Ziua 1:

Partile:

Epic Games:
- Apple a creat intentionat un "walled garden" ca sa stranga cat mai mult bani in jurul unui produs ce il vand pe profit, iPhone
- Apple justifica lipsa a third-party payment options pe motive de siguranta, dar executivul App Store Matt Fischer spune ca nu au facut nici un studiu pe tema aceasta
- Apple spune ca 30% e standard, dar lucrurile nu mai sunt asa, plus ca este loc de negocieri, lucru pe care Apple nu il face
- alegerile Apple sunt bazate pe politicile proprii, nu pe pret sau siguranta
- Apple nu s-a oprit la 30%, a mai adaugat moduri de a lua bani de la developeri, desi App Store e pe profit
- un "Venus Flytrap" ecosystem construit peste developeri, carora le este greu sa renunte chiar si cu clauze rele
- 30% este doar o decizie unilaterala, care nu este corelat cu ce se intampla in piata, deci o abordare monopolistica
- problemele cu app review, in special de siguranta
- optiuni limitate sa mergi intr-un alt ecosystem (Android) asa ca distributia de aplicatii pe iOS n-ar trebui sa fie monopolistica

Apple:
- "secure and integrated ecosystem" - creat tocmai pentru a atrage clienti si developeri
- Epic, o companie de miliarde, nu vrea sa plateasca pentru inovatiile Apple
- inainte aplicatiile aveau doua variante, free si paid - cu IAP (in-app purchases) au ascultat developerii si e o imbunatatire
- Steam face la fel cu 30% --(Valve e data in judecata zilele acestea tocmai pe aceasta tema)
- 84% din aplicatii sunt free
- web services (adica prin browser) sunt competitive cu aplicatiile native
- sunt putini jucatori de Fortnite pe iOS - dintre acestia, putini sunt cei care cumpara V-Bucks - daca vor, pot cumpara pe alta platforma pentru ca accepta cross-wallet --(e mai ieftin direct de la Epic, practic ceri 30% doar ca sa fii tu procesatorul, la un pret mai mare)
- nu e datoria lor sa lucreze cu un competitor - un third-party store facut cu Apple IP
- small businesses platesc mai putin de 30% --(lucru recent, in functie de incasari)
- daca nu mai e App Store exclusivity se renunta la un layer of security
- daca Epic castiga, si celelalte ecosystems will fall

Marturii:

1. Tim Sweeney, CEO Epic Games:
- lipsa competitiei intre Stores pe iOS - exista doar App Store
- comisionul de 30% pentru in-app purchases
- nu se pot face refunds
- lucreaza cu GeForce Now ca sa aduca Fortnite pe iOS, dar e mai slaba experienta fata de o aplicatie nativa
- intrebat care e diferenta intre 30% pentru Apple si 30% pentru Microsoft/Nintendo/Sony - consolele se vand in pierdere si au nevoie de developeri, iPhone e profitabil
- intrebat daca au mai incalcat regulile pana acum si raspunde ca nu
- contractul este non-negociable si de aceea i-au contactat pe cei de la Apple ca sa gasesca o solutie general valabila - lucru care in media a fost fals catalogat ca tratament special
- intrebat daca un scop e app sideloading, raspunde ca da

Ziua 2:

Marturii:

1. Tim Sweeney, CEO Epic Games:
- Apple a acceptat cross-play si cross-wallet
- Nintendo si Sony nu au cross-wallet
- cu Sony au facut intelegere pe revenue share pentru cross-play
- in-app purchases sunt importante pentru ca Fortnite e un metaverse
- daca pierd, probabil ca nu o sa mai fie pe iOS

2. Benjamin Simon, CEO Yoga Buddhi
- Down Dog - aplicatie de yoga cu subscriptie
- arata emailuri de la clienti care spun ca e mai ieftin sa cumpere din afara App Store
- nu au voie sa puna in aplicatie informatia ca e mai ieftin daca se aboneaza pe site
- trebuie sa astepti mult pana un update la aplicatie este reviewed
- contractul este non-negociable, considera ca iOS este o platforma importanta pentru succesul lor
- 50% din userii iOS se aboneaza in aplicatie, 10% in cazul Android - acestia platesc mai mult fata de restul care se aboneaza pe site
- initial nici Google nu i-a lasat sa le spuna oamenilor ca e mai ieftin sa se aboneze pe site, dupa care n-au mai impus regula
- cand apare informatia aceasta in aplicatie, numarul abonatilor creste cu 28%
- au vrut sa ofere free trial fara payment info - aplicatia e respinsa - posteaza pe Twitter, Apple se razgandeste
- intrebat daca poti intra pe Safari pe siteul lor sa te abonezi, raspunde ca da si ca este relativ usor tot procesul

3. Aashish Patel, director of product management, Nvidia:
- intrebat de ce GeForce Now nu are aplicatie nativa, raspunde ca Apple a respins-o
- initial aplicatia a fost aprobata, dupa care a fost respinsa
- intrebat daca Apple incearca sa-i blocheze daca ofera serviciul prin Safari, raspunde ca nu