Quote Originally Posted by fdkenzo View Post
Tommy Fisher said:
Just need to remind you things that i said before for the last time\
GPU: PS5>SeX ~10%
RayTracing Accelerators: PS5>X1 (PS5's RT works by using acceleration structures and algorithms much like nVidia's RTX cores)
CPU: Sex>PS5 ~ 6%
Memory: PS5>Sex for the size and bandwidth
SSD: PS5>Sex ~ Over twice as fast (this is the biggest and most noticable difference)
Astea sunt lucruri spuse de un MEGA fanboy Sony (iti poti da seama si dupa prescurtarea SeX - daca n-o fi a ta @fdkenzo, din moment ce noul Xbox se va prescurta XsX).

Faza cu RTX-ul ma amuza teribil, din moment ce in toate leaks-urile spun ca vor folosi RTX pentru sunet (adica ce fac ei acum cu emularea aia de 5.1 in castile lor) + de asta, RTX e RTX. Ori il ai hardware (cum vor avea ambele console) ori il ai software (lucru ce efectiv omoara GPU-ul si nu e cazul de asa ceva).

Referitor la SSD este absolut mind blowing cum poate cineva sa spuna ca nu 2x mai rapid, ci PESTE 2x mai rapid, in ideea in care, cum am zis mai sus, e vorba de max 5GB/s (PS5) vs max 3.7GB/s (XsX) intr-un mediu ideal (deci ar fi maxim 0.x% mai rapid, nici macar inca odata mai rapid) care oricum e max speed si se atinge doar la one huge file.

Imi dau quote la ce am zis mai sus ca sa nu scriu de 2 ori acelasi lucru :

Singura smecherie pe care ar putea sa o faca Sony, ar fi sa impuna dev-ilor sa faca fisiere de 20-30GB pe care sa le citeasca mult mai rapid decat alea de la jocurile multiplatform.
Ideea e ca asa au fost proiectate dintotdeauna (si sunt si azi) jocurile. Ai mii de fisiere mici (cu sute de texturi si sute de obiecte 3D, assets, props, care trebuiesc incarcate dinamic in functie de locatie), iar acolo viteza la SSD e foarte mica.
Acolo este, efectiv, locul unde SSD-urile scumpe fac diferenta, dar daca ai fisiere de 5Mb, p-ala il incarca la fel si de pe un SSD scump si de pe un SSD ieftin, dar si de pe un HDD.
Quote Originally Posted by Teo View Post
Nu am simtit niciodata nevoia de asa ceva, nu m-a deranjat niciodata sa astept 10, 15, 45 de secunde pentru a incarca un joc. Legat de harta, daca jocul este optimizat bine, se intampla minuni. Amintiti-va in 2013 cand a aparut GTA V pe 360/PS3, se incarca in maximum 5 secunde harta cand schimbam personajele din puncte diferite ale hartii.

Chestiunea cu cea mai mica utilitate in plus dpmdv, este cea mai marketata.
O sa fie cam cel mai mare selling point si se va vedea cea mai mare diferenta de pana acum, la trecerea dintre generatii. Dpdv grafic nu vom avea mega avans tehnologic pentru ca dpdv hardware, ambele sunt de "doar" 2x-ish mai rapid.
Asta inseamna ca ce rula inainte la 4K 30fps, va rula acum 4k 60fps. Atat. Poate doar la PS5 vs PS4 Pro sa se vada diferenta mai mare. In schimb, avand chipul de RTX separat, vom vedea niste efecte de post procesare diferite (iluminare, reflexii, sunet, dar nu toate 3 odata in toate jocurile, ci cate 1-2 in fiecare, in functie de posibilitatile devilor).

In schimb, dpdv HDD vs SSD + faptul ca jocurile vor fi programate pentru asta, iar OS-ul stie sa profite de el, o sa fie un salt de neimaginat. Efectiv o sa avem 1-2s din momentul in care pornim prima data un joc, pana il jucam efectiv (cel putin asta spun ei), iar asta comparand cu 1-2 minute cat stam acum (intro-uri non skippable, meniu, dat new game/continue, loading, samd - unele jocuri gen Gears 5 sau Forza Horizon 4 au loading si pana la meniu).

Daca includem aici partea de "multiple games suspended at the same time", ceea ce inseamna ca poti intra oricand in alt joc acolo unde ai ramas (2, 3, 5, ei stiu cate si cum fac asta, probabil in extra RAM-ul ala), deja este ceva game changing.

Personal, am 1, maxim 2-3 jocuri pe care le joc in paralel. Daca e totul digital, o sa le pot tine pe toate deschise si sa pot schimba intre ele intr-o secunda.