Din cate am observat problema asta o au in mare majoritatate cei care joaca strict FPS-uri... Daca as fi rautacios as intreba "ce cauta FPS-urile pe console in primul rand?"

Pe vremuri, FPS-urile erau o minoritate pe console... in zilele de azi vad ca au devenit cele care "dau tonul". Multi isi cumpara PS4 si X1 doar pentru a juca BF4, CoD, Killzone & Co... Imi pare rau sa o spun, dar cei care fac asta sunt cei care s-au saturat sa investeasca in PC si spera sa gaseasca acelasi lucru pe console. Nimic mai adevarat... un FPS si un RTS va ramane intotdeauna sfant pe PC, acolo unde controlul cu mouse si tastatura sunt lege.

Cei care vor peste 60FPS si super rezolutii, la fel... au "apucaturile" acestea de la PC-uri... unde le place sa compare placa video de 1000 USD cu o consola care costa in total 500 USD.

Next-gen nu inseamna neaparat ca de acum inainte jocurile vor avea 200 FPS-uri, ci faptul ca developerii au un la dispozitie in sfarsit un sistem pe care au o mult mai mare libertate de miscare (pot realiza mai repede un proiect si mai usor). Seamless loading, texturi necomprimate aiurea, jocuri care pot fi pornite in timp ce se instaleaza, multiplayer mai bun, multitasking, game dvr, social networking... toate acestea sunt functii care au venit cu next-genul si ar trebui laudate mai mult decat capabilitatea de a rula in 60 FPS.

Asa cum am spus-o... majoritatea celor care se plang ca vor 60 FPS in BF4, ma mir ca nu observa faptul ca se joaca pe un TV care are latenta de 50-100ms, pe un gamepad wireless cu latenta mare... si care se cred "profi". E ca si cand ai vrea sa joci pe PC la nivel profesional, dar o faci cu un mouse si tastatura A4Tech wireless de 5 lei...

Sa nu ma intelegeti gresit... nu m-ar deranja ca toate jocurile sa fie in 120FPS si sa ruleze in 4K. Insa eu sunt constient de faptul ca acest lucru nu se poate pe configuratia actuala. Motiv pentru care prefer sa vad mai multa originalitate si gameplay mai bun, care sa ma tina "lipit" cat mai mult de un joc.