O saptamana mai tarziu si 10 incercari, l-am dat si eu jos pe Phrike (boss1) .
Chiar daca sunt convins ca dpdv tehnic este cel mai usor boss, garantez ca pentru mine va ramane cel mai greu pentru ca este un prag psihologic masiv la fel cum este si Genichiro in Sekiro.
La un pas am fost de insanity...

Ce mi se pare cheap la jocul asta nu este neaparat absenta checkpointurilor, cat mojicia cu care au facut totul ca sa depinzi de randomness...
Spre exemplu, in primele 2 ore de joc am ajuns la boss lejer si cand sa il dau jos (cred ca mai avea 1/4 din phase 3) mi-a cazut curentul.
E, vreau sa zic ca de atunci nu am mai avut nici un run ATAT de flawless, efectiv atunci mi-au picat iteme bune din prima si am macelarit efectiv fiecare camera pana la boss.

In run-urile ulterioare, cand aveam viata ok nu-mi pica arma care trebuie, cand imi pica arma care trebuie faceam ce faceam si pierdeam 1/2 din viata pana la boss si intram la el dinainte invins... etc... cand aveam si arma si jucam si bine, nimeream intr-o prima camera cu 7 turete si 15 lilieci si ma scuipa in fata..

Datorita tuturor acestor combinatii de circumstante am murit de 10 ori la boss pentru ca ajungeam acolo frustrat deja, iar cand l-am dat jos l-am terminat in 2.5 minute aproape fara sa iau damage.
Dupa parerea mea Returnal are un learning curve mai steep decat Sekiro, jocul iti transmite clar de la inceput ca daca nu bati primul boss n-ai ce cauta mai departa, insa in momentul in care-l bati esti oarecum pregatit sa te duci pana la final.

Sper totusi intr-un save system cat de curand, au spus ca lucreaza la o solutie 'very actively'...
Din toate celelalte puncte de vedere insa, jocul este o capodopera.