ca idee, sa fie clar pentru cine nu intelege "lantul" consolelor. Se aplica la majoritatea produselor.

Producator (SONY) are parteneriat cu distribuitori (regionali sau locali). Sony are parteneriate si cu magazinele (direct sau prin parteneriate ale distribuitorului). Deci consolele se vand in felul urmator:

1. Sony trimite console catre magazinele partenere (Altex, EMAG, Flanco etc). Pretul este cel de MSRP si magazinele fac profit 0 prin vanzare sau foarte mic si este agreat de SONY. Aici magazinele si distribuitorul este platit direct de catre sony, separat.

2. Sony trimite catre distribuitor console la un pret preferential (mai mare decat la punctul 1), iar distribuitorul le adauga x% adaos (probabil agreat cu sony) si apoi le trimite catre magazinele partenere si acestea sunt vandute la un pret STABILIT DE DISTRIBUITOR. Magazinul face profit aproape 0, dar distribuitorul face profit. Consolele care se vand cu +500-1000 de lei sunt cele care se incadreaza aici.
Ca exemplu aici, buticul care primeste tigari de la un distribuitor care are 10 branduri. Buticul face profit aproape 0, dar are flux de clienti. Distribuitorul face profit deoarece cumpara/primeste foarte multa marfa de la producator la un pret preferential in functie de dimensiuni.

3. Distribuitorul cumpara de la SONY un numar x de console, la un pret mai mare decat la punctul 2, adauga x% adaos comercial si apoi le vinde catre magazine, care la randul lor adauga x% adaos si apoi le vand. Probabil consolele la 4000+ se incadreaza aici, in realitate magazinele le cumpara la suprapret si profitul este relativ mic
Ca exemplu aici, buticul din colt care cumpara apa la bax de la magazine en gros si apoi le vand cu 50 de bani mai scump la butic. Tu ca persoana fizica nu poti sa cumperi de la magazinul en gros asa ieftin.