Nu este nicio diferenta daca downloadezi ceva fiind conectat la contul de US, RO, UK, etc... Serviciile PSN folosesc (de ani buni) geolocation. S-a prins ca ai IP de UK, te va redirectiona spre cel mai apropiat server din UK. Chiar daca ai contul pe Japonia. Pe un router mai destept se pot urmari pachetele... o sa incerc (cand am timp) sa vad daca e vorba de ceva metropolitan (caz in care limitarea s-ar face de la Sony), sau daca de fapt noi downloadam dintr-o alta tara UE.

Oricum, indiferent de net... chiar si cand veti avea 1000Mbps si va veti conecta la server cu peering maxim (sa zicem tot de 1000Mbps), PS4 nu va downloada niciodata la asemenea viteze. Din 2 motive foarte clare:

1. 1000Mbps inseamna 120MB/s. HDD-ul intern (de 5400 RPM) nu cred ca duce mai mult de 50-60MB/s, si asta la scriere secventiala - la scriere random s-ar putea sa nu duca nici macar 10MB/s. Iar acest lucru doar cu conditia sa nu faca nimic altceva in acel timp.

2. Orice placa/chip de retea foloseste CPU-ul (chiar si cele care au hardware acceleration). Si cu siguranta placa de retea din PS4 e limitata astfel incat sa nu faca overhead (adica nu e lasata sa foloseasca prea mult CPU). Ganditi-va la PC, unde cand incepeti sa downloadati ceva cu peste 100MB/s, deja o iau lucrurile razna (pe un PC mediu deja nu mai poti face nimic, mai ales daca ai si un firewall sau antivirus)...

Pentru tot ce inseamna multiplayer, sunt ferm convins ca chip-ul de retea din PS4 este optimizat pentru latenta mica, si nu pentru bandwith maxim (nu le poti avea pe amandoua).

In alta ordine de idei, Sony ar mai putea creste viteza de DL, insa de cand cu PlayStation Now... ma indoiesc ca ar face fata serverele. Asa ca, decat sa pice iar zilnic, mai bine sa le lase asa...

P.S. La UPC avem tone de probleme cu clientii nostrii. La majoritatea problemele au disparut dupa ce au trecut la RDS. Sorry, dar pana nu-si imbunatatesc infrastructura si serviciile tehnice, sunt in urma rau...