Single post: User Review: Fallout 3 (Xbox 360)

  1. #1 SP
    Senior Member Khan's Avatar

    User Review: Fallout 3 (Xbox 360)

    War... War never changes. Fiecare fan al seriei Fallout nu are cum sa nu aiba intiparit acest fragment de intro in minte. Razboiul nu si-a schimbat intr-adevar fata de-a lungul anilor iar primele doua jocuri din serie nu au facut decat sa demonstreze ca indiferent de drumul pe care il parcurgi, vei ajunge la aceeasi concluzie ravasitoare in ceea ce priveste razboiul.
    Am spus primele doua jocuri pentru ca Fallout 3 si-a schimbat perspectiva odata cu producatorul, Bethesda Software, iar experienta pe care o ofera jocul produs de ei poate varia in functie de modul in care esti influentat de jocurile anterioare.
    Propun astfel ca in urmatoarele randuri sa avem de-a face cu un review atipic, care sa descoase jocul nu dupa criteriile standard (grafica, sunet, gameplay) ci din trei perspective diferite care arata o alta fata a lui Fallout 3.

    Fanul seriei Fallout

    Fanul seriei Fallout va fi din start dezamagit de acest joc. In primul rand datorita faptului ca producatorii au optat pentru camera 1st person (se poate alege si 3rd person dar aceasta implementare este jalnica si total nerecomandata) si pe un engine al jocului Oblivion, multi supranumind acest titlu drept un "Oblivion with guns".

    Totusi, asta nu i-a oprit pe fani sa acorde o sansa jocului in care candva isi puneau sperantele. Motivele pentru care acestia vor desacra jocul pe orice forum, blog sau site de specialitate il prind este insa altul si anume lipsa de adancime a jocului. Comparat cu complexitatea primelor doua jocuri din serie, Fallout 3 nu le ajunge nici la degetul mic. Questurile au optiuni variate de terminare care iti influenteaza nivelul de Karma dar numarul acestora este insuficient pentru a determina un fan al universului Fallout sa se declare multumit. Adugi si lipsa adancimii dialogurilor cu NPC-urile, povestea fada si de scurta durata ce inconjoara questul principal si sistemul de aiming V.A.T.S. si ai reteta perfecta pentru ceea ce ei numesc un esec.

    Lucrul care insa pe mine m-a deranjat cel mai mult vazut prin ochii fanului seriei a fost modul in care Bethesda a interpretat sistemul de perk-uri. Un perk reprezinta un bonus care iti ofera avantaje si dezavantaje pe parcursul jocului, oferind jucatorului o varietate de posibilitati prin care sa isi creeze personajul. In jocurile anterioare primeai un Perk la 5 nivele si nu unul la fiecare nivel iar problemele nu se termina aici. Perk-urile care iti ofera experienta devin inutile intrucat jucatorul nu se poate dezvolta mai mult de nivelul 20 iar altele care iti ofera bonusuri pentru lupta corp la corp sau cu melee weapons sunt la fel de irelevante datorita sistemului V.A.T.S.
    Desi prin limitarea nivelului de experienta producatorul a sperat ca ii va incuraja pe jucatori sa isi creeze cat mai multe personaje cu perk-uri diferite dar aici intervine si problema cu sistemul V.A.T.S. mentionata mai devreme.

    Acest sistem iti permite sa pui oricand pauza in timpul jocului si sa alegi zona corpului inamic pe care doresti sa o tintesti. A fost introdus in joc pentru a motiva fanii seriei sa-l cumpere datorita asemanarii cu un mod de joc Turn Based. In functie de skill si distanta, sansa de a reusi lovitura creste.

    Multi jucatori insa vad acest sistem ca fiind un exploit si majoritatea vor opta pentru arme de range mare care sa-i ajute sa parcurga jocul mai usor. Astfel ca perkuri care incurajeaza un combat ce fac inutil sistemul de V.A.T.S. vor fi explorate de o categorie foarte mica de jucatori. Iar jocul fiind gandit pentru V.A.T.S. nu le va oferi o experienta placuta de joc.
    Exista totusi si parti bune de care un fan Fallout se poate bucura. Printre ele se numara soundtrack-ul de exceptie cu melodii care au fost incluse si in primele jocuri din serie cat si redarea grafica a orasului Washington. Desi grafica nu a fost pana acum un punct forte al seriei, trebuie apreciat efortul depus de Bethesda pentru a reda un oras postapocaliptic.

    Fanul seriei Oblivion

    Avand in vedere ca Bethesda sta la baza acestui joc, multi fani ai seriei Elder Scrolls au asteptat acest joc cu sufletul la gura pentru ca se poate considera un sequel spiritual al iteratiei Oblivion ce si-a facut aparitia pe consolele nextgen.
    Asemanarile dintre Oblivion si Fallout 3 constau in folosirea aceluiasi engine mult apreciat de critici. De exemplu animatiile de trezire a personajelor atunci cand le vizitezi, expresiile faciale atunci cand personajele anunta ca te vor ataca sau secventa introductiva prin care iti creezi personajul.

    Washington-ul postapocaliptic are insa dimensiuni mai mici decat Tamriel-ul, iar ca numar de ore de joc cel din urma este castigator absolut. Exista persoane care au investit mai bine de 200 de ore intr-un caracter din Oblivion insa nu poti spune acelasi lucru si despre Fallout 3 unde in aproximativ 70 de ore ajungi la limita posibilitatilor.

    Neinitiatul

    Personal prefer si recomand sa priviti jocul din aceasta perspectiva, a persoanei care nu a mai avut de-a face pana acum cu nici unul dintre jocurile mai sus mentionate. Grafica si sunetul vor fi cu siguranta savurate la adevarata lor valoare, asa cum si-au si dorit producatorii, iar orientarea sistemului V.A.T.S. catre un gameplay casual ii va incuraja pe cei fara experienta in domeniul RPG-urilor sa incerce jocul. Sistemul de dezvoltare a personajului, numit inca de la primul joc din serie S.P.E.C.I.A.L. (Strenght, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) nu poate dezechilibra jucatorul incat sa-i ofere o experienta mai hardcore. De exemplu in primul joc din serie, un personaj cu inteligenta de maxim 4 nu poate avea o conversatie coerenta, si lipsa posibilitatii de dialog face jocul un adevarat challenge pentru fani.

    Nemultumirile pot aparea insa si din aceasta perspectiva. Odata ce ajungeti la pragul de 60 de ore jucate va veti lovi de imposibilitatea de a continua jocul desi simtiti nevoia de mai mult.

    Si dupa 5 zile in care dormeam 3 ore pe noapte datorita dorintei de a explora fiecare coltisor si de a termina fiecare quest in parte am ramas cu un gust amar odata cand s-a ajuns la fundul sacului.

    Concluzie

    Fallout 3 te adulmeca cu aroma Eugeniilor si a gumelor Turbo dar iti lasa gustul de Snickers si pastile Orbit. Este dovada vie ca vremurile si industria se schimba. Ca nu putem avea parte de acelasi gameplay pe care l-am avut acum 12 ani intrucat si producatorii, cat si targetul de cumparatori se schimba.

    Dar razboiul... razboiul nu se schimba niciodata.

    Grafica: 9
    Sunet: 10
    Gameplay: 8
    Feeling: 9
    Impresie: 9

    Nota finala: 9
    Attached Images Attached Images 20080602_fallout3_01.jpg dogmeatscrapyard-copy.jpg fallout3-062.jpg pipboystatus.jpg fearlghouldupont-copy.jpg fallout04.jpg