Single post: Industria auto si jocurile

  1. #1 SP
    is the man! trickz's Avatar

    Industria auto si jocurile

    Daca un joc este norocos, ajunge sa vanda milioane de exemplare si sa isi creeze un grup de consumatori, care cumpara obsesiv orice poarta numele jocului. Prin urmare, care este cea mai buna metoda sa iti promovezi marfa, de orice fel este ea? Exact, prin jocuri. Daca pana acum aveam exemple cotidiene de produse, precum baterii sau tigari, iata ca si firmele auto apeleaza din ce in ce mai des la producatorii de jocuri pentru reclama.

    Cele mai spectaculoase masini sunt conceptele. Milioane de euro investite cu un singur scop: aspectul. Daca este sa ne gandim ce studio de jocuri este cel mai indicat sa creeze concepte, primul nume care imi trece prin minte este Poliphony Digital, cei din spatele seriei Gran Turismo. Doua exemple am sa descriu aici, unul care are si forma fizica si unul digital, dar impresionant, in egala masura.

    Sa incepem cu GT by Citro�n. Masina a aparut in GT5: Prologue, ca si download. Varianta reala a aparut la Salonul Automobilului din Paris, editia 2008. Se vor produce 6 exemplare, pretul fiecaruia fiind de 1.8 milioane $. Varianta virtuala are un motor pe celule de combustibil (789 bhp), in timp ce un V8 de origine Ford (646 bhp), cu alimentare clasica, asigura deplasarea pe drumuri reale. Suna gustos, nu? Ei bine, nu se compara cu ce o sa va prezint in continuare!

    Red Bull X1 este un prototip strict virtual (pentru moment, cel putin), ca fiind legatura dintre o masina de Formula 1 si una apartinand clasei LMP1. Stilistic este o bestie! Arata de parca este gata sa sfasie asfaltul si performantele (virtuale) sprijina aceasta afirmatie: 1483 bhp proveniti dintr-un motor turbo-compresat. Cu ajutorul lui Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull, masina a fost testata si a scos 1:11.540 pe circuitul Suzuka (unde timpul scos tot de el a fost 1:30.833 cu masina de F1 2009. Masina o sa fie disponibila in Gran Turismo 5 dar nu se stie daca o sa fie ca DLC sau direct de la lansare.

    Desigur, exista si partea de marketing pur, cu investitii minime. De exemplu, Jeep si Activision au lucrat pentru a aduce impreuna fanii ambelor marci: in noul joc "Call Of Duty: Black Ops" va exista o misiune unde se va conduce noul Jeep Wrangler 2011. In acelasi timp, cei de la Jeep au pregatit o editie limitata numita 2011 Jeep Wrangler "Call Of Duty: Black Ops", ce contine o culoare speciala pentru jante, cateva stickere si... mult negru in exterior. Pret: 33.500$

    Cum industria jocurilor video atrage din ce in ce mai multi posibili clienti, nu pot sa nu sper sa apara mai multe concepte precum GT sau Red Bull X1 sau de ce nu, masini de strada care sa fie cu adevarat personalizate. Pana atunci, domnilor, porniti-va motoarele si va astept la o cursa virtuala, in GT5 sau Forza Motorsport 3!
    Attached Images Attached Images copy_1_citroen.jpg citroen_gt_1009.jpg citroen_gt_concept_03.jpg citroen-gt-5.jpg jsx1-prototype02.jpg jsx1-prototype01.jpg gran_turismo_5_x1_prototype_red_bull.jpg red-bull-x1-prototype-front-640x689.jpg red-bull-x1-prototype-side-640x168.jpg red-bull-x1-prototype-rear-640x290.jpg jp011029wr.jpg jp011031wr.jpg