Bun, pai hai sa va dau un exemplu. Am inceput sa joc recent AC Origins si am aproximativ 15 ore pana in acest moment. Pentru aproape fiecare main quest, am nevoie de level mai mare. Iesi din templu' ala, faci o singura misiune principala, dupa care urmatoarea misiune iti cere level 5. Ce faci? Te duci frumos si faci side quest-uri. Odata ce ai facut side quest-uri, cresti in level, dupa care te duci la main. Si la inceput a fost chiar interesant ! Am salvat un copil de niste hiene, am dat peste o nevasta suparata ca ii disparuse sotul, numai ca sa il gasesc mort de beat pe ceva stanca inconjurat de crocodili fiindca fugise de acasa de disperare, am ajuns bodyguard-ul unei tipe cu parinti bogati etc. Prin urmare, nu faceam exact acelasi lucru, intalnind in cea mai mare parte situatii si persoane diferite. Ma si gandeam, Dumnezeule mare, a investit Ubisoft in writing! Am si altceva de facut decat sa alerg dupa collectibles, sa sar in carute cu fan si sa eliberez nu stiu ce zona.

Numai ca in scurt timp, s-a produs inevitabilul. Dupa ce am iesit din prima zona (eram lvl 5), am primit vreo doua main quest-uri, unul de lvl 20, altul de lvl 38. Inca eram entuziasmat pentru side content (unul sau doua dintre misiunile descrise mai sus s-au intamplat dupa acest moment), asa ca am continuat. In scurt timp, misiunile au inceput sa devina extrem de similare una cu cealalta. Nu toate! Unele, foarte putine la numar, au avut povestioare oarecum distincte si chestii noi. Cu toate astea, si nu exagerez, am avut 4 sau 5 misiuni consecutive in care trebuia sa ma duc intr-o zona a inamicului, sa il eliberez pe unu' dintr-o cusca si sa plec. Una dupa alta, acelasi lucru. Cand nu e asta, e du-te si omoara-l pe X. Aproape dupa fiecare misiune principala (misiuni care sunt OK, toata pledoaria asta e despre side quests), primesc o alta pentru care am nevoie de lvl mai mare. Iarasi cu quest-urile de doi lei. Iarasi du-te si salveaza-l pe ala, omoara-l pe ala ca sa faci lvl, sa poti face story-u'.

Daca asta nu e grind... Vreti sa imi spuneti ca Odyssey e diferit? Pot sa zbor prin quest-u' principal fara sa ma ating de "obiective secundare"? Am jucat toata seria, de la primul pana la Origins si ma indoiesc profund ca cel nou e mult diferit de precedentul. Daca nu l-am jucat, nu inseamna ca nu am urmarit review-uri sau ca am nevoie de hands-on experience ca sa imi dau seama despre ce e vorba. Mai ales ca nu e un produs complet nou. Si din nou... TIME SAVERS! La 60$ in single-player, tata, Time Savers! "Nu, pai nu l-ai jucat." Oare chiar am nevoie sa il joc sa imi fac o parere? Nu ma refer la grind in sensul traditional al cuvantului (Destiny), ci la grind-ul specific open world-urilor contemporane, unde ai o poveste de 8 - 10 ore, dupa care 30 - 40 de ore de bulls*it repetitiv. Sigur, aici povestea e mai lunga, dar si zona e mai mare si sunt side quests pe toate gardurile.

Nu spun ca nu apreciez ce au facut cei de la Ubisoft in ultimii ani. In mod cert, au incercat sa se schimbe in bine. Origins si Odyssey sunt frumoase de numa', au lucrat si la combat, Origins are momente interesante, iar povestea e OK, sunt convins ca si Odyssey are particularitatile lui care il fac deosebit... Dar nu am de gand sa fac aceeasi misiune de 100 de ori numai ca sa spuna Ubisoft ca jocu' lor are 60 de ore.

TIME SAVERS!

Ah, da, si o ultima chestie. Daca tot baga milioane in grafica aia senzationala, poate nu ar fi rau sa umble un pic si la voice acting si sa angajeze niste persoane care nu recita dialogul ala parca la misto.