Single post: R.U.S.E - rts
-
Senior Member
De ieri, am inceput sa joc RUSE.
O sa incerc sa fac, in cele ce urmeaza, un mini-review al componentei multiplayer a acestui joc.
Nu voi insista asupra graficii (jocul full ruleaza in 1080p), asupra sunetului (sunet foarte bine facut) sau asupra interfetei (bine optimizata chiar si pt gamepad, nu am intalnit probleme). Aceste lucruri au putut fi observate inca din demo.
Am pornit instalarea si am dat drumul la joc. Am intrat la Multiplayer, am dat un quick match si am ramas suprins sa vad "no session found".
Am intrat la Join server si dupa vreo 2 minute am gasit un server sa pot juca si eu. O prima impresie a fost ca nu sunt prea multi jucatori online, probabil si din cauza ca sistemul de matchmaking este region locked. Lucrul acesta o sa se rezolve pana la urma printr-un patch care a fost scos deja (am vazut pe site-ul jocului, a iesit ieri, dar nu sunt sigur ca e vorba doar de PC sau si de console.).
Primul meci am luat-o in freza rau de tot de la un jucator cu level 47, eu avand 0. Nu am inteles daca are vreo importanta nivelul in afara de prestigiul tau ca jucator, sa stii cu cine joci sau cu cine ai de-a face. Jocul Multiplayer poate fi setat intr-un anumit an in WWII, astfel si unitatile sunt afisate in mod corespunzator. (nu o sa gasiti tancuri din 45 in 42 spre exemplu).
O chestie frumoasa in jocul final este Rusopedia, o mini-prezentare a unitatilor din joc, apartinand celor 6 natiuni disponibile: US, Germania, UK, Italia, Franta si URSS. Fiecare unitate e prezentata cu avantajele si slabiciunile ei, per total natiunile fiind echilibrate, cu un usor avantaj de partea US, URSS si a nemtilor.
Experienta din Multiplayer este mult mai intensa decat cea contra AI-ului, RUSE-urile devenind un real avantaj daca le folosesti corect. Astfel poti sa atragi fortele inamicului in mijlocul hartii cu un Fake atack iar tu sa iti deplasezi grosul trupelor pe flancul stang folosind Blitz si Radio Silence, la momentul oportun. Inamicul pana isi retrage trupele si va observa ca atacul initial a fost fals, tu esti deja in baza lui distrugand supply deppots si cartierul general.
Partea proasta sau buna, depinde cum o priviti, a modului Multiplayer, este ca exista o limitare a fiecarui meci la o perioada de 25-60 minute in functie de tipul de joc si de alegerea jucatorilor. La sfarsitul perioadei castiga cel ce are cele mai multe puncte facute in meci. Iar acum partea buna este ca nu se dau puncte pt constructia de unitati si cladiri, ci doar din conflicte. Astfel jucatorii care au o pasiune sa se baricadeze in baza nu vor face puncte ca un jucator care ataca si joaca mult mai deschis.
O alta chestie valabila doar pentru console este limitarea populatiei la 200(per total), pentru meciurile 1vs 1 (fiecare jucator are 100), iar pt jocurile 2 vs 2 (cate 50 de fiecare). Oricum, limita nu se atinge foarte repede si nu e enervanta tot timpul. Doar in jocurile lungi.
Posibilitatile tactice sunt nelimitate, iar RUSE-urile chiar functioneaza, creand un avantaj sau un dezavantaj,in functie de timpul la care sunt folosite. Aveam un meci aseara FFA in 4 jucatori, in care am ramas in urma cu dezvoltarea. ceilalti jucatori aveau unitati mai multe, mai insirate pe harta, incepeau sa se bata deja, eu abia incepeam sa ma organizez, dorind sa am aviatie mai repede decat tancuri .Eu aveam 0 puncte ei 300-400 deja. Avantajul meu era ca aveam baza intr-o zona in care nu se putea intra decat printr-un drum flancat de padure, astfel ca mi-am pozitionat cateva trupe de infanterie in padure,pe care le-am si upgradat mai tarziu. Pana atunci am folosit radio silence in baza mea ca sa nu trezesc interesul inamicului cu privire la unitatile mele, sa vada ca sunt slab si sa ma atace.Cand inamicul si-a intors privirea si spre mine, atacand prin padure, desi poate ar mai fi existat si alta solutie, am distrus in nestire unitati terestre ale lui, pana a venit cu aviatia, dar neavan nici un scout in zona mea, nu a vazut unitatile din padure. Avioanele le-am respins usor cu aviatia mea. Astfel, dupa 30 minute, el avea 1280 si era pe primul loc la scor, iar eu aveam 1159 si eram pe locul 2. S-a terminat la egalitate intre 1 si 2 pt ca nu s-a departajat suficient la scor. Nu conteaza ca esti cel mai tare de pe harta daca nu iti folosesti unitatile eficient iar ele devin carne de tun pentru inamic. Bunkerele sunt foarte folositoare in aparare, atat cele anti-tank cat si cele anti aviatie. Cu o mana de unitati si cateva RUSE-uri bine folosite, poti face ravagii in inamic.
Lag nu am intalnit decat in vreo 2 meciuri aseara si a fost destul de enervant deoarece se tot intrerupe jocul cate o secunda, dar daca o sa fie region free matchmaking-ul poate o sa fie mai multi jucatori cu conexiuni bune.
Bug-uri nu am intalnit.
In concluzie pot sa spun ca jocul m-a prins suficient cat sa ma tina ocupat o groaza de timp, personal am simtit lipsa unui RTS bine facut pe PS3. Daca producatorii nu se vor culca pe o ureche si vor scoate ceva patch-uri sa rezolve cu limitarea timpului de joc si sa prezinte eventual starea conexiunii in partide(cat lag este , ceva in genul CODuty), atunci nu pot sa zic decat ca va fi o experienta de nota 10 in multiplayer. Deocamdata, ii dau 8,5.