Am terminat si eu jocul, chiar am luat Platinum Trophy, extrem de usor.
Nu cumpar niciodata jocuri la lansare (prefer jocurile patch-uite si la preturi realiste) , dar dat fiind ca am gasit PS5 doar cu Ratchet & Clank bundle, am zis ca n-are sens sa-l vand, altfel m-as fi uitat la consola ca la o exponata.

Imi place seria Ratchet & Clank, le-am jucat pe toate, pot sa zic ca au avut o evolutie constanta.

Rift Apart are ca atu o prima impresie excelenta.
Ca titlu next-gen, are cateva elemente care il diferentiaza de previous gen: loading times aproape zero, asset-uri care se incarca RAM-SSD si viceversa aproape instant, texturi foarte high-res, PBR, multe poligoane on screen, reflexii ray traced, DualSense haptics.
Cam toate sunt firesti si se datoreaza HW-ului mai performant. Tehnic si artistic nu ai ce comenta, arata extrem de bine.

Singurul lucru care ma deranjeaza e ca tot 30fps (sau 40fps in cazul asta) vom juca si generatia asta. Deja e un pattern, parca vad patchul Fidelity 60fps pentru PS6. Desigur, cine doreste sa sacrifice detaliu vizual pentru Performance RT, o poate face. Personal, daca se sacrifica detaliu vizual, pentru mine nu exista acest mod. Totusi, poate fi o optiune pentru un 2nd playthrough. Performance RT arata decent de la o distanta de 2.5m pe 75".

Din pacate Insomniac s-au concentrat prea mult pe aspectul grafic si mai putin pe story. Ratchet & Clank din 2016 mi se pare mult mai bine scris, cu momente comice mai dese si mai bune (un exemplu ar fi momentele narate de Quark). Rift Apart nu a avut nimic cu adevarat memorabil.
Mi-as fi dorit o revenire a lui Drex, ma asteptam sa se razbune pe Nefarious.

Referitor la durata scurta de joc, si mie mi s-a parut cam scurt initial, dar jocul este mai lung decat cel din 2016, si nu am auzit pe nimeni sa se planga de durata primului.
PS5 zice ca mi-a luat 28 ore pentru Platinum (imi place sa explorez orice coltisor, am un stil de joc mai leisure), dar eu am obiceiul sa las jocul pe pauza ore in sir, si nu stiu daca s-au contorizat si alea. Pentru genul asta de joc, e mai mult decat acceptabil.

Cat despre gameplay, reteta nu s-a schimbat absolut deloc, avem aceleasi arme nebune, acelasi ugprade path, acelasi tip de niveluri, acelasi AI slabut. E un Pixar like point and shoot si cam atat.

Ca puncte negative as puncta faptul ca m-am blocat de cateva ori in environment, m-am lovit de ziduri invizibile, iar la un moment dat tot AI-ul friendly o luase razna, alergau haotic, inclusiv Ms. Zurkon.

Daca iei jocul la bani marunti, in afara de aspectul grafic (repet, exceptional), nu vine cu nimic nou.
Rivet nu e nimic altceva decat un reskin pentru Ratchet. Folosesc fix aceleasi arme, acelasi skill level, totul e identic. Cheap move...
E clar cum a reusit Insomniac sa scoata Rift Apart asa repede dupa Spider-Man Miles Morales. Rift Apart este pur si simplu un joc mic ca anvergura, cu mecanici basic, extrem de usor.

Categoric nu isi merita pretul. Piata olx s-a reglat, si am vazut ca deja a ajuns 130-150. Cam aici e nivelul lui.
Repet, pentru genul lui, e foarte bun, asa ca il judec strict din punctul asta de vedere.
E genul de joc perfect pentru copii, usor, relaxant. Si cu toate astea l-am jucat cu mare placere.

Verdictul meu este: 8.75/10