa apelez si la ei fara probleme, in timp ce in al doilea an NUMAI la ei pot apela. btw, pentru cei curiosi edigital da 2 ani garantie (probabil ca ii obliga legea din RO din moment ce si vand pe teritoriul RO).

tot ce v-am spus aici sunt informatii obtinute in primul rand de la suportul PlayStation din Ungaria. informatia privind modul in care edigital acorda garantia a fost obtinuta direct de la ei.