@emanuel nu is prea de acord cu ce ai zis tu mai sus.
1)Pirateria conteaza foarte mult la "omorarea" unei serii/idei/console etc. Simplul fapt ca producatorii se asteptau sa vanda jocul lor in cel putin 1 mil de exemplare, dar s-a vandut in doar 500 mii si totusi s-a downlodat ilegal de 4 mil de ori nu a facut decat sa demoralizeze producatorii si sa ii convinga sa renunte sa mai faca jocuri pentru consola respectiva (vezi cum e situatia la PSP. Studiou-ul Ready at Dawn (cei care a facut ambele Gow-uri pt psp si cateva Ratchet and Clank-uri au spus ca renunta de tot in a mai face jocuri pentru aceasta consola de la Sony. De ce? Chiar daca jocul e unul de nota 10, acesta nu s-a vandut bine deloc, nu in comparatie cu seria GoW pt ps2 sau ps3 ci in comparatie cu "fratele" sau mai mare: GoW Chains of Olympus. Sa stii ca joarte multi au urmat exemplul celor de la Ready at Dawn)

2. Ps3-ul are vanzarile cele mai mici din generatia asta deoarece a fost cea mai noua consola lansata dintre cele 3, pretul de lansare a fost unul IMENS (599$) si nu erau la fel de multe exclusive-uri pe ps3 cum erau pe xbox 360 sau wii.

3.La wii vanzarile au fost asa de mari pentru ca cei de la Nintendo au decis sa faca ceva mai diferit de restu asa ca s-au folosit de motion control pentru a te distra. Astfel au sacrificat din grafica in schimbul distractiei. Daca o sa te uiti la vanzari, o sa vezi ca aproape toate jocurile pt Wii care s-au vandut foarte bine, se pot juca doar cu wii mote-ul. Cele "clasice" cu controller normal nu s-au vandut deloc bine. (si apropo pretul era f bun chiar din data lansarii, mai ales daca compari cu pretul ps3-ului sau xbox-ului)

4.Nu zic, ca grafica nu era importanta pe vremea aceea, da nu era nicidecum la fel de importanta ca acuma. In ziua de azi cam toate trailerele aduc vorba de "astonishing graphics", "incredible realism", "breathtaking visual effects" etc. Pe vremea aceea accentu se punea pe poveste si distractie, chestie care incepe sa fie uitata de tot mai multi producatori (cel mai bun exemplu ar fi Square Enix: FF 7 desi nu arata cine stie cat de bine, a reusit sa cucereasca publicul datorita povestii si personajelor de-a dreptul unice. FF XIII nu se poate lauda cu acelasi lucru.. cred ca cel mai mare atuu al jocului a fost grafica si hai sa zicem muzica(desi sincer mie nu mi se pare ca se compara cu cea din FF VII, X sau crisis core)).
Observ ca odata cu trecerea timpului, tot mai multi oameni se axeaza pe grafica si nu pe poveste, personaje, control si atmosfera.

5)10 mil de dreamcast-uri vandute nu erau chiar asa de multe. Gandestete ca foarte foarte multe console s-au vandut mult mai bine decat cea de la SEGA. si oricum 10 milioane console vandute nu inseamna neaparat ca s-au vandut 10 mil de exemplare dintr-un joc anume (Shenmue de exe ).

6)In ziua de azi ar fi imposibil sa iti propui sa faci o consola noua care sa concureze cu cea a celor de la Sony, Microsoft sau Nintendo fara a investii sute de milioane de dolari (sau mai mult..nu stiu ar costa ceva de genu), bani pe care SEGA nu ii au... nici jocurile lor nu s-au vandut extrem de bine in ultimul timp. Ei is doar o umbra a ceea ce au fost. Nici jocurile nu se mai fac la fel de usor ca pe vremuri. Gandestete ca acuma un studio are cel putin 100 de angajati daca au de gand sa lanseze un joc la 2 ani sau ceva de genu . Acu 10 ani daca erau 5 oameni atunci erau destui ca sa lanseze un best seller/game of the year or whatever (vezi in cazul blizzard . In acelasi an au castigat 2 premii GOTY pt best puzzle game(The lost vikings) si best racing game(Rock&Roll Racing parca ii zicea) desi la ele au lucrat doar 5-6 oameni).
Recent am citit ca si cei de la Sony Santa Monica au de gand sa mai angaseze inca50-100 de oameni pt noul lor proiect (la GoW 3 au lucrat in jur de 200 de oameni deci iti dai seama cati oameni trebuiau platiti).

Si cam astea ar fi parerile mele legate de ce ai zis tu. Totusi iti dau dreptatela ultima ideea. In prezent nu avem un castigator clar cum a fost in anii 80/90, deoarece toate consolele se vand extrem de bine (chestie care totusi nu i-ar favoriza pe cei de la Sega daca s-ar hotari sa lanseze un Dreamcast 2)