Quote Originally Posted by Khufu View Post
Sa inteleg ca daca ceri foarte mult pe un produs, inseamna neaparat ca e premium, desi este facut din aceleasi materiale ca cele pe care le foloseste concurenta, si anume plastic? Samsung daca cere mai putin pe un flagship, inseamna ca nu este un produs premium? Interesant.
Exact! Este o tactica de marketing foarte raspandita. In general este promovata tocmai pentru a ii da celui ce cumpara produsul un sentiment de unicitate, ca a avut de unde sa plateasca mai mult in momentul in care altii au renuntat si au cumparat alt produs (uneori poate chiar mai bun) mai ieftin.

Uite un exemplu simplu in lumea auto: Bugatti Veyron - ~1 milion euro. Bugatti Veyron Super Sport - ~2 milioane euro. Diferenta? 200 cai. Nu exista nimic tehnic pe masina aia sa justifice diferenta de pret. Totul vine de la imaginea premium pe care si-o ofera si consolideaza. Ei cer oricat, clientii se calca in picioare sa puna mana pe un exemplar, in conditiile in care ar putea cumpara un Hennessy Venom GT de aceasi putere cu mai putin de 1 milion de euro.