Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a v�ndut miercuri certificate de trezorerie �n euro cu scadenţa la un an, �n valoare totală de 1,213 miliarde de euro, de trei ori mai mult dec�t valoarea programată, de 400 de milioane de euro, la o dob�ndă de 4,9% pe an.
Valoarea totală a cererii pentru titluri din partea băncilor comerciale a fost de 1,369 miliarde de euro. Operaţiunea de miercuri este prima licitaţie din acest an �n cadrul căreia Finanţele au v�ndut titluri de stat �n euro pe piaţa internă. Sumele atrase vor fi folosite pentru finanţarea deficitului bugetar şi refinanţarea datoriei publice scadente.
De la �nceputul acestui an, Ministerul Finanţelor a �mprumutat prin v�nzarea de titluri de stat 22,14 miliarde de lei de la băncile comerciale.
�n ultima perioadă Ministerul Finanţelor a v�ndut constant pe piaţa internă titluri de stat sub valoarea programată, �n condiţiile �n care a �ncearcat să menţină randamentul sub 7%.

Rom�nia mai vrea un credit de la FMI. Statul are nevoie de 13,5 miliarde de euro

Sursa: Rom�nia s-a mai �mprumutat azi cu 1,213 miliarde de euro - Gandul






---------- Post added 29-07-2010 at 07:59 AM ----------

De astăzi, turiştii străini vor fi invitaţi să exploreze "grădina carpatină", prin noul brand turistic. Lansat la Shanghai, brandul va fi prezentat simultant �n 100 de locaţii din lume

Pe un vapor de croazieră, pe r�ul Huangpu ce străbate Shanghaiul, Elena Udrea a făcut ieri, alături de Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi, ultimele repetiţii �naintea anunţării brandului turistic al Rom�niei, care va avea loc astăzi.

După ce anul trecut a fost "Land of choice", de acum �nainte "Explore the Carpathian Garden" (Explorează grădina carpatină) este noul slogan turistic al Rom�niei, care va fi lansat azi la Expoziţia Mondială de la Shanghai. Elementele brandului au fost dezvăluite la Bucureşti "pe surse", iar Udrea nici nu a confirmat dar nici nu a dezminţit informaţiile, spun�nd că preferă să păstreze suspansul.

"Este bine că există at�ta interes pentru promovarea brandului turistic. Oricum, existau peste 100 de persoane din ţară care aveau acces la informaţie. Să aşteptăm p�nă m�ine (azi - n.red.), c�nd vom vedea dacă acesta este brandul sau altul", a declarat Elena Udrea, �ntrebată de G�ndul.

C�t despre noul logo turistic, acesta va avea ca element principal "frunza", despre care se spune că reprezintă simbolul primordial al naturii, al prospeţimii şi al creşterii. Noul logo este plasat pe un fond albastru care face trimitere spre turismul balnear şi de �ntreţinere (sau de wellness, sintagmă utilizată destul de frecvent de Elena Udrea).

Noul brand turistic al Rom�niei - "Explore the Carpathian Garden". Udrea: "E bine că există at�ta interes pentru promovarea brandului"

Potrivit studiilor de piaţă comandate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, principalele produse turistice ale Rom�niei sunt turismul �n natură, pachetele tip city break, turismul rural, circuitele culturale, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi turismul religios. �n promovarea brandului turistic nu se va pune accent pe litoral. Motivele pentru care turiştii ar veni �n Rom�nia sunt peisajele virgine din Munţii Carpaţi şi Delta Dunării, siturile arheologice cu elemente bizantine şi latine şi tradiţiile păstrate de rom�ni din cele mai �ndepărtate timpuri.

Plimbarea cu vaporul

�mbrăcată sport, cu blugi pe care erau prezente imprimeuri asemănătoare celor de leopard, Elena Udrea a �ncercat ieri să profite de plimbarea cu vaporul, oferită cadou delegaţiei Rom�niei de firma chineză care a construit pavilionul �n formă de măr al ţării noastre, pentru a pune la punct ultimele detalii. �mpreună cu consilierii săi, a identificat toate �ntrebările care i s-ar putea pune astăzi, pentru a nu fi prinsă pe nepregătite. Dacă cei trei foşti sportivi s-au mulţumit cu sucuri, Elena Udrea a comandat o bere, pe care �nsă nu a terminat-o.

Discuţiile cu cei prezenţi erau �ntrerupte din c�nd �n c�nd de telefoane date la Bucureşti, pentru a afla ce s-a mai stabilit la şedinţa de Guvern.

Brandul, afişat la meciul de fotbal

Ministrul a anunţat că brandul va fi afişat simultan �n 100 de locaţii din lume, inclusiv la meciul din Ştefan cel Mare dintre Dinamo Bucureşti şi Hajduk Split.
Astăzi, Elena Udrea şi ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, vor petrece, potrivit programului oficial, mai mult de opt ore �n pavilionul Rom�niei de la Shanghai. �n afară de lansarea propriu-zisă a brandului, festivităţile vor cuprinde concerte şi expoziţii culinare.

1,5 milioane de euro p�nă �n 2013

Iniţial, brandul turistic era programat să fie lansat la Vatra Dornei, apoi a fost anunţat ca locaţie Bucureştiul şi �n cele din urmă s-a optat pentru Shanghai. Anul trecut a mai avut loc o tentativă de creare a unui brand turistic, sub sloganul "Land of choice", pentru care s-au cheltuit de la bugetul statului 1,5 milioane de euro. Campania de promovare din acest an va fi finanţată din fonduri europene, p�nă la finele anului 2013 fiind alocată o sumă de peste 75 milioane de euro.

Brandul este realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres. Pentru realizarea brandului, asocierea de firme a primit suma de 894.970 de euro. Consorţiul de firme europene a realizat, timp de şase luni de zile, o cercetare �n opt ţări considerate a putea furniza turişti pentru Rom�nia: Austria, Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Statele Unite. �n aceste ţări, au avut loc peste 10.000 de interviuri telefonice şi 91 de interviuri detaliate. �n urma cercetării, a rezultat faptul că există 83 milioane de turişti care ar putea vizita Rom�nia, iar pentru mai mult de 40 de milioane dintre aceştia ţara noastră reprezintă chiar o destinaţie prioritară.

Sursa: Ce vor face turi?tii str?ini �n ?gr?dina? Rom�niei. Brandul lansat din Shanghai p�n? �n ?tefan cel Mare ? reportaj din China - Gandul


PS. Nu avem infrastructura, autostrazi, sosele pe care sa se poate circula civilizat, dar avem un nou brand "Explore the Carpathian Garden" si multe milioane de Euro aruncati degeaba.