point taken ... oarecum.

A vedea cu un ochi critic lucrurle din jurul tau nu inseamna neaparat sa fii ca mosnegii aia care urla la oricine din te miri ce motive ... inseamna doar sa apreciezi lucrurile bune evidentiind in acelasi timp lucrurile unde este loc de mai bine.
Nu imi spune ca prietenul/prietena/sotul/sotia ta este perechea perfecta, fara cusur. Relatia cu mediul inconjurator trebuie sa fie una in care sa te bucuri de lucrurile bune si sa incerci sa schimbi lucrurile care pot fi imbunatatite, atat si nimic mai mult. Partea a doua nu se poate face decat printr-o pozitie critica.

Eu m-am bucurat de jocul asta si am pierdut ore pretioase de somn doar ca sa completez cate o misiune mai dificila si lunga. Apreciez (dupa cum am spus) povestea care este una foarte frumoasa (eu fiind un mare fan al genului SF) ... dar nu pot sa nu vad partile nefinisate sau unde developerii au luat scurtaturi sau pur si simplu s-au grabit.

Hai sa incerc sa explic punctul meu de vedere, poate ca unii nu o sa se mai dea asa de loviti in coasta de criticile aduse.

Sa luam titlurile ARPG celebre din ultimii ani de pe PS4 (in ordinea jucata de mine):
1 The last of us
2 Tomb raider: Definitive edition
3 Divinity: Original sin (asta e mai mult RPG curat dar are un a mic in fata acolo ... chiar daca e mic de tot)
4 Uncharted 1-3
5 Rise of the Tomb Raider 20 year celebration
6 Fallout 4
7 Uncharted 4
8 The witcher 3
9 Horizon zero dawn

Din punct de vedere al desfasurarii povestii se pot observa 2 genuri distincte:
- mod liniar, unde indiferent de ce faci si cum faci ajungi mereu din A in B.
- mod, nu stiu cum sa ii spun, fractionar? ... unde deciziile luate in timpul jocului decid desfasurarea evenimentelor (doar #6 si #8 intra aici)

Din punct de vedere al complexitatii trade-ului in joc si al craftingului iarasi, 2 genuri distincte cu aceleasi impartiri ale jocurilor mai sus.
- crafting simplu (putine componente necesare, un singur nivel de ierarhie posibil in crafitng: adica ai nevoie de X, Y si Z ca sa faci produsul finit T .. si gata), trade simplu (cumperi X Y si Z sau culegi direct X Y si Z).
- crafting complex (ai nevoie de X1 Y1 Z1 ca sa faci T1 si iti trebuie X2 Y2 Z2 ca faci T2 pentru ca apoi sa iei T1 si T2 ca sa faci T ... si apoi le poti si descompune pe nivelel inverse de ierarhie) ... si trading complex, dupa cum am povestit mai sus in "critica" unde ai diverse preturi si comerciantii au stoc limitat din orice vand, inclusiv bani ... la categoria asta intra aceleasi 2 jocuri #6 si #8 din lista, restul fiind in categoria anterioara.

Din punct de vedere al complexitatii jocului in sine, atat #6 si #8 ofera "joc in joc# la care se poate reveni si dezvolta mult dupa ce povestea initiala s-a terminat (#6 are sistemul gen "settlers" pe cand #8 are jocul de "Gwent"). Toate celelalte titluri duc lipsa unui mod paralel de divertisment.

Prin prisma acestor lucruri, cand standardul in ARPG este ridicat atat de sus de titluri ca Witcher 3 si Fallout 4, odata ce le joci, tot ce vine sub standard inseamna ca are loc de imbunatatiri. E vorba de "checkbox-urile" adaugate genului de aceste titluri de top ... ceilalti, ca sa se ridice tot acolo trebuie sa bifeze toate casutele si, daca e posibil, sa mai adauge macar una.

HZD, in ochii mei cel putin, ar fi fost "number 1" al genului (si probabil ca intr-un viitor release chiar va fi) daca bifa pe partea de crafting, trading, fragmentare a povestii si ceva gameplay paralel (nu stiu, ceva ferme de roboti custom pe care sa ii folosesti la lupte ceva intr-o arena ... ceva in tematica jocului). Pana si titluri foarte liniare gen Tomb Rider, The Last Of Us si Uncharted 4 au un extra gen multiplayer unde iti poti exersa caracterele si armele intr-un mod pe care unii il apreciaza.

Deci da, cam asta e parerea mea si va rog sa ganditi un pic mai profund inainte de a sari de fund in sus ca cneva va critica jocul favorit ... poate este mai mult decar "rant" in spatele parerilor critice.