Sistemele de dificultate sunt destul de cretin implementate in multe din jocurile astea noi. De exemplu in uncharted, trag cu mitraliera la cap, si NU MOARE. Si pe urma vorbim de realism. Nici in Killzone 2 nu moare daca ii trag 1 glont in cap. Si iarasi vorbim de realism. Ii golesc un incarcator in picioare si el e la fel de sprinten, daca tot vorbim de realism. Sau mai rau, moare la fel daca ii trag in talpa piciorului ca si cum moare daca ii trag in gat. C'mon...

Sistem de damage bine implementat este in COD. Headshot = bye bye. Imi amintesc prin COD WaW parca ca mai scapam un glont in picioare si incepeau sa schioapate si sa se ascunda, unii inamici. Nu mai sunt implementata nivelele de dificultate cum erau odata. Tin minte jocurile de acum cativa ani, pe EASY puteam sa stau sa beau o cafea in timp ce trageau aia in mine, damage-ul era extrem de mic. Pe hard, totul devenea mult mai antrenant. Far Cry 1 de exemplu, se simtea CLAR diferenta intre nivelele de dificultate.

Acum, vad ca e o tampenie generala la o gramada de jocuri. Ori e easy, ori e hard, cam tot aia e. Sniper Ghost Warrior, alta cretinatate la capitolul nivele de dificultate. Ma vedeau dintr-un capat in altu al jinglei printre iarba aia imensa boscheti si copaci. Bineinteles ca ei erau atat de departe incat eu nu ii vedeam. Si hell, ma omorau cu mitraliera, nu cu vre'un sniper.

Ceva asemanator am sesizat la setarile grafice in jocurile de PC. Acuma ceva vreme, cand urcam un nivel de detaliu, imaginea era vizibila mai buna, iar numarul de FPS-uri, normal, scadea. Coboram o treapta, urcau fps-urile vizibil, calitatea imaginii se deteriora, cum era si normal. Acum la astea noi, am vazut o gramada de jocuri in care ca e LOW, ca e ULTRA HIGH, tot asa se vede si diferenta de 2-3 FPS-uri [deci scalabilitate zero pe diferite configuratii hardware].

Tind sa cred ca undeva s-au prostit pe drum in goana dupa bani. Hai am inteles [desi nu am inteles] ca nu ii mai intereseaza PC-ul si nu mai pierd vremea sa finiseze treptele de calitate grafica, da' nici nivelele de dificultate nu mai is in stare sa le faca calumea?

Noi marea majoritate suntem gameri casual, care joaca de divertisment. Iar un joc care te face sa arunci cu controlerul pe geam [am avut cateva care m-au dus in starea asta] nu e nici pe departe divertisment. Sunt jucator vechi de FPS-uri pe PC, am jucat pe minim normal / hardened cum ar veni orice FPS, pana in ultimul timp, cand cu sinceritate va spun, nu prea indraznesc sa dau mai mult de EASY pentru ca ma enervez.