PS5 nu e atat de puternica sa poata duce HFW in 4K60 Quality mode, si nu e vorba de lipsa de optimizare ci strict de puterea grafica pe care o are.

PS4 PRO (4.2TFLOPS) ruleaza HZD in 4K30 Checkerboard
PS5 (10.3TFLOPS) ruleaza HZD in 4K60 Checkerboard

PS5 are o putere grafica de 2.4 mai mare decat PS4 PRO, cu ceva capabilitati de RT. (ma refer strict la grafica)
Diferenta asta ii asigura matematic ca poate rula orice titlu PS4 PRO la FPS dublu, locked 60, si chiar putin peste dar fara VRR nu are sens sa oscileze degeaba.

La HFW pe PS5 ma astept sa avem acelasi lucru:
1. editia de PS4 PRO va rula in 4K60 pe PS5 (tot checkerboard, ma indoiesc ca au implementat FSR sau ceva DLSS like in engine inca)
2. editia PS5 Quality va rula in 4K30 si din headroom-ul de 30fps-uri bagi RT reflections, volumetrice, draw distance, res. etc.)

Exista posibilitatea pe viitor sa faca ceva similar R&C Rift Apart / Miles Morales, un fel de middle ground.
Pe viitor sunt sanse sa scoata o tehnologie reconstruction similara DLSS incat sa poata scada suficient de mult rezolutia sa ai si RT & extra stuff si 60fps in acelasi timp.


Sau, asteptam cuminti PS5 PRO / PS6 care va rula orice PS5 Quality din 30fps in 60fps, cum se intampla acum cu PS4 PRO > PS5.
Din pacate vom fi din nou la cheremul Sony, asteptand patch dupa patch, eventual si cu 10$ bucata....
M-am bucurat ca odata cu trecerea la x86 la console vom avea mereu backwards compatibility, ca la PC, dar nu as fi crezut ca vom astepta dupa patch-uri, pe care sa le si platim...Asta in cazul in care ies, ca maj librariei e blocata in setarile PS4/PS4PRO.