In sfarsit mi-am gasit si eu timp sa-l joc.
Mi-a placut atat de mult incat e primul joc la care am luat Platinum trophy. A fost si usor de obtinut, ce-i drept. Poate ca daca avea trofee de genul "omoara 30 de inamici doar cu Molotov in timp ce sunt in aer" nu m-as fi obosit.


L-am jucat pe Moderate, predominant stealth, si am incercat explorez fiecare colt din harta si sa ma holbez la grafica pe tot parcursul jocului, astfel ca mi-a luat peste 50 ore sa-l termin.

Grafica, animatiile, iluminarea, environment-ul, sunetul!, AI-ul, sunt la cel mai inalt standard posibil.
TLOUII e in capul listei, apoi orice s-a facut in materie de gaming, e sub el, cu cateva mentiuni care reusesc sa se apropie.
L-am jucat pe PS4 Pro, cu HDR, pe un display de 75". Temporal AA e perfect, de la distanta normala arata ca un joc 4K native.

Sunt atatea subtilitati si detalii (unele pe care poate nici nu le observi) care te lasa gura-casca.
Jocul asta face pipi cu bolta pe Cyberpunk si orice alt joc cu pretentii de next-gen, raytracing, rt global illumination etc, si asta pe hardware lansat in 2013. Asta demonstreaza cat bs ne vand "marii developeri" si vendori de placi video de 5-9000 lei.

Degeaba ai horspower si bani, daca nu te duce capul sa optimizezi si sa storci orice putere din HW-ul disponibil. Degeaba esti studio AAA daca angajatii tai scot mizerii neoptimizate, animatorii sunt niste putori, level design-ul e reciclat samd.
Sigur, e mult mai usor sa faci un joc de cacao si sa lasi toata lipsa de optimizare in carca hardware-ului de mii si zeci de mii de lei, prostii cumpara oricum, si toata lumea e fericita.


Gameplay-ul jocului, desi multi il considera repetitiv, mie mi se pare extrem de bun. E simplist dar e o simplitate perfecta, cu mecanici bine definite. E foarte important sa-l jucati macar pe "Moderate", pentru ca toata explorarea are sens. Cand stii ca ai 3 gloante si dupa ce explorezi o ora, mai gasesti doar unul, senzatia de survival e mult amplificata si te face sa-ti pese cand si unde folosesti glontul ala, esti extrem de atent sa nu ratezi niciun foc.
Dificultatea sporita te face atent la locul in care te afli, la miscarile AI-ului, la directia in care mergi, tactica folosita etc.
Level design-ul e atat de bun, incat puteau sa-l faca walking simulator si tot mi-ar fi placut.


As adauga 2 minusuri:
- lipsa unei sectiuni de driving, dupa ce am avut 4x4-ul din Uncharted.., nu ma asteptam sa lipseasca aici
- as fi vrut macar 2 hub-uri de explorat

Firul narativ e poate calcaiul lui Ahile aici, si inteleg de ce a divizat opiniile atat de mult.
Eu personal l-am acceptat asa cum e, e creatia scriitorilor (Neil Druckmann, Halley Gross) si trebuie respectata viziunea lor.

E love it or hate it, la fel cum poate iti place sau nu o carte de succes.
Consider ca se puteau lua alte decizii, dar asta nu ma determina sa arunc cu hate in toata munca depusa.

Ce m-a deranjat pe mine:


Overall, TLOUII a spart barierele unui joc, e mult mai mult de atat, iar story-ul, cu partile lui bune si rele, e diferit fata de tot ce am vazut in jocuri pana acum. E brutal, dark, evisceral, abordeaza teme nemaintalnite in jocuri. Fix pentru curajul asta nebun de a face asa ceva, eu nu am sa-i depunctez story-ul. Nu ar fi fost un joc extraordinar daca nu crea atata controversa. Nu ai 151000 user scores pe Metacritic degeaba...