In sfarsit mi-am facut si eu timp sa-l termin.
Sunt subiectiv cand zic asta, dar pentru mine e jocul anului. Nu vad ce ai putea cere mai mult de la un joc de genul asta in acest moment, in afara de un DLC.
M-am intins cu el pe o perioada atat de lunga incat nu mai pot sa-i fac o analiza obiectiva, o sa-mi vars in mare parte parerile care s-au intiparit in cele 121 ore de joc.
Platina si 100% game completion conform in-game menu. Am adunat si toate datapoints-urile.
Nu cred ca am mai mult de 10 jocuri cu platina, urasc conceptul. La HFW insa, platina a venit de la sine, nu am alergat dupa niciun obiectiv cretin, cum am intalnit la alte jocuri. In 121 ore pot sa zic ca am savurat tot ce s-a putut, in afara de Machine Strike, care e super simplu cu piesele potrivite, dar pe mine nu m-a atras.
Evident ca are si minusuri, mai ales unele pe care majoritatea cred ca le considera atuuri.
Ma refer la combat (in special melee) si grinding/farming pentru weapon upgrades.
Melee-ul mi s-a parut inutil si cu combo-uri complicate, asa ca l-am evitat total.
Weapons combat-ul in teorie este ok, doar ca eu nu vad cum te poti folosi de toate armele si abilitatile intr-un mod fluid, odata ce ai trecut de Story/Easy mode. Efectiv nu ai cum sa te misti cu controllerul asa cum ti-ai dori pentru ca esti constant lovit din toate directiile, urmat de animatii lungi pana te ridici, ca sa fii lovit din nou si din nou. Asta in timp ce tu bagi o potiune, activezi un valor, schimbi armele in functie de elemental, cauti repede sa ochesti tinta potrivita pe corpul robotului, schimbi iar arma samd. Mi s-a parut un izvor de frustrare in calea unui story si unei lumi superbe, asa ca am preferat Story/Easy mode.
Mi-a fost aproape imposibil sa upgradez armele purple pana la maxim, iar cele legendary sunt in continuare la primul nivel.
Situatia a ramas neschimbata dupa 121 ore, ceea mi s-a parut aberant. Jocul te forteaza sa farmezi. Ar fi fost firesc ca dupa atatea ore de joc, sa aduni din cufere sau rewards acele machine parts. Nu s-a intamplat deloc.
Un alt lucru care m-a deranjat, dar pot sa zic ca problema vine din stilul meu de joc:
Eu prefer sa fac absolut orice activitate secundara posibila inainte de a avansa main quest-ul.
Astfel, cand am obtinut
flying mount-ul, jocul era aproape terminat. Nu l-am folosit aproape deloc...
Peste combat pot sa trec, ajutat de difficulty, farming-ul nu e mandatory, asa ca dpmdv, cel mai mare minus al jocului este finalul.
Questul final mi s-a parut foarte grabit, sec, lipsit de importanta.
Au incercat ei un plot twist, Nemesis e de fapt amenintarea, nu Far Zenith. Dar prin asta a parut ca am alergat degeaba dupa Gaia si Hephaestos, ca apoi sa scape iar, Varl a murit inutil etc.
Tilda isi dorea sa o ia pe Aloy cu ea, o putea face mult mai simplu, actiunile ei in scopul acesta nu prea au sens.
Pare ca acel plot twist e pus fix ca sa justifice un nou joc in serie, si aparent cu acelasi setting, in care iar trebuie sa salvezi Terra.
Mind blowing era ca Aloy sa urce pe nava de pe orbita, si de acolo sa se dezvolte un plot nou. (de ex. sa mearga spre alta planeta, impreuna cu Gaia si sa inceapa terraforming-ul).
In orice caz, sunt 100% sigur ca sequel-ul (poate chiar DLC-ul) o sa implice o vizita pe mothership-ul de pe orbita.
Nu poti sa arati shuttle-ul ala si sa inchizi jocul asa sec.
In rest, totul este la superlativ.
De grafica s-a vorbit destul, mocap-ul este superb, voice actingul la fel (Angela Bassett, Carrie-Anne Moss, etc.)
Pentru cei ca mine, care savureaza jocurile ca o forma de film interactiv, SP only, cu accentul pe story, e exact ce trebuie.
Sper sa avem o data de lansare pentru DLC pana la sfarsitul anului.