Single post: Review: Assassin's Creed Valhalla

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    Review: Assassin's Creed Valhalla

    Dupa acel live streaming de cateva ore in care ne-a fost desenat artwork-ul jocului si ne-am putut face o idee despre directia in care se indreapta, am asteptat cu mare interes un joc din aceasta serie, in care sa patrundem in mitologia nordica, sperand totodata sa se elimine acel grind inutil din jocul precedent. Fiind fan al jocurilor din serie, dar mai ales a lore-ului si legaturile dintre jocuri, l-am asteptat cu mare interes, sperand sa fie mai bun decat Odyssey, joc pe care personal nu am reusit sa-l termin din cauza grind-ului necesar pentru a avansa in poveste.

    De mentionat faptul ca este vorba de un joc cross generation, un joc ce beneficiaza de update gratuit pentru next gen, daca avem deja jocul achizitionat pe current gen.
    Astfel ca daca avem achizitionata editia de Xbox One, pe langa versiunea enhanced de Xbox One X, daca trecem pe Xbox Series S/X vom avea update gratuit cu imbunatatirile versiunii respective. La fel si in cazul PS4/PS5.
    Totodata prin serviciul Ubisoft, putem urca salvarea in cloud si putem continua de unde am ramas pe o alta platforma unde avem achizitionat jocul.


    Prezentare si poveste

    Aici voi scrie destul de mult (voi incerca sa nu dau niciun spoiler major) intrucat jocul este foarte bine inchegat si s-a vazut ca story lead-ul este foarte lore oriented - as putea spune chiar nerd :)

    Primul impact pe care-l ai cel putin la inceputul jocului, este o incercare de no camera cut, ceva foarte fluid, asemanator cu cel vazut in God of War, dar probabil ca neavand tehnologia necesara, jocul este fragmentat de mici loading screens (de 2-3s) intre cutscenes si gameplay pentru epilog. E posibil totusi ca acele micro fragmentari sa nu existe in versiunea de Xbox Series sau PS5.
    Din pacate insa, nu vom mai regasi aceasta tehnica pe parcursul jocului desi mi-ar fi placut sa o mai foloseasca.

    Povestea incepe cu Eivor mic, la un banchet, un copil care nu este clar daca este baiat sau fata, urmand ca mai apoi sa avem un glitch in Animus pentru a ne alege cu ce personaj vrem sa continuam – Baiat, Fata sau sa lasam Animus-ul sa aleaga pentru noi, in functie de care memorie este mai puternica (o decizie cam ciudata, dat fiind faptul ca nu erau 2 copii astfel ca nu pot intelege cum ar putea fi ADN-ul masculin sau feminin mai puternic in anumite amintiri).
    Personal am lasat Animus-ul sa aleaga si am pornit la drum, in prima parte, cu Eivor femeie.

    Dupa aproximativ 20h de joc, am observat ca jocul nu ma schimba deloc (ma asteptam ca in anumite locatii sau la anumite misiuni sa ma schimbe), astfel ca am schimbat manual in Eivor barbat si am continuat jocul asa.
    Odata ce am ajuns intr-o alta zona, am realizat ca acolo m-ar fi schimbat in barbat si am inteles si de ce (motiv pe care nu-l pot dezvalui fara a da un spoiler).

    Dupa ce am facut prima misiune, am cucerit 2 asezari impreuna cu crew-ul meu si am explorat putin portiunea respectiva de harta, am ajuns in primul camp, unde m-a uimit nivelul de detaliu prezent, cu multi oameni cu care poti interactiona, cateva mini games, dar si o zona in care nu sunt neaparat obligat sa pierd timpul cu misiuni ci pot merge direct sa explorez in cautare de loot sau misiuni secundare.

    Libertatea asta de miscare din jocurile Ubisoft imi place la nebunie si e ceva ce mi-as dori sa am in toate jocurile de gen.

    Desi este doar o zona de inceput, este o zona foarte mare (asemanatoare cu prima zona din Witcher 3 sau RDR 2), cu multe activitati secundare si nu are doar rol de tutorial, dar si unde ne vom putea intoarce oricand, dar mai ales, unde vom fi nevoiti sa revenim aproape de finalul povestii.

    Dupa ce mai avansam putin in poveste si ajungem in Anglia, realizam cat de mica era harta Nordica, dar mai ales cat de diferit este peisajul Angliei.
    Totul este verde si frumos luminat, cu o lumina mult mai calda decat ce aveam in Norvegia, cu vegetatie bogata, foarte multe dealuri si castele dar mai ales foarte multe rauri pe care putem merge impreuna cu crew-ul nostru cu barca personalizabila.

    Astfel ca ne stabilim intr-o asezare si incepem sa ne cautam aliati intr-o lupta care intarzie sa apara pana nu reusim sa gasim aliati pe toata harta.

    Trebuie mentionat faptul ca jocul se desfasoare pe 4 planuri si fiecare are cate o finalitate:
    • modern day, in care continuam povestea inceputa de Origins si Odyssey si o controlam pe Layla
    • povestea lui Eivor in care vom petrece cea mai mare parte din timp
    • Lumea in care se schimba in Eivor barbat si toata povestea de acolo (evit sa-i spun numele pentru a nu da un spoiler, intrucat eu nu stiam de existenta acesteia cand am inceput jocul)

    Dar tot legat de desfasurarea actiunii centrale (legata de primele 2 jocuri din trilogia noua dar nu numai) - al patrulea plan - avem niste anomalii, pe care le gasim pe harta ca side activities si care sunt jucate din perspectiva lui Layla in lumea glitch-uita a lui Eivor.
    Fiecare anomalie terminata ofera cate o bucata dintr-un video final care ne va ajuta sa intelegem mai bine legatura cu ISU (The First Civilization) si cum au influentat ei toata povestea jocurilor trilogiei initiale.

    Am ramas cu impresia ca ar conta foarte mult si ordinea in care le terminam (ordinea ar fi - storyline din lumea in care se schimba in Eivor barbat - Anomaliile - Eivor story - Modern Day cu Layla).

    Ca un minus aici, am avut unele momente la misiunile mai lungi din diverse regiuni in care nu am inteles prea clar ce am de facut si de ce. S-a intamplat sa merg si sa fac misiuni pentru unu si pentru altu iar la final nu avea nicio importanta pentru bigger story din regiunea respectiva.
    Iar momentele de genul asta duceau la alte momente penibile in care nu intelegeam mereu de ce se intampla asa si cine e ala pe care-l omoram si de ce, desi ei vorbeau cu patos dar nu reuseau sa transmita mesajul dorit.

    De mentionat ca in cateva momente avem de ales, dupa ce ne documentam si cautam indicii, intre 2-3 oameni, alegeri care erau destul de importante, intrucat unele persoane erau omorate sau unele aliante nu se intamplau asa cum ne-am fi dorit.
    Au fost niste misiuni mai interesante, care au mai schimbat putin pace-ul jocului intrucat a trebuit sa discutam cu oamenii, sa cautam indicii si sa ne dam seama dupa felul in care spun ceva, cine ar fi vinovatul.

    Overall niste povesti interesante si foarte bine inchegate in universul lor, chiar daca uneori iti lasa impresia ca povestea principala este lungita artificial de misiuni care puteau sa nu existe.


    Grafica si sunet

    Jocul este dezvoltat pe acelasi engine care s-a folosit si in realizarea lui Origins si Oddysey, astfel incat este destul de familiar celor care au jucat jocurile precedente.
    Personajele, lip sync-ul si animatiile au ramas oarecum la fel ca nivel de detaliu iar asta consider ca afecteaza intr-un mod nefavorabil, jocul.

    Personajele principale sunt mai bine facute si cu lip sync mai reusit, in timp ce personajele secundare au mici probleme la acest capitol.

    In schimb partea de iluminare, lumina si atmosfera, dar mai ales lumea, au suferit modificari majore si pot spune ca din punct de vedere grafic, jocul straluceste chiar si pe Xbox One X.
    Am facut sute de poze si mi s-a parut la nivelul lui RDR2 sau chiar mai bun uneori, cand lumina si locatia erau perfecte, iar umbrele norilor dadeau o pata de culoare imaginii.

    Avem parte de un draw distance foarte bun cu un nivel de detaliu si randare foarte indepartat.
    Astfel ca daca stam intr-un punct inalt, putem vedea in departare castele pe varfuri de dealuri, intinderi infinite si totul are un nou nivel de realism dat de umbrele norilor care acopera cerul.

    Din pacate aceste umbre sunt doar un artificiu tehnic, facut fara sa consume si resurse (fiind foarte demanding sa faci asa ceva in real time, iar in Odyseey, din cate stiu, puteai avea asta doar pe setarile Ultra pe high end PC, care scadeau fps-ul cu ~30% - pentru asa ceva trebuie sa generezi norii si sa-i lasi permanent acolo; in mod normal norii volumetrici sunt randati temporar cand te uiti la cer si apoi dispar). Astfel ca aici avem niste umbre random generated care nu sunt produse de absolut nimic in cer, dar care sincer, arata foarte bine si dau o doza de realism bine venita.

    Zonele sunt realizate foarte frumos, unele despre care nu voi discuta m-au dus cu gandul la Witcher 3 si al sau celebru DLC si mi-a facut placere sa ma plimb si explorez, ignorand povestea principala si incercand sa descopar nu doar misiuni secundare dar si locatii interesante.

    Revenind la Anglia, este foarte mare si detaliata, cu foarte multa vegetatie si orase pline de oameni si cladiri, iar cele mai mari au in centru o biserica sau un castel si de regula sunt inconjurate de un zid.

    De mentionat faptul ca initial jocul, cel putin pe Xbox One X suferea de un screen tearing extrem de deranjant, lucru ce a fost remediat cu un patch.

    Spre deosebire de Odyssey (de unde au reciclat destul de multe texturi si geometrie), in Valhalla avem o paleta de culori mai desaturata, mai realista.
    Totodata, jocul exceleaza pe partea de vegetatie randata destul de departe de jucator, astfel ca nu deranjeaza streaming-ul nici cand alergi cu calul, daca nu cauti asta in mod special.

    Pe partea de sunet, jocul nu straluceste dar nu este nici slab.
    Vocile personajelor principale sunt bine jucate, desi se vede ca nu se inregistreaza in timpul mo-cap-ului ci intr-o cabina si nu simtim in voce efortul pe care-l depune personajul in timpul jocului. Nu am reusit sa gasesc niciun personaj caruia sa nu i se potriveasca vocea cu felul in care arata (asa cum am gasit in Watch Dogs Legion spre exemplu) asa ca ma declar multumit.

    Avem cateva persoane care au facut voice-over pentru mai multe personaje pe mai multe planuri (si mi s-a parut chiar interesant de incercat sa-mi dau seama/descoperit, cine este persoana respectiva in povestea mea), ba chiar avem si o aparitie de la un personaj foarte cunoscut, care este recunoscut doar prin voce, dar va voi lasa pe voi sa le descoperiti :)

    Detaliile sunetului se regasesc in lume dar si in camp, unde pe langa oamenii care vorbesc random, fiecare cu activitatile si discutiilor lor, avem copii care te abordeaza, avem sunetul apei, al pasarilor, vantul iar toate acestea combinate ofera o atmosfera placuta, mai ales jucat pe casti (personal am si Atmos activat pe Xbox, desi nu stiu daca jocul suporta).

    In schimb pe partea de muzica am ramas impresionat de faptul ca, probabil in incercarea de a se inspira putin de la Witcher 3, au nimerit niste melodii de-a dreptul superbe, foarte asemanatoare cu cele din Witcher 3 si care se potrivesc de minune cu lumea jocului.
    Pacat totusi ca nu profita mai mult de muzica asta, avand multe momente de explorare unde lipsea o coloana sonora pe masura.


    Gameplay

    Pe partea de gameplay, jocul este mult mai diferit de predecesoare, fara acel grind inutil si enervant care m-a facut sa abandonez Oddysey, dar si prin abandonarea sistemului de loot pentru arme mai bune.

    Pe partea de upgrades este mult simplificat, astfel ca avem nevoie de resurse pe care le gasim ori in natura, ori prin diferitele camps pe care le cucerim, cu care mergem la blacksmith unde putem upgrada orice arma sau armura ne place, astfel incat nu suntem nici obligati sa ne schimbam armele sau armurile cu ceva ce nu ne place cum arata dar are stats mai bun si nici sa aratam ca niste papagali, incercand sa combinam cele mai bune versiuni, dar care nu se potrivesc si estetic.

    Pe partea de explorare, avem in continuare multe waypoints care apar pe harta dupa fiecare highpoint cucerit, dar avem si un indicator in dreapta jos pentru fiecare zona in care vedem cate din cele 3 categorii am gasit - Wealth, Mysteries si Artifacts.

    Totodata, faptul ca harta este mai mare, impresia este ca sunt mai putine side activities de facut, dar daca va axati doar pe asta, veti ajunge destul de rapid la overburn, astfel ca va sugerez sa le faceti in paralel, pentru a avansa si in poveste.

    Imi place si faptul ca in compasul de deasupra ecranului putem vedea ce este in jurul nostru, dar si distanta pana la ele, fara sa selectam manual acest lucru.

    Tot legat de loot avem acel Odin sight, la apasarea stick-ului din dreapta (desi nu la apasarea, ci trebuie tinut apasat vreo 3s pentru asta – lucru care mi s-a parut putin deranjant pana la final, desi ma obisnuisem cu el), care ar trebui sa ne ajute sa identificam mai usor loot-ul din jur, dar acesta este marcat pentru mult prea putin timp, astfel incat dupa ce facem loot intr-o locatie, daca intoarcem camera trebuie apasat iar stick-ul pentru a vedea unde se mai poate face loot.

    Totodata, cand vedem sau marcam un obiectiv cu Synin (pasarea/drona), nu ne arata daca este mai jos sau mai sus in functie de pozitia in care ne aflam, astfel ca la un moment dat a trebuit sa ma invart destul de mult pe harta pentru a-mi da seama ca waypoint-ul se afla sub pamant si sa identific locul de intrare in pestera.

    Referitor la Synin, a fost primul joc din seria recenta, de cand au introdus aceasta “drona”, in care am folosit-o atat de putin. Am considerat ca este mai mult inutila decat utila si in afara de locurile in care eram nevoit sa o folosesc pentru a avansa in poveste, momentele in care am avut cu adevarat nevoie de ea au fost mult prea putine.
    Poate si din cauza faptului ca nu mai ai aceleasi optiuni ca in trecut, nu mai poti marca oamenii doar privindu-i si nici nu o mai poti folosi sa-i atace sau sa le distraga atentia.

    Pe partea de combat jocul este putin mai asemanator cu seria Dark Souls/Bloodborne. Va explic imediat de ce, pentru ca am auzit de la diferite persoane ca “nu are nicio treaba”.
    Avem bara de stamina care se consuma cand facem o actiune (lovim, dodge). Avem Heavy si Light attack. Si avem combat bazat pe hit, parry si dodge, care toate consuma stamina.
    Ce am observat aici si nu am vazut in jocurile Souls like jucate, stamina se consuma cand lovim, doar daca nu atingem tinta.

    Acest sistem de combat face ca luptele 1 la 1 sa fie foarte interesante, mai ales prin acel dual wielding iar aici nu avem neaparat limite, putem inclusiv sa jucam cu 2 scuturi sau sa lovim cu scutul, nu doar sa ne aparam.

    Partea de combat, desi initial parea greoaie si mult prea bazata pe animatii, mi s-a parut foarte bine realizata dupa ce m-am acomodat cu cateva arme, dar mai ales dupa ce am deblocat cateva abilitati.
    Astfel ca am jucat marea majoritate a timpului cu 2 arme si fara niciun scut, iar in mana stanga am folosit mai mult un topor, dar mai schimbam si cu un buzdugan, iar in dreapta in cea mai mare parte am mers pe un topor care ia damage mare dar se manevreaza usor.

    In schimb, asa cum ma asteptam si cum e cazul pana si la Odyssey sau Ghost of Tsushima, in luptele mari, cu multi coechipieri si inamici, este greu sa identifici inamicii fara Odin sight si o bataie cu 3-4+ inamici deja devine o problema pentru ca nu apuci mereu sa dai dodge/hit si de multe ori in loc sa dau block am lovit cu scutu aiurea intr-o parte de 2-3 ori si am fost lovit de alti inamici, iar in momente de genul e greu sa ramai concentrat, sa stii cand si unde sa blochezi sau sa lovesti. Dar voi discuta mai pe larg despre aceste batalii mai jos.

    Posibil sa fie facut asa intentionat, ca sa recreeze bataliile mai realist, dar nu mi se pare atat de fun si devine un fel de button mashing mai mult, in loc de ceva calculat in care sa avem grija si de stamina si de viata.

    Recomandarea mea pentru a face luptele putin mai usoare dar si mai spectaculoase, este sa va axati de la inceput sa deblocati aceste cateva skills:
    • Battleground bolt - iei o arma de pe jos si o arunci in cel mai apropiat inamic, lucru care ajuta enorm in bataile mai mari
    • Brush with death - slow motion after dodge
    • Missile Reversal - prinzi sulite/sageti care vin spre tine si le trimiti inapoi.
    • Heavy Dual Wield - permite folosirea a 2 dual wield weapons

    Mi-ar fi placut sa poti schimba intre 2 arme sau 2 arcuri repede, fara sa mai intrii prin meniu, asa cum tin minte ca se putea in Odyssey. E destul de frustrant sa ramai fara sageti la un tip de arc in combat si sa trebuiasca sa pui pauza, te duci la meniul de echipament, schimbi arcul si revii la joc.

    Calul, care am avut impresia ca a avut parte de un mic upgrade fata de cel din Origins si Odyssey, in animatii si comportament, tot nu a fost la nivelul lui RDR2, tot se bloca destul de des si arata ciudat la anumite sarituri cumva grabite prin animatii, dar mi-a placut faptul ca, uneori, cand il chemam si alergam, se urca automat pe cal fara sa mai apas niciun buton.
    Mi-as dori sa vad asta si in alte jocuri pe viitor si sa elimine apasarea unui buton sau intoarcerea spre cal ca sa devina butonul respectiv activ.
    Cred ca foarte rar se intampla sa chemi calul si sa intervina altceva astfel incat sa nu mai vrei sa te urci, astfel ca o automatizare este binevenita :)

    Ca activitati pe care le poti face, vom incepe cu Raidurile. Acestea sunt lupte mari, in care te poti baga fie singur, fie sa-ti chemi coechipierii sufland in horn (desi nu-mi este foarte clar cum si daca functioneaza mereu - m-am furisat odata intr-un camp si am vrut sa-i chem, dar dupa ce am sunat si m-am dat de gol, nu a venit nimeni…), sau sa mergi direct cu ei cu barca.
    Raidurile propriu-zise sunt interesante initial si devin interesante spre sfarsit, cand deblochezi majoritatea abilitatilor.
    Iar scopul lor este sa cuceresti asezarile respective si sa colectezi resursele, cu care iti poti construi/upgrada oraselul personal.

    In rest, sunt destul de prost facute si plictisitoare, in mare parte din cauza AI-ului oponent (dar nu numai) care de multe ori sta pe loc asteptand sa fie omorat, sau loveste o singura data si apoi asteapta sa-l lovesti tu, iar el nici macar nu face block.

    In timpul unui raid mi s-au intamplat 2 chestii destul de tari:
    • am tras cu arcu intr-un inamic si pe drum, sageata a trecut si prin torta unui alt inamic care alerga pe acolo, iar cand a fost lovit, inamicul a luat foc.
    • intr-o lupta cu 2 inamici, unu intr-o parte si celalalt in cealalte parte, am reusit sa-i lovesc pe ambii la fel de mult, alternand de la unul la altul, incat ultima lovitura pentru unul din ei a fost rotita si am reusit sa-i decapitez pe amandoi :D

    In schimb bataile cu pumnii mi se par foarte slab facute, ajungand de cele mai multe ori sa fie doar un dans prost coregrafiat in care fiecare danseaza singur sau face button mashing pana castiga.

    Alte activitati din joc (dar nu toate) care ofera level points sau alte premii:
    • Drinking game-ul pare mai complex decat ma asteptam, prin faptul ca pe langa apasarea la momentul oportun a butonului pentru baut, suntem atenti la mentinerea echilibrului, toate astea incercand sa nu intrerupem flow-ul.
    • Rap Battles sau “Flyting” este un schimb de replici cu rima, asemanator cu cel din Monkey Island, dar unde trebuie sa tinem cont si de context, astfel ca daca cineva ne face prosti, nu este ok sa-I raspundem cu o rima in care-I amenintam cu moartea, deci nu ne putem baza doar pe rima ultimului cuvant ci trebuie sa fim atenti la tot contextul.
    • Orlog - Dice game-ul, un joc cu zaruri parca facut special sa concureze cu gwent-ul din Witcher 3, care este destul de interesant, desi putin cam lung si din pacate nu au profitat de el pentru a organiza ceva concursuri in-game, sau niste premii pe care le poti colectiona, ca in Gwent. Totodata, faptul ca un joc dureaza destul de mult, ajungand cu un joc si la ~20-30 minute, m-a facut sa-l evit pe cat am putut desi chiar mi-a placut.
    • Fishing este, asa cum ii spune numele, o activitate de relaxare, mai mult decat de vanatoare, dar nu este necesara in nicio misiune astfel ca nu mi-am pierdut timpul cu ea. Nu este chiar rau facut, dar este time consuming si este mai usor sa pescuiesti cu arcul si sageti decat sa pierzi timpul cu undita :D
    • Animal Hunting, la fel ca pescuitul, este destul de plictisitor si fara niste premii care sa conteze, am considerat ca mai bine imi indrept atentia spre alte activitati si oricum animalele erau omorate ori din greseala ori pentru ca ma atacau in timp ce ma deplasam prin lume;
    • Altar - unde trebuie sa depunem ofrandele cerute pentru un level point - am ales sa le fac mai la final cand aveam deja mare parte din resursele cerute, ca sa nu stau sa le vanez in mod special;
    • Animus Anomaly unde o controlam pe Layla in niste secvente de platforming puzzles destul de usoare dar bine realizate;
    • Cairn - sau asezarea de pietre pana la nivelul dat - o activitate de relaxare, in teorie, care devine frustranta destul de rapid in unele cazuri;
    • Cursed Symbol - niste zone ”blestemate” unde trebuie sa identificam si distrugem un totem, pentru a elibera zona respectiva de o ceata apasatoare;
    • Flying Paper este un side activity foarte enervant, care cumva s-a intors din jocurile vechi, in care trebuie sa fugarim o hartie care fuge de noi, alergand pe un traseu bine stabilit inainte si de la care nu ne putem abate, pentru o rasplata care nu aduce nicio valoare jocului (melodii pentru crew pe barca sau tatuaje);
    • Fly Agaric - ajungem la niste ciuperci pe care le consumam si care au efect halucinogen, iar apoi trebuie sa facem un oarecare puzzle, logic sau nu, pentru a putea termina misiunea.
    • Lost Drengr si Daughter of Lerion sunt un fel de Valkiries din God of War - niste lupte 1 la 1 destul de grele, contra unor inamici mult mai puternici, mult peste nivelul de putere necesar zonei in care-i gasim. Mi-au placut foarte mult si la unele m-am intors de cateva ori pana am reusit sa le castig.
    • Legendary Animals - asemanator cu cele de mai sus, sunt niste lupte mai personale si mult mai grele, uneori cu mai mult de 1 animal.

    Pe langa aceste foarte multe activitati menite sa ne ocupe timpul, mai avem si echipament de colectat (gasim iconita de Gear pe harta), Ingot (iconita de lingouri) care reprezinta cufare cu bani sau Ability (reprezentate de niste carti) prin care putem debloca abilitati noi pe care sa le folosim in combat, la fel ca in Origins si Odyssey, un fel de special power moves, care pot schimba cursul unei batalii.

    Mecanica de stealth mi s-a parut destul de prost realizata, ca la jocurile anterioare, mai ales prin faptul ca-ti pune automat gluga in cap in anumite momente cand poate ca tu nu vrei si odata ce te-a vazut un inamic, te vede in continuare orice ai face, oriunde te-ai ascunde, astfel ca am ales de fiecare data, chiar daca asta insemna sa macelaresc tot orasul, sa raman vizibil si sa merg linistit unde aveam nevoie.

    Un alt lucru negativ pe care l-am observat este faptul ca nu vezi oameni pe drumuri intre orase, decat cand e vorba de vreo misiune secundara sau sunt inamici si nu vezi nici animale care se ataca intre ele.

    Revenind la parti mai pozitive, la un moment dat in poveste, ajungem pe o harta complet noua, o “insula” nou descoperita, cum ii spun ei. Trecand peste legatura cu alt joc din serie, pe care va las pe voi sa o descoperiti, mi s-a parut ca aceasta parte putea fi, fara probleme , un DLC de sine statator, neavand efectiv treaba cu jocul si povestea principala, sau ca se putea desfasura intamplarea respectiva oriunde pe harta din Anglia.

    Revenind la zona respectiva, aici avem parte de un cu totul alt gameplay, ceva diferit si mult mai bine facut - ajungem in zona respectiva fara echipament si pentru a putea obtine ceva arme sau armuri, va trebui sa facem niste mici misiuni pentru a face rost de bani si a merge la un comerciant.

    Astfel ca daca pana in punctul respectiv (poate chiar si 40-60h de joc) deja suntem obisnuiti sa “rupem” tot ce prindem, aceasta schimbare completa de pace este super bine venita si am apreciat-o.
    Ba chiar mi-as dori sa vedem un joc complet, in acest univers sau nu, bazat pe stilul respectiv de joc.
    Si sper sa ne reintoarcem acolo in vreun DLC.


    Concluzie

    Ar mai fi foarte multe de spus despre joc. Mi-a luat ~110h (nu am jucat exclusiv Valhalla ci am alternat cu Cyberpunk 2077 si Immortals Fenyx Rising pe care le-am terminat in timp ce pusesem pe hold acest joc) ca sa-l termin si desi am avut de cateva ori senzatia de overburn si am renuntat la side activities pentru main story sau side missions legate de main story, in momentul in care am terminat toate cele 4 fire narative, am mai pierdut cateva ore pe harta, facand alte cateva side activities pe care nu apucasem (gen Lost Drengr si Daughter of Lerion sau chiar Legendary Animals) si mi-a fost destul de greu sa-l las din mana si sa trec la urmatorul joc.

    Overall mi s-a parut un joc foarte bun, mult mai bun decat predecesoarele si desi initial mi s-a parut la acelasi nivel cu Origins dar mai slab finisat, pana l-am terminat au scos baietii de la Ubisoft o gramada de patch-uri care au reparat marea majoritatea a problemelor intalnite dar au adaugat si multe functii utile si cerute de comunitate (gen auto assign la skills sau sa vezi ce skills principale se pot debloca daca o iei pe o anumita ramura) astfel ca il consider cel mai bun joc din trilogia noua, ba chiar ma arunc sa spun ca este in top 3 personal, din seria Assassin’s Creed.

    Multumesc Ubisoft pentru codul de review oferit consolegames.ro =D>


    Story: 8
    Gameplay: 9
    Sunet: 7.5
    Grafica: 9

    Nota Finala: 8.5
    Attached Images Attached Images valhalla-screenshot-09.jpg valhalla-screenshot-06.jpg valhalla-screenshot-08.jpg valhalla-screenshot-02.jpg valhalla-screenshot-01.jpg valhalla-screenshot-03.jpg valhalla-screenshot-05.jpg valhalla-screenshot-07.jpg valhalla-screenshot-10.jpg valhalla-screenshot-04.jpg assassins-creed-valhalla-vikings-gameplay-2020-games-3840x2160-600.jpg