Revin cu cateva pareri dupa ~50h jucate.

Povestea principala mi se pare horror si am inceput efectiv sa trec peste dialogurile mult prea lungi si plictisitoare, dar mai ales sa aman pe cat posibil sa fac ceva pentru poveste si apoi sa ma intorc la baza, unde urmeaza dialoguri interminabile cu toti

Grafic, de cand il joc in 30fps mode, este mult mai ok, arata mult mai bine decat in 60fps si peste asteptarile mele initiale, ajutat fff mult de directia artistica si paleta de culori suprasaturata, dar si de geometria, mai ales din munti, foarte bine realizata.
Iar tesselation la nisip si zapada efectiv ma unge pe suflet
In primul parca aveam ceva extra detalii (gen copacii aia imprejmuiti de iedera), desi in continuare imi place iarba aia mica - muschi sau ce este - care se regaseste pe absolut orice, de la pamant la peretii si tavanul incaperilor, evitand astfel texturile alea intinse.
Ah si inca nu am gasit iarba aia care se deformeaza cand trec prin ea eu sau animalutele mici - gen iepurasii din analiza DF. Poate nu am ajuns inca in partea aia de harta.

Lumea este foarte bine realizata si este o absoluta placere sa ma plimb mindless pe acolo, sa caut fiecare "?" sau camp si sa ma bat cu toate dihaniile intalnite. Iar asta pot spune ca este punctul forte al jocului si locul unde efectiv exceleaza in mare parte.
Efectiv nu simt nevoia de cal sau ceva mijloc de transport, pentru ca prefer sa alerg de nebun peste tot, pentru ca mereu e ceva de facut.

Pana acum, cred ca un 80% din timp l-am petrecut facand doar misiuni secundare care, desi se repeta ca activitati, povestile/situatiile/personajele te fac mereu sa vrei sa mai faci inca una, sa mai ajuti pe cineva, sa vezi ce s-a intamplat si ce mai poti sa gasesti si acolo Iar asta este fenomenal intr-un astfel de joc open world si un mare plus fata de jocul initial.

Din pacate jocul este departe de notele perfecte primite si are atat de multe probleme de ordin tehnic incat devine cu adevarat frustrant destul de des, oricata placere as avea in a-l juca.

Astfel ca da, culesul de diverse a ramas in continuare o corvoada inutila, data de animatii mult prea lungi pentru ceva ce faci efectiv incontinuu.
Faptul ca de cele mai multe ori cand te bati cu dihaniile alea, fugi de ei spre camera este unu din cele mai frustrante lucruri ever - efectiv te lovesti si blochezi in toate lucrurile posibile, de la crengi mai mari, la copaci, pietre, cladiri, samd. Iar cand zic ca te blochezi, ma refer ca ea alearga in continuare dar nu are ceva animatie automata de ocolorire sau sarit peste obstacole, astfel ca daca fugi de ceva proiectil si nu vezi spre ce fugi, cel mai probabil vei fi lovit.

O alta chestie care nu-mi place, cam tot din motivul de sus, este data de inamicii care trag 8-10 proiectile unu dupa altu, cu o precizie de invidiat, care trag de multe ori in pozitie viitoare, data de felul in care te misti, iar daca te si blochezi in ceva piatra, te lovesc toate proiectilele alea si nu poti face nimic, pentru ca animatia ei de lovit nu poate fi intrerupta cu nimic si nu ai buton de a te ridica sau face dodge/roll de acolo - si stai si te uiti ca prostu la ecran 10s sau mai mult, pana te lovesc toate alea si-ti scade viata si astepti sa se termine ca sa te poti ridica si cumva sa speri ca ai timp sa mai bagi ceva de viata - ma simt ca in MK sau alte jocuri de batai cand te prinde un inamic la perete si-ti da aceiasi lovitura pe care nu o poti apara si te tine doar asa pana te omoara

Also, faptul ca upgrades-urile la pouches se fac destul de greu, doar dupa ce vanezi x tipuri de animale, sperand sa-ti cada exact ce ai tu nevoie din acel animal (si nu mi-am dat seama daca conteaza cum il omori, in ce tragi si cu ce, astfel ca am omorat acelasi tip de animal si cu batu dar si cu sageti sau explozibil si pica chestii absolut random), te pune in imposibilitatea de a tine la tine prea multe lucruri, astfel ca m-am trezit de prea multe ori ca nu mai pot face crafting la x sau y ammo de care aveam nevoie ca sa distrug un anumit tip de lighioana si m-am chinuit mult mai mult ca sa-i distrug cu sageti normale.

Inca o chestie care m-a deranjat si mi s-a intamplat chiar aseara - eram la un seller si am dat sa-mi vand si eu din armele pe care nu le folosesc, ca sa nu-mi mai apara ca le pot face upgrade cand nu ma intereseaza asta. Si cum eram si obosit si neatent, am dat din greseala sa vand si o arma pe care o aveam asignata in weapon wheel si...nu m-a atentionat de asta si am vandut-o. Si mi-am dat seama dupa vreo ora, cand aveam nevoie de ea, iar asta nu mi se pare prea ok.

Anywho, sunt fff multe lucruri negative de spus despre joc, majoritatea nefiind acoperite in niciun review (si le-am vazut cam pe toate), dar overall este un joc bun, dar nu excelent.
In AC-uri spre ex, au rezolvat multe din problemele pe care le regasim aici. Una din ele, cea cu lovitul de chestii, poate fi rezolvata fff usor, asa cum a facut in AC - pune butonul de 'free running/parkour" pe butonul de alergare, astfel ca daca alergi spre un obstacol, sa-l si sara/ocoleasca automat.