Vorbim de console, unde lucrurile nu evolueaza ca in sectorul PC, din motive evidente.

Exista jocuri AAA la care se lucreaza de cativa ani pe devkit-uri cu specs-urile actuale ale PS5.
Problema actuala a Sony este cum sa creasca productia, asa ca eu consider ca o sa avem parte strict de o revizie a PS5, lucru firesc.
Sony urmareste sa mute productia pe un nod de 6nm, cel mai probabil pentru ca a obtinut un deal bun cu TSMC si are prioritate in fata altor clienti. Posibil sa aiba si yield-uri mai bune.

Odata cu 6nm, Sony poate merge pe 3 cai:
A. Design identic, specificatii identice (dar productie mai mare, vezi mai sus)
- avantaje: linia de productie/asamblare ramane neschimbata ceea nu implica costuri aditionale, eventual renunta si la liquid metal cooling

B. Design regandit, specificatii identice
- ar trebui regandit PCB-ul, design-ul, alte matrite, modificarea liniei de asamblare, alte piese de la third-parties etc.
- l-as vedea ca pe un avantaj doar daca s-ar modifica atat de mult incat sa se faca cost reduction de materiale, si piese mai ieftine, gen un cooler mai mic etc.

C. O combinatie de A sau B cu minor performance improvement provenit strict din higher CPU/GPU clocks, in urma headroom-ului rezultat din trecerea de la 7nm la 6nm. Iar headroom-ul asta nu o sa se vada aproape deloc, fiind probabil rezervat pentru a atinge un locked framerate mai consistent sau framerate mai mare la jocurile cu unlocked fps, asta cand or sa aduca suport pentru VRR.

E prea devreme sa vorbim de PS5 PRO. Mai devreme de late 2023 nu cred ca o sa iasa.
Cum s-a zis mai sus, PS4 PRO a aparut ca o reactie fireasca la TV-urile 4K, care devenisera produs de larg consum, iar consolele nu au tinut pasul.