Quote Originally Posted by trickz View Post
Wohoo Am terminat FEAR 2.

+ mare: finalul. Nu ma asteptam.
+ slow motion. really fun
+ guns: Nu sunt multe dar imi plac. Combo de shotgun si grenada rullz.
+ savepoints. Sunt dese si bine plasate
+ story. tensionat la final dar interesant.
+ destul de lung
+ desi cretin, m'a facut sa il joc pana la final.
+ grafica
+ misiunile in powered armor

- sistem de cover cretin
- anumite misiuni au obiective cretine. mergi ca sa te intorci ca sa mergi iar etc.
- in unele momente e nevoie de un walkthrough.
- inamicii. mai ales cei cu sniper. stai frumos ascuns, in cover si... te termina.
- nu exista scurtaturi. intr'un level anume, trebuie sa cobori printre niste ruine. drum frumos, serpuit, genul ac-de-par. dau sa sar peste un grilaj, cand ajung pe partea cealalta, mort instant. era aproape la acelasi nivel, am cazut de la inaltime mai mare de pe scara... ei bine, jocul vrea neaparat sa nu o iei pe scurtaturi
- fantomele. apar prea putin.
- soldatii. FEAR nu este un joc mai.,, ghost oriented? Aici sunt doar soldati.. cu sutele... miile... din cand in cand mai apare cate o fantoma si in general este useless...
-buguri. soldati care apar din senin. mid-boss care sunt inutili din cauza bugurilor (mai exact, unul-din-aceia-care-readuc-soldatii-la-viata cand m-a atacat.. a ajuns cumva sub mine si nu mai puteam sa ma misc. el nu putea sa ma atace dar eu trageam in el fara probleme...)
- armele. uneori, locurile de unde gasesti munitie sunt DUPA locul unde chiar ai nevoie, nu inainte. a fost o misiune in care faceam un singur combo din cauza asta: run-melee-run.


Per total... nota 8.
Sunt la penultima misiune si pot spune ca nu am intalnit niciunul din bug-urile mentionate de tine, in schimb un minus sesizat e dificultatea redusa - you barely take damage.
Nu cred ca F.E.A.R. 1 a lasat cuiva impresia ca ar fi un joc ghost oriented si nu cred ca tergiversata continuare ar fi avut de beneficiat daca ar fi incorporat legiuni de spectre cu care sa te lupti. Fantomele, n-as zice putine la numar, apar in niste scripted events si set pieces executate magistral si nu se exagereaza folosirea lor. Nu stiu daca ai observat, dar Alma le "trezeste" acolo unde intradevar isi au rostul. Eu, spre exemplu, ma simt foarte relaxat (psihic) cand ma lupt cu soldati, stiu ca nothing can go wrong. In plus, sunt ai dracului de destepti - arunc o incendiary intre 2, unul moare instantaneu, celalalt se zbate cu valvataia si apoi il vad sarind de la mica inaltime in apele unui canal pentru a se "racori" si a continua lupta.
Sub aspectul munitiei, or lack of, n-a existat vreo problema niciodata. Ai 4 arme in arsenal plus cateva tipuri de grenade si proximity mines, deci te descurci. Daca tu papi cele 450 de gloante din assault rifle si 116 din shotgun, permite-mi sa-ti spun ca nu esti prea eficient sau nu te folosesti prea mult de reflexele supraumane.
Sistemul de cover - inainte sa-l calificam, trebuie sa vedem daca si exista. Daca te bagi dupa un stalp sau alergi sa scapi de o grenada, se numeste ca te-ascunzi. Sigur, e util sa stai cu capul dupa o masa, ceva, pana ti se reincarca bara de reflexe, dar odata charged up nothing can stand in your way, poate, temporar, doar robotii. Mecanica rearanjarii mobilei este inutila, cat timp esti prea puternic ca sa stai in cover.
Fortat sau nu, backtracking-ul este omniprezent in FPS-uri, RPG-uri, etc. Nu prea ai cum sa-l elimini, ci, in cel mai bun caz, sa-l spice up a little, lucru pe care Project Origin il face de asemenea foarte bine. Presupun ca-ti amintesti faza cand trebuie sa revii la un lift, te chinui sa-i deschizi usile inclestate si...surpriza o lasam pentru cei care n-au jucat inca.
Jocul nu este cretin, OK?

Una peste alta, jocul este aproape terminat, iar daca finalul este asa cum spui, il consider meritoriu de un solid 9. Nu-i dau mai mult pentru ca este un F.E.A.R. in care nu mai e nevoie sa astepti sa se astearna praful ca sa poti vedea din nou si nu mai este nici la fel de inovativ ca primul, iar acel achievement, Suicidal Tendencies, este de-a dreptul penal si nu cred ca il poti lua altfel decat sinucigandu-te intentionat, ca sa iei si amaratele alea de puncte. Am murit o singura data din cauza ca am tras accidental in timpul uneia din multele lupte intense in niste butoiase explozibile galbene care erau la nici 1 m de mine. Imi vine greu sa cred ca voi avea de 4 ori pana la finalul jocului experiente similare, in conditiile in care sunt la jumatatea penultimei misiuni. 20G pentru obsedati, jenant.

Thanks goes for taking the time to write about this game.