Quote Originally Posted by MonkY View Post
Se face asa ceva de ani buni... link-ul pe care l-am dat e doar un canal dintre cele care prezinta comparatii "Throught the lenses", adica exact ce vezi si tu. Cat despre senzorul acela, well, e un simplu senzor de proximitate. Pui degetul pe el (sau banda adeziva) si gata, el crede ca ai casca pe cap. Nu stiu cum e la cele cu eye tracking, dar banuiesc ca daca nu iti detecteaza ochii, randeaza default, adica centrul mai OK si marginile mai prost.

Acum, sa lamurim si asta cu "foveated rendering"... Din punctul meu de vedere, mizeria asta nu ar trebui sa existe. Dar din pacate, randarea se face pe hardware slab (cum e si PS5-ul), si ar fi IMPOSIBIL sa faca fata la 120Hz, 2 x 2000 x 2040 pixels (sa nu mai vorbim de unele casti care au deja 8K). Pe PC poti deja de ani buni sa dezactivezi de tot acel foveated rendering (daca te tine hardware-ul, desigur), sau poti sa customizezi cat de mult sa afecteze din imagine (are mai multe stagii). La fel cum poti schimba rezolutia de randare (nativa a lentilelor). Banuiesc ca pe PS5 totul se va face dupa cum vrea Sony (sau developerul).

Ce voiam eu sa zic este ca trucul acesta cu foveated rendering e al naibii de vizibil (la mai tot ce am testat, nu stiu cum e la PSVR2). Ce spun ei ca vezi Doamne se randeaza in rezolutie mai mica doar in zonele pe care nu le vezi si practic nu pierzi nimic, e o vrajeala. Nu e ca si cand ai avea un FOV de 140° (cum e pe Pimax Crystal parca) sau mai mare si n-ai putea "cuprinde" cu vederea tot. Ai un amarat de 110° pe care il cam vezi in totalitate, indiferent unde indrepti ochii. Chiar daca te uiti intr-un "colt" al imaginii, tot distingi ce se intampla in celalalt colt. O data pentru ca e destul de mic FOV-ul, si in al doilea rand pentru ca nah, ce sa facem... noi oamenii mai avem o chestie de-i spune "vedere periferica". Daca nu ma insel, avem un camp vizual normal de aproximativ 170 de grade in jur, iar din acele 170 grade, aproximativ 100 grade sunt acoperite fix de vederea periferica. So yeah, eu daca imi pun un film in VR sau vreau ceva care sa arate decent, dezactivez acel foveated rendering, altfel e horror.

Pana nu are suport PC, clar nu va fi niciodata folosita la capacitate maxima, exceptand jocurile indie basic.
Dar totusi:
Pe la minutul 15:20 arata foveated rendering in actiune, doar ca la PSVR2 e freaking awesome, fiind bazat pe pozitia pupilelor, ai impresia ca focusezi cu ochii tai, ca in realitate.
E o adevarata inginerie prin care se stoarce performanta din PS5, pentru VR (foveated rendering, FSR, VRS, motion/frame interpolation, optimizari de engine etc.)

Mi se pare genial ca tehnologia asta de eye tracking care exista de mult timp in carlinga/casca avioanelor de vanatoare, e acum si in casele noastre. Un joc cu dogfightere facut bine ar fi mindblowing.