Am reusit sa-l joc si termin de sarbatori si...a fost mai ciudat si mai slab scris decat alte jocuri Remedy.
Daca celelalte jocuri Remedy ma prindeau din primele minute prin personaje/poveste, aici primele 5-6h efectiv nu intelegeam cine sunt, ce caut acolo si de ce trebuie sa fac chestiile pe care trebuia sa le fac.
Iar sfarsitul:
Referitor la joc, e mega enervant faptul ca nu are HDR si ar fi mers perfect la cat contrast are jocul, asa ca presupun ca nu au avut buget ca sa implementeze si asta.
Also, jocul nu este "enhanced" pentru Xbox One X ceea ce este dezamagitor si foarte prost optimizat pe toate consolele (desi au reparat multe probleme tehnice avute la lansare) astfel ca avem asa: Xbox One - 720p, PS4 - 900p, PS4 Pro - 1080p si Xbox One X - 1440p.
Din pacate, inca are foarte multe frame drops in combat, mai ales cand avem multa fizica/inamici si distrugere pe ecran, dar de departe cel mai enervant lucru este faptul ca in momentul in care iesi din Meniu, efectiv merge in 2-3fps pt app 3-5 secunde, de-ti vine sa dai cu el de pereti, mai ales daca apuci sa pui pauza in timpul combat-ului.
Iar in cazul meu, cu copil mic, am fost nevoit sa pun de multe ori pauza (cel putin pana m-am obisnuit sa intru in Inventory in loc de Meniu).
O alta problema pe care am intalnit-o in joc de 3-4 ori, a fost sa las, as usual, consola pe "instant-on" cu jocul pornit si cand m-am intors, mi-a pornit jocul de la 0, pierzand din progres.
Pe partea de animatii, cel putin la Jesse, e destul de slab si enervant uneori (animatia aia de sarit), iar la shooting...ceva e off. Nu am reusit sa-i dau de cap, dar am reusit sa ma obisnuiesc dupa cateva ore. Ideea e ca arma aia nu are greutate, iar tintitul mi se pare un adevarat challenge. Efectiv nu stiu care-i faza, dar m-a deranjat foarte tare cateva ore pana m-am obisnuit.
Partea de level design dar si harta, sincer, cred ca au fost facute special ca sa te enerveze si ca sa ingreuneze intentionat accesul in orice zona ai putea avea nevoie.
Incepem cu harta care, cel putin dupa ce am jucat SW Jedi Fallen Order, este o chestie rudimentara, plata, in care nu poti da zoom, nu poti pune un marker si unde nu poti nici macar schimba etajul fara sa mergi la un checkpoint.
Dpdv level design, mi s-a parut o corvoada sa merg dintr-o zona in alta si mai ales sa aflu unde trebuie sa merg cand am vreo misiune, daca nu e facut textul cu galben pe harta. Iar diferentierea pe inaltime este data doar de 2 culori (gri inchis sau gri deschis), desi uneori e vorba de mai mult de 1 nivel de inaltime.
Citisem undeva ca ar putea fi artistic design choice, faptul ca vor sa te simti ca te pierzi in that building, dar...
Referitor la gameplay, se vrea a fi un Souls game, dar...in a bad way. Fara XP si fara pierdut XP si nevoia de recuperare, nu inteleg checkpoints fixe si tot backtracking-u ala infect. Iar loading screens dupa ce mori...
+ de asta, avem constant random encounters, inclusiv unele care sunt pe timp, dar le consider complet inutile si poti sa nu le faci niciodata sau in combat-ul random, daca poti trece mai departe, e ok sa o faci, pentru ca efectiv nu aduce nicio valoare jocului sau personajului si daca luptele nu mai sunt fun, atunci este ok sa treci peste.
Felul in care este implementat loot-ul in joc, desi neavand o componenta pay to win, mi se pare tot o loterie inutila, pentru ca in chests sau de la inamici pica random anumite mods. Si daca aici e ok sa pice ceva random, in momentul in care investesti acele puncte in mods sau faci anumite misiuni (ce constau in omorat x inamici cu x putere/arma), ti se spune ca poti primi un weapon mod rare, dar nu si ce fel de mod, pe care poate-l al sau e mai slab decat ai tu acum iar asta nu poti vedea decat dupa ce ai pierdut timp sa faci respectiva misiune.
Also, dpdv poveste si gameplay, nu prea are sens ce se intampla.
Ok, incepi jocul, ajungi in punctul x si puf...esti director. Totul ok si clar pana aici.
Dar...director fiind, imi dau toti oamenii din joc misiuni? Ei mie? Nu eu lor?
Also, director fiind, de ce nu am acces peste tot? De ce trebuie sa fac anumite misiuni de la anumiti indivizi ca sa primesc Level 2 access, sau Level 5 access si sa pot accesa zone noi?
Overall a fost un joc bun, dar mult sub asteptari (sunt fan Sam Lake si a stilului in care scrie) si-l consider cel mai slab joc Remedy de pana acum dpdv Story (nu povestea in sine, cat felul in care a fost spusa si finalizata) si World Traversal, iar dpdv gameplay si combat este chiar fun, desi frustrant uneori.
Are un 7-7.5 din partea mea si ma cam oftic, pentru ca avea potential mai mare daca nu luau anumite decizii de gameplay complet inutile![]()