Fara piata SH, vanzarile de jocuri la prima mana ar scadea oricum pt ca multi se gandesc sa-si cumpere un joc chiar daca nu sunt convinsi ca produsul e bun, dar stiu ca exista posibilitatea de a-si recupera o buna parte din bani in caz ca nu vor pastra jocul.
Solutia cu online-pass are un efect de bumerang pt producatori: daca va trebui sa vand jocul de doua ori mai ieftin decat l-am cuparat deoarece cumparatorul SH va trebui sa plateasca online-pass-ul, ma voi gandi de doua ori inainte sa-l cumpar din magazin. Pe termen lung, vanzarile la prima mana vor scadea.

Principala solutie pt companiile producatoare e sa scoata jocuri suficient de bune si de pline de continut incat cumparatorul initial sa nu fie tentat sa-l vanda. In sensul asta poate ca ar fi bine ca o companie sa nu mai scoata n titluri anual, ci maxim unu-doua dar de o calitate f buna.
O alta solutie este ieftinirea drastica a jocurilor de la producator si sa se mearga pe castiguri realizate din numarul mare de vanzari.

Apropo, ar putea cineva care eventual lucreaza in domeniu sa-mi explice detaliat cum se ajunge la preturile actuale ale jocurilor?