edit: văd că s-a răspuns între timp, dar nevermind.



DS, Bloodborne și The Surge nu sunt deloc roguelikes. Poate faci o confuzie cu soulslikes. Da, în unele roguelikes/roguelites poți avea un progres al personajului de la un run la altul, dar exemplele cu jocuri Souls nu sunt potrivite.

Roguelikes (sau roguelites, dacă vreți să fiți pedanți) presupun reluarea jocului de la capăt în momentul morții, iar fiecare run are un anumit grad de randomness, fie la structura nivelurilor, fie la inamici. Sigur, pot exista variații pe aceste două caracteristici esențiale, și de aici vine termenul roguelite. De exemplu, majoritatea roguelite-urilor indie au un oarecare progres între runuri, nu pierzi chiar tot, faci unlock-uri, iar pool-ul de abilități și iteme posibile crește, făcând runurile ulterioare mai ușoare. Dar sunt și unele mai hardcore, unde n-ai posibilitatea asta.

În altă ordine de idei, și-a comandat cineva jocul de pe JRC? V-a ajuns? La mine se pare că o să întârzie livrarea până marți - cred că o să anulez comanda și îl iau digital.