Quote Originally Posted by Antiohh View Post
Nu inteleg cum puteti fi de acord cu asa ceva, cand este vadit totul impotriva consumatorilor. Cred ca motivatia de a vinde un joc cat mai multor oameni este suficienta pentru a scoate un joc bun.
Exista doua motive principale pentru care o companie dezvolta un joc: sa faca cat mai multi bani din el, sau sa promoveze ceva (unde acel ceva este, de cele mai multe ori, o consola). Atunci cand scopul publisherului e sa scoata bani, se merge pe ideea de "good enough to sell".

Imagineaza-ti capacitatea unui studio pe o scara de la 1 la 10, unde 10 e ce ar putea realiza cu timp si bani infiniti. In piata actuala daca scoti un joc de 7-8 capacitate se vinde atat de mult incat genereaza mai mult profit decat unul de capacitate 10. Numarul de oameni care aleg sa nu cumpere un joc nefinisat, facut pe jumatate etc. nu e suficient de mare incat sa justifice diferenta de cost. Vezi Cyberpunk la lansare.

Exista totusi si o raza de speranta in toata ecuatia asta - jocurile "system seller". Atunci cand scopul publisherului nu e numai sa faca bani din joc, ci mai degraba sa isi promoveze consola pentru a face si mai multi bani cu ea pe termen lung, apar minunile precum God of War, The Last of Us, Fable, Zelda. Evident ca si jocurile astea aduc bani, dar pentru o cauza nobila studiourile au libertatea de a aloca timpul necesar obtinerii acelui 10/10, chiar daca asta nu maximizeaza neaprat profitul pe termen scurt.

Din pacate, fara aceasta motivatie inedita nu am mai avea la fel de multe capodopere cum avem acum.