Nu sunt de acord. Imagineaza-ti urmatorul scenariu: te joci noul spiderman 3, exclusiv PS5, in care te deplasezi printr-un Manhattan foarte detaliat la viteza mare. Cand Spidey are viteza maxima, consola e nevoita sa incarce cam 5GB/s de date. Daca la momentul T0 are loc un eveniment grafic (e.g. explodeaza o cladire langa tine), cladirea trebuie sa fie randata pana la momentul T0, pentru ca altfel ai auzi explozia inainte sa vezi ce se intampla.

Presupunand ca un SSD pe USB ar citi date cu 1GB/s, ai vedea evenimentul abia la momentul T0 + 4 secunde. Nici macar nu e o problema pur teoretica, oricine s-a jucat pe PS3 sunt convins ca isi aminteste de jocuri in care texturile se incarcau abia dupa ce treceai de obiectele respective.

Evident ca exista solutia ca developerii sa incarce obiectele progresiv in functie de viteza de stocare, dar asta e o munca in plus absolut inutila. Cu cat exista o varietate mai mica in sistemele pentru care dezvolti, cu atat iti e mai usor sa faci treaba buna. Nu merita efortul pentru o mana de oameni care joaca atat de multe jocuri simultan incat nu le ajunge memoria.