Single post: User Review: Ghost Recon Breakpoint

  1. #1 SP
    naz
    Senior Member naz's Avatar

    User Review: Ghost Recon Breakpoint

    Tom Clancy's Ghost Recon este o serie de jocuri cu destul de multa istorie in spate, primul joc aparand in anul 2001, cu alte 12 jocuri lansate dupa la interval de aproximativ un an. Spre rusinea mea, pana la Wildlands nu pot spune ca auzisem sau interactionasem in vreun fel cu acesta serie. Wildlands a fost primul din serie care mi-a starnit interesul, insa citind cateva review-uri de specialitate, am decis sa nu il cumpar si sa astept pentru o reducere mai substantiala. Aceasta asteptare m-a facut sa uit complet de acest joc si de dorinta de a-l juca, lucru ce a fost remediat cu aparitia lui Breakpoint si oportunitatea de a-l testa pentru CG.

    Breakpoint este un joc destul de demanding pentru PC, iar programul nu-mi permite din pacate sa petrec foarte multe ore in fata desktop-ului de acasa. Astfel ca am cautat alternative, incepand cu un laptop de gaming care nu a reusit sa se impace mai deloc cu jocul, avand aproape constant 15-20 FPS, lucru ce a stricat complet experienta. Norocul meu a fost ca un nou serviciu numit Geforce Now, proaspat iesit din beta, mi-a oferit experienta pe care o cautam. Servicul nu numai ca este la un pret derizoriu (5 euro pe luna), dar si ofera o calitate nesperat de buna, una la care alte servicii de streaming doar viseaza. Gratie salvarilor din cloud, am putut alterna intre jucatul de pe desktop si pe laptop, fara a face vreun compromis.


    Gameplay

    Lasand la o parte detaliile tehnice, experienta mea in Breakpoint a fost plina de suisuri si coborasuri. Dupa cum v-am spus deja, cunostiintele mele despre aceasta serie tind catre zero. Probabil ca cea mai mare problema, peste care inca nu pot sa trec in totalitate, este faptul ca jocul incearca sa faca prea multe lucruri, devenind prea complex si pe alocuri repetitiv. Primul soc legat de aceasta complexitate a fost dat de meniul jocului, care in sine are nevoie de un tutorial pentru a putea fi utilizat. Este destul de greu pentru un nou jucator sa se adapteze avand in vedere ca din prima ora a jocului zeci de obiective se deblocheaza pe harta, nemastiind care sunt importante - sau pe care chiar vreau sa le fac.

    De asemenea, meniul ofera acces la multe alte sub-meniuri pentru: class system (exista patru tipuri de clase in-game, fiecare cu cate o serie de perks), modalitati de upgrade ale echipamentului care includ si un gear score, micro tranzactii, s.a.m.d. Bineinteles, cu cat am avansat mai mult in joc, cu atat am inceput sa invat mai bine fiecare meniu si fiecare actiune ce se poate face in acesta. Insa learning curve-ul a fost anevoios si foarte descurajant pentru un jucator nou.

    Daca trecem peste aceste neajunsuri, Breakpoint ne pune la o dispozitie o lume imensa cu o grafica absolut impresionata. Locatiile sunt destul de variate si permit destul de mult interactionarea cu ele. De exemplu, ne putem camufla folosind frunze si noroi prin paduri, zapada pe crestele muntilor, s.a.m.d. Din pacate, harta este foarte mare si am avut constant senzatia ca developerul a abuzat putin de functia de "copy paste", anumite locatii repetandu-se in exces. De cate ori poti vedea aceeasi padure si aceeasi baza militara? Aparent, de foarte multe ori in Breakpoint. Un lucru care mai salveaza putin jocul sunt vehiculele care ofera diverse moduri de a traversa aceasta imensa lume: folosind elicoptere de atac, barci de mare viteza, dar si dirt bikes.

    Interactiunea cu alti jucatori este esentiala intr-un joc open world, astfel Breakpoint vine si cu moduri co-op si PVP. Modul co-op este excelent pentru cei care au nevoie de ajutor pentru a progresa in misiunile jocului, dar poate sa fie si foarte fun pentru cei care vor sa exploreze arhipelagul Auroa impreuna cu prietenii. Pentru cei mai curajosi exista si modul 4v4 numit Ghost War, unde vi se vor testa skill-urile tactice mai degraba decat timpul petrecut strangand gear gratie sistemului de auto balancing.

    Cand vine vorba de AI, jocul este cat se poate de dezamagitor. In Breakpoint, jucatorul este vanat de catre un numar impresionant de inamici pe insula. Suna interesant, nu? Ei bine, doar pe hartie, deoarece acest lucru se transpune in realitate avand in fiecare colt posibil al lumii cate o patrula cu 3-4 inamici si o motocicleta/masina pe care o vor admira pana in momentul in care cineva se apropie.

    Exista momente in care acestia se comporta total random si par surprinsi de existenta ta pe insula, de parca tu ii vanezi pe ei... nu invers. Am incercat si modul Hard al jocului, sperand ca acestia vor fi putin mai alerti, insa acest lucru nu s-a intamplat. Exista momente in care poti trece alergand pe langa ei, fara ca acestia sa nu observe, insa si momente in care daca ai stranutat ai trezit toti inamicii de pe insula. Din pacate acest lucru nu ofera o experienta constanta, uneori acestia se comporta decent, alteori fiind complet dezorientati.


    Story

    Actiunea din Breakpoint se muta din Bolivia pe insula Auroa, casa producatorului de drone Skell Technology. Chiar de la inceputul jocului, in timpul unei misiuni de rutine pe insula, Nomad si echipa Ghost este tradata de liderului grupului The Wolves, Cole Walker. Personajul lui Cole este jucat de catre carismaticul Jon Bernthal, actor cunoscut pentru roluri din seriale ca The Punisher si The Walking Dead. Pe tot parcursul jocului va trebui sa aflam ce se intampla pe insula si care este motivul pentru care aceasta a fost luata cu asalt.

    Nu pot spune ca este una dintre cele mai palpitante povesti dintr-un joc, insa nu cred ca era cazul sa se puna mai mult accent pe aceasta, astfel incat farmecul unui joc open world este clar lumea si interactiunea cu alti jucatori.


    Sunet

    La fel ca majoritatea lucrurilor legate de Breakpoint, sunetul este pe alocuri incredibil si mediocru acolo unde conteaza cel mai mult. Astfel, sunetele ambientale de pe insula sunt exact ce trebuie. Furtunile isi fac prezenta nu numai prin efectele vizuale, dar si prin tunete puternice si puterea vantului care misca frunzele si copacii. Animalele vor incepe sa fuga atunci cand vor auzi pasii inamicilor si vor scoate sunete foarte realiste.

    Pe cat de reusite sunt sunetele date de catre lume si de catre fenomenele meteorologice, pe atat de plictisitoare si proaste sunt sunetele scoase de arme. Cu exceptia pistolului, care are un sunet foarte aproape de realitate, restul armelor suna ca niste jucarii si nu exprima deloc puterea pe care acestea o au in momentul in care apesi pe tragaci.

    Recomand cu drag celor care-l joaca sa-si faca rost de un sistem audio cat mai performant, sau de o pereche de casti decenta pentru a se putea bucura de sunetele ambientale.


    Overall

    Cu bune si cu rele, Breakpoint a fost un joc in care mi-am petrecut cateva zeci de ore, poate si mai mult daca gaseam mai multi doritori de co-op. Insula Auroa este impresionanta cand vine vorba de dimensiuni si de aspect, iar producatorul jocului s-a asigurat ca vom avea numeroase activitati interesante pe aceasta. Insa numarul mare de buguri avute la lansare si anumite decizii luate de catre producator (vezi complexitatea meniurilor, AI slab, dorinta de a inghesui prea multe lucruri intr-un joc) au impins jucatorii sa spuna pas si sa amane achizitia pana la o prima reducere substantiala.

    De asemenea, sunt complet de acord ca producatorul a incercat in continuu sa remedieze problemele jocului si chiar a publicat un roadmap al lucrurilor pe care doreste sa le implementeze, insa aceste lucruri nu stiu daca vor conta in fata cumparatorilor, mai ales avand in vedere ca jocul se invecheste pe zi ce trece si interesul in acesta scade zilnic.

    Ghost Recon Breakpoint este o experienta interesanta, insa departe de idealul ce ne-a fost prezentat de catre Ubisoft.


    Story: 7
    Gameplay: 7
    Sunet: 7
    Grafica: 9
    Multiplayer: 8

    Nota Finala: 7.6
    Attached Images Attached Images ghost-recon-breakpoint-image-5.jpg discover_target-3.jpg breakpoint__12_.jpg