Single post: Tabel: Rezolutiile si framerate-ul jocurilor confirmate pentru Xbox One si PS4

  1. #67 SP
    Banned nurv's Avatar
    Solid 30fps e o gogorita de marketing, dar eu cred ca unele jocuri esueaza la testele preliminare de solid 60fps, prezetand fluctuatii de framerate. In cazul asta producatorul prefera sa limiteze jocul la 30fps pentru un gameplay fluid. Este cazul Uncharted 3 si Killzone 3 de exemplu. Acele jocuri nu ar fi putut niciodata rula la 60fps, cu nivelul grafic care il prezinta.

    Sunt de acord ca unele jocuri "solid 30fps" prezinta fluctuatii de framerate sub aceasta cifra. Si solid 60fps e un bull**** de marketing. Cazul COD. Mai nou se foloseste termenul 60fps experience. Adica tot felul de prosteli pentru a justifica faptul ca jocul nu e capabil de 60fps constant.

    In cazul unui racing sau in cazul unui 3'rd person action adventure [gen Uncharted si Tomb Raider], 30 fps prezinta o experienta de joc placuta. Pe controler. In cazul unui shooter fast paced, se simte nevoia de 60fps.

    De ce am zis pe controler. Pentru ca un framerate scazut se resimte mai putin pe controler decat pe mouse. Daca 30fps sunt OK pentru un gameplay cu controlerul, chiar si pentru un FPS [Killzone 3], aceleasi 30fps sunt destul de putine in cazul in care joci cu un mouse, alterand senzatia de fluiditate.

    Am vazut multe confuzii cu framerate-ul din industria cinematografica. Un film este perfect fluid la 24fps. Dar o animatie 3D interactiva [in speta un joc 3D, in special first person shooterele] prezinta fluiditate la un framerate de 60 de cadre pe secunda. Se simte inclusiv diferenta dintre 30, 45 si 60 fps. Sau cel putin o resimt foarte multi dintre jucatorii cu mouse si tastatura. Sub 30 fps se resimta lipsa fluiditatii si pe mouse si pe controler [senzatia ca jocul rupe]. La fel, peste 60fps percep doar jucatorii profesionisti de FPS-uri pe PC. Iar peste 90 fps nu mai percepe nimeni. Sunt niste studii facute in directia asta.

    Sub 15fps e nejucabil. Un joc la 24fps [cat prezinta un film in industria cinema] va fii perceput ca ruleaza sacadat, agatat si ca rupe. Iar senzatia se accentueaza daca joci cu un mouse. Asta datorita preciziei in miscare mult mai mari pe care o ai in cazul acestui periferic. Iar la miscari bruste, orice framerate modest altereaza experienta de joc datorita lipsei de fluiditate in miscare.

    Asa ca dau si nu dau dreptate tuturor celor nemultumiti de next gen. Sincer nici eu nu sunt multumit dar incerc sa inteleg ca nu au fost facute pentru a rula 1080p 60fps. Au avut in vedere in principal factorul cost si accesibilitate. Iar pentru asta au facut rabat la hardware. Sigur ca lumea e nemultumita. Insa nu poti avea pretentii de 1080p 60fps la o masina care costa 400 de dolari cu tot cu capota.

    Nu ma cocot deasupra nimanui dar nu inteleg conceptul asta prin care vrei calitate la bani putini. Daca oferea putere de calcul dar costa dublu, toata lumea isi varsa naduful ca e prea scumpa. Eu asta nu inteleg, de ce trebuie sa iti versi naduful ca e slab ceva care e ieftin? Mie nu mi se pare normal sa iti versi niciun naduf ca nu poate mai mult o masina de jocuri IEFTINA.

    Lumea trebuie sa inteleaga ca absolut orice pe lumea asta care ofera CALITATE vine cu un PRET pe masura. Iar pentru pretul cu care vine, Playstation 4 ofera rezultate absolut multumitoare. Sunt masini de jocuri consumer oriented nu enthusiast oriented. In contextul asta mi se pare aiurea sa vii sa iti versi nadufu...

    Acuma tehnic vorbind despre Killzone si Battlefield. Nici unul din aceste titluri nu este 1080p 60fps. Shadow Fall este 30fps 1080p.

    Killzone Shadow Fall's campaign currently varies between 30 and 35fps due to its detailed environments (the multiplayer portion runs at 60fps, meanwhile), which can introduce judder and make the experience feel less consistent - something that the new 30fps lock will help fix.

    "To guarantee a steadier framerate in the campaign mode, players can now lock their game to 30fps via the options menu," Guerrilla explained via Killzone.com.
    Iar BF4 este 900p si sub 60fps, coborand constant in zona de 40.

    Romanul nu o sa inteleaga niciodata ca daca vrea calitate si are pretentii, trebuie sa plateasca. Romanul vrea 1080p 60fps de la o consola de 400 de dolari, vrea jocuri gratis de pe torrente, vrea top quality at the lowest price, vrea calitatea Mac Air la un laptop la un sfert de pret si lista continua. Pe dincolo nu prea exista discutii de genul asta. Sunt pasionatii de console care joaca orice si nu ii intereseaza si sunt pasionatii de detalii grafice si framerate care au 1-2-3 GTX 780 in SLI, R9 290X sau TITAN. Si asta nu inseamna ca se cocota nimeni deasupra nimanui.

    Cand ai pretentii, ti le corelezi cu puterea financiara si achizitionezi produsul care ti le satisface. Sa stai sa plangi langa un produs ieftin ca nu poate mai mult e cel putin ciudat.
    Attached Images Attached Images bf4_1.png bf4_2.png bf4_3.png bf4_4.png