Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
@Syny - tu asa procedezi in jocuri? Deschizi harta si vezi unde nu ai fost si te duci acolo? Asa e normal? Daca misiunea/povestea este acolo unde ai fost deja, ce faci? Nu mai termini niciodata jocul? Nu e ca si cum "povestea" te impinge spre o anumita zona sau intelegi ceva din ce e scris pe acolo.
Sa presupunem ca exista doua mari filosofii de design al unei lumi de joc: lume liniara sau lume deschisa, zis si open world. Un joc care se vrea liniar ar trebui judecat dupa cat de bine reuseste sa impinga jucatorul catre calea corecta spre progres, preferabil intr-un mod subtil. Imagineaza-ti o incapere deschisa cu 10 iesiri, dintre care 9 iesiri duc catre usi blocate si doar una duce catre obiectivul tau - o constructie stupida si enervanta. O alternativa ar fi sa proiectezi 9 ferestre si o usa, iar usa sa fie calea cea buna, in timp ce la ferestre sa lasi jucatorul sa se bucure de niste peisaje frumoase eventual.

Scopul unei lumi deschise, insa, nu este sa te ghideze liniar catre unde trebuie sa mergi. Din contra, scopul este sa iti incurajeze curiozitatea si sa iti rasplateasca explorarea. Stii cum vezi in Zelda o stanca din departare care pare ca are o forma de inima, devii curios, mergi acolo si chiar gasesti doi oameni care isi cauta sufletul pereche la legendarul munte al amorului? Satisfactia vine din faptul ca ai descoperit singur asta, complet intamplator, fara sa ai acolo un quest sau un indicator pe harta.

Nu cred ca e corect sa judeci un joc open world dupa cat de bine te impinge spre o anumita zona, pentru ca daca asta e ceea ce cauti ar trebui sa joci ceva liniar. Eu sunt in tabara opusa in care ma enerveaza toate jocurile astea "open world" de duzina cum ar fi Horizon sau Assassin's Creed, pentru ca ne mint despre natura lor; ele de fapt sunt jocuri cu o colectie de obiective liniare, iar tu doar alegi in ce ordine si pe care sa le parcurgi. Parcurgerea propriu-zisa a fiecarui obiectiv, insa, tot liniara este.

In alta ordine de idei sunt perfect de acord cu tine ca Elden Ring face o treaba proasta cu integrarea sistemelor sale de joc. Problema lui e ca a pastrat aceleasi mecanici de combat din jocurile precedente, cu un sistem rigid si inapoiat de atribute si specializare pe builduri, lucru care face explorarea nesatisfacatoare dupa cateva ore de joc. Eu l-am abandonat dupa vreo 30 de ore pentru ca incepusem deja sa am un build format pe sabie mare, si dupa ce exploram o pestera si bateam un boss greu primeam iteme de magician, complet inutile pentru mine. Asta e motivul pentru care consider Elden Ring un open world bun (pentru ca spre deosebire de majoritatea jocurilor, chiar e deschis), dar nu exceptional, asa cum e BotW, unde toate mecanicile au ca scop sa faca explorarea constant satisfacatoare.