In mare parte industria nu se bazeaza pe studii, exceptie facand poate doar cazul programatorilor. Dar am intalnit si asi in programare corigenti la matematica.
Totul se bazeaza pe talent, si pe ce e mai important portofoliu.
Atat graficienii cat si designerii trebuie sa aduca ceva referinte. Inainte era mult mai greu cand internetul nu era la baza societatii, insa acum poti gasi pe net tutoriale pentru aproape orice ai nevoie.

Poti posta pe net harti sau moduri de jocuri, primi feedback si invata din greseli. Pentru ca testul propriu zis va consta in crearea unui nivel pe hartie sau chiar intr-un editor. Cineva imi spunea ca pentru level designer la Ubisoft testul de angajare era chiar realizarea unui nivel cu UnrealEd.

Un prim pas pe care-l puteti face e crearea unor nivele care ar fi de preferat sa aiba si succes in Little Big Planet si FarCry 2, intrucat astea doua sunt mediile unde poti crea ceva pe consola si unde poti primi si feedback rapid. Insa pe PC se duce "greul".
Pentru stapanirea unui editor precum UnrealEd cunostintele unui program precum 3DSMax sunt un mare avantaj.

Exista si "facultati" in domeniu. Una dintre ele o puteti gasi aici: Full Sail University: Campus and Online Degrees
Studiile lor sunt mai degraba complementare, un fel de Masterat pentru o facultate deja facuta si evident ca sunt exagerat de scumpe. 70000 de dolari pe an nu e tocmai floare la ureche. Eu de fiecare data cand rostesc "70000 de dolari" o voce mica imi sopteste in cap: "apartament!, apartament!"
Insa internetul te poate invata TOATE acele lucruri daca esti putin autodidact.

Uite aici o biblioteca de unde poti incepe:
GameDev.net - Books - Game Design

Amazon.co.uk trimite carti direct in Romania. Poti incerca cu ceva pentru incepatori... asa de experiment.

Edit ca mi-am adus aminte:Celebrul Lord British, Richard Garriot care a creat seria de succes Ultima a creat primul joc din serie in clasa a 10-a si nu a mai terminat nici liceul pentru ca a fost cooptat de o companie de jocuri. Alea erau alte vremuri totusi...