Single post: User Review: Batman Arkham City

  1. #1 SP
    Member batmanfan's Avatar

    User Review: Batman Arkham City

    Octombrie 2011, o luna speciala pentru toti fanii Batman. Mult asteptatul sequel, Batman: Arkham City este lansat si dar�ma toate barierele, toate limitele care au fost prezente �n precedentul Arkham Asylum. Daca primul joc al seriei a fost un adevarat ka-boom, caci nimeni nu se astepta ca un joc cu supereroi sa fie �n halul asta de bine realizat si sa aiba o asa poveste fantastic de fabuloasa, ei bine, Arkham City, e o adevarata bomba atomica. Joker, Hugo Strange, Two-Face, Riddler, Penguin si multi altii au dat ce au avut ei mai bun �n confruntarea cu Batsy, asa cum �i place Regelui Clovn sa-si alinte marele sau dusman. Cred ca p�na si Batman si-a zis �n sinea sa " Oh Doamne, astia de la Rocksteady au ceva cu mine!", c�nd s-a dezvaluit faptul ca un �ntreg oras va fi transformat �ntr-o �nchisoare �n aer liber, �n care criminalii fac legea strazii si supravietuieste doar cel care stie cum sa se descurce.

    Atentie: review-ul contine spoilere!

    Ca un mic prolog, ne amintim ca Quincy Sharp, vechiul nostru amic din Arkham Asylum, este acum primar �n Gotham, dar bine�nteles, doar cu numele, caci cel care conduce din umbra este Hugo Strange, un doctor psihiatru ilustru, inteligent si cu o foarte mare putere de convingere, ce studiaza profilul psihologic al lui Batman, �ncerc�nd sa afle ce anume �l face sa fie un adevarat justitiar, care sunt motivele acestui lucru si desigur, cine este el cu adevarat! Replica memorabila, si poate cea mai buna a lui, din trailerul CGI ("So you know my name. Good. Because I know everyting about you, your darkest secret, your ultimate weakness. I know you are... Bruce Wayne!") reprezinta practic punctul de plecare a actiunii �n acest joc.

    Rocksteady intervine acum fundamental �n universul Batman. Nu numai ca ofera jucatorului de r�nd posibilitatea de a-l controla pe Bruce Wayne, da, Bruce Wayne ci nu Batman, ba mai mult de at�t, �l lasa sa se descurce singur �ntr-o situatie de-a dreptul greu de descris �n cuvinte. Scena de deschidere a jocului este o adevarata capodopera de arta. Din start te simti alertat si �ncerci sa scapi c�t mai repede din mrejele doctorului Strange. Mi-a parut foarte rau sa-l vad pe Black Mask torturat. Chiar mi-a parut rau. Un adevarat mob boss, devenit sac de box pentru Tyger Guards. Degeaba s-a chinuit el sa se apere, ba chiar si sa ameninte ("No one arest Black Mask! No one!"), a fost tintuit la pam�nt si... cam asta i-a fost. Astfel Hugo Strange �si arata puterea si �ncrederea �n propriile forte, mai ales atunci c�nd fara mare parere de rau, �l lasa pe Bruce sa plece, consider�ndu-l un element de decor, caci nu mai este o amenintare pentru el acum ca �i stie alter-ego-ul. Eu personal am avut un soc, si nu exagerez, c�nd m-am trezit �n mijlocul detinutilor si toti sareau gardul ca sa ajunga la mine, ca sa �nceapa lupta, sau atunci c�nd m-am vazut saltat de Penguin. Ce voce are acest Penguin!

    �n momentul c�nd m-am vazut echipat �n costumul de Batman, cred ca a fost singurul moment de siguranta care l-am avut pe tot parcursul jocului. Dar asta nu a durat prea mult timp. Two-Face �ncearca sa-si demonstreze abilitatea de adevarat lider sacrific�nd-o pe Catwoman. Si, ce coincidenta, tocmai Catwoman este cea care �mi poate da unele ponturi legate de acel Protocol 10, de care Hugo Strange tine sa ne aminteasca pe tot parcursul jocului ca mai sunt c�teva ore p�na la initierea acestuia. Toate bune si frumoase, dar oriunde ma uit vad numai scene de groaza, alertele sunt pretutindeni... sunt de-a dreptul coplesit. �ntr-un asemenea loc esti practic o furnica. �mi iau curaj si sar de pe cladire si �l vad pe neputinciosul Jack Ryder pus la pam�nt de c�tiva detinuti. Batman-ul din mine nu m-a lasat sa trec cu vederea peste acest "incident" si m-am dus sa-l salvez. Misiune �ndeplinita, nu prea usor ce-i drept, dar de astfel de chestiuni ma voi ocupa pe tot parcursul jocului, chiar daca asta �nsemna sa ma abat de la misiunea principala. Ba Zsazs se joaca cu telefoanele, ba Riddler are chef de glume proaste, ba lui Bane �i arde de un mortal kombat...tot o sa fie, si asta e un lucru bun desigur.

    Asadar, revenind la Harvey, o salvez pe Catwoman, de doua ori chiar, care nu prea �mi spune cine stie ce despre dr. Strange (misiunile cu Catwoman, 4 la numar, sunt destul de interesante, unele riddles fiind rezolvabile doar cu ajutorul ei, �nsa eu tot mai tare l-am gasit pe Batman), iar datorita acelui snipper din turn care a �ncercat sa omoare pisicuta, �ncep munca de detectiv si caut sa aflu unde e bolnavul de Joker, un Joker care mai nou rapeste si tortureaza doctorii din Arkham City �n �ncercarea disperata de a se vindeca.

    Ajuns la ascunzatoarea sa, am ramas pur si simplu masca. Nu-mi venea a crede ochilor. Mr J mort. Harley Quinn pl�ngea si dadea vina pe Batman pentru soarta clovnului. Toata sceneta e una demna de premiile Oscar, caci imediat ceea ce parea incredibil de real, a devenit credibil de necrezut. �ntr-o fractiune de secunda, un alt Joker apare �n spatele lui Batman, �l sedeaza, �l leaga de scaunul cu perfuzii si �i administreaza si lui veninul ce se afla �n s�ngele sau. Mai simplu spus, daca moare Joker, moare si Batman. Asadar Batman �ncepe o cursa "contra cronometru" �n a afla un antidot. Antidot la care, din c�te urmeaza sa se afle, Mr. Freeze lucra. �nsa aici apare o problema. Penguin si-a trimis oamenii spre locul unde se afla Victor Fries (GCPD Building) ca sa o rapeasca pe Nora, sotia acestuia.

    Penguin si Mr. Freeze am�ndoi la un loc nu poate �nsemna dec�t un iad infernal de rece! Si �ntr-adevar asa a fost. Mai �nt�i Penguin s-a luptat vitejeste chiar, apel�nd la orice atu ce putea fi folosit �n lupta �mpotriva Cavalerului �ntunecat (tare greu l-am mai batut pe Solomon Grundy), �nsa faptul ca l-a folosit pe Mr. Freeze drept piesa pentru muzeul sau, l-a costat. Recuper�ndu-l pe Mr. Freeze, Batman afla ca antidotul nu poate avea �ntrebuintare pe termen lung fara o anumita enzima, care ironic de ridicol, se regaseste �n renumita Lazarus Pit, si care bine�nteles, �n traducere pentru orice Batman-fan �nseamna Ra's Al Ghul si League of Shadows. Deci... perplex. La �nceput nu stiam exact care e practic scopul meu. Mi s-a parut ciudat sa �l stiu pe Mr. Freeze at�t de amabil. Dar asta, afl�nd mai t�rziu, nu va dura mult.

    Ajung �n cele din urma �n ascunzatoarea lui Ra's unde ma �nt�mpina Talia. Doamne, oare ce au fost �n capul celor de la Rocksteady c�nd au pus �n jocul asta asemenea personaje: Catwoman, Harley, Talia, Poison Ivy... �s bune, frate! Revenind la firul narativ, Talia �mi propune sa accept sa devin urmasul tatalui sau si sa conduc lumea spre instaurarea unei noi ordini mondiale. Subit si surprinzator, �nsa lesne de �nteles, Batman accepta. Cu ajutorul unor halucinatii puternice (ce aduc aminte de Scarecrow) �l �nvinge pe Ra's, �nsa refuza sa devina urma?ul sau, spre stupefierea Taliei, si obtine o mostra de s�nge, ca mai apoi sa o duc domnului �nghet spre fabricarea antidotului.

    Minune, antidotul devine stabil cu ajutorul acelei monstre de s�nge, �nsa Mr. Freeze �si forteaza norocul, arunca antidotul �ntr-un seif (din care Harley Quinn, nu stiu cum de reuseste, dar �l fura) si se ia la razboi cu Batman, oblig�ndu-l sa i-o aduca pe Nora ori va muri. Foarte frumos a decurs aceasta boss-battle. Trebuia de fiecare data sa folosesc o tehnica diferita. A fost cea mai frumoasa misiune din �ntreg jocul, dupa parerea mea. Rasufl�nd usurat, purced �mi a lua antidotul din seif, dar dupa cum spuneam anterior, nu am mai gasit dec�t niste carti de joc, bine�nteles cu marca Joker.

    Spre Steel Mill, ca deja Batman arata ca un mort! Ajung acolo si, vezi Doamne, Joker arata mai bine ca �n primul joc, si chiar m-am simtit si eu mai bine sa-l vad asa z�mbaret, de ce, nu stiu �nca. Ce mi-a placut, spre deosebire de jocul precedent, e ca am avut parte de o lupta corp la corp cu el, �n starea lui normala ci nu �mbuibat �n Titan. Dar desigur, totul a fost o capcana bine planuita. Joker �si face numarul si �l prinde pe Batman sub dar�maturile produse de o explozie, iar �n momentul c�nd chiar am crezut ca asta e finalul, apare Talia si �i ofera lui Joker elixirul vietii, imortalitatea, �n schimbul vietii lui Batman si �l conduce spre Lazarus Pit. Tare bucuros mai era Joker, pe bune!

    Trezit din micul soc avut, aflu ca Hugo Strange a dat unda verde la Protocol 10. Bombe, bombe si iar bombe, la sensul propriu, s-au napustit peste Arkham City. �ntr-un fel era logic, dar am ramas surprins de acest plan criminal. Partea cu elicopterele au fost chiar grea. Adica, Batman era tinta principala pe l�nga orasul propriu-zis. Dar munca de detectiv �si pune iar cuv�ntul si Batman hackuieste baza de date a elicopterelor, porneste spre Wonder Tower, de unde Strange supraveghea linistit �ntreaga operatiune, si ajung la momentul pe care �l asteptam de c�nd am aflat ca Hugo Strange va fi �n joc. Confruntarea fata �n fata! Foarte frumos! Scurt si la obiect. �nsa nu Batman a fost cel care i-a dat lovitura de gratie ilustrului doctor, ci Ra's, aparut de nicaieri. Aflu asadar ca povestea �ncepe practic cu Ra's Al Ghul, ce i-a oferit lui Strange orice a avut nevoie ca sa faca din Arkham City un lucru real. Daca Strange era considerat un geniu �ntunecat si gotic, ei bine acum, Ra's mi s-a parut chiar malefic.

    Simtindu-se umilit si tradat, Hugo Strange initiaza Protocol 11, adica Wonder Tower face boom! Degeaba a fost Batman amabil si l-a salvat si pe Ra's �n timp ce a sarit din turn, cel din urma a vrut sa profite de ocazia de a fi at�t de aproape de liliac �nc�t a �ncercat sa �l ucida si pe el, �nsa nu a fost sa fie... Sf�rsitul lui Ra's a fost la fel de sec ca si moartea lui Hugo. �njunghiat pe la spate, de un gard de aceasta data. Dar tare presimt eu ca �l vom mai vedea noi pe Ra's �n viitor, stiti voi de ce (Lazarus Pit).

    Deodata aud ca Joker ma invita �n Monarch Theatre (locul are de asemenea o importanta primordiala pentru Batman, pe aleea din spatele teatrului, parintii sai fiind ucisi), unde odata ajuns �mi cere antidotul. Iar devin confuz. Parca Harley l-a furat si i l-a dat si de aceea acum el e vindecat. Cum, acum tot el �mi cere antidotul? Dar surprize, surprize. Talia se dovedeste ca e cea care �l are, si fac�nd ceea ce Batman nu a fost �n stare sa faca niciodata, baga sabia �n Clovn si �l ucide. What a hell??? Dar Batman �ncepe sa priceapa ca totul e prea simplu, ca totul nu e ceea ce pare a fi. Si �ntr-adevar asa este. De undeva din umbra, apare un Joker care abia reuseste sa vorbeasca si care o ucide pe Talia cu un pistol. Din spatele meu, �n sf�rsit aflu care a fost toata "smecheria". Clayface se ridica si �mi confirma banuielile, banuieli de care ma temeam cel mai tare. �ntotdeauna Joker si Clayface s-au jucat de-a mimii. Practic se imitau �n oglinda. Totul a fost clar. Joker �nca este pe moarte, dar la fel si eu, si cum mai nou, antidotul se afla la Clayface, a trebuit sa ma lupt si cu el. Izbavesc si acest lucru si reusesc sa iau antidotul. �n sf�rsit. Dar Joker �si complica singur viata si �l face pe Batman sa scape restul antidotului. Astfel Joker moare, cu z�mbetul pe buze, iar scena de final, recunosc m-a emotionat. Refuz sa cred ca asta e sf�rsitul Jokerului �n Arkhamverse, dar asta ram�ne de vazut �n urmatorul joc, care mai mult ca sigur va aparea.

    Cam asta a fost partea storyline a jocului. Despre grafica, gameplay, nu pot spune dec�t ca Rocksteady s-au �ntrecut pe ei �nsine. Detaliile au fost fabuloase. S-au folosit de fiecare zid, de fiecare straduta pentru a darui acestui joc un stil aparte ( o singura obiectie totusi, acea cladire Olympus �n care nu am putut intra, mi s-a parut cam mare pentru a nu fi folosita deloc; posibil Maxie Zeus dlc?). Atmosfera dark a jocului a fost una extrem de potrivita. Momentul �n care Batman s-a dus pe Crime Alley si a depus niste trandafiri �n semn de respect pentru parintii sai, a fost chiar emosionant. Dar starea de pericol omniprezent a oferit �ntr-adevar acel feeling... de Batman. Cred ca nici nu stiu c�te mii de tone de multumiri au primit din partea fanilor echipa Rocksteady pentru ca au oferit acestora sansa de a survola �ntreg orasul direct din zbor, sau sa stea din umbra, de pe o cladire uriasa, si sa supravegheze �n liniste peste Arkham City, un oras plin de viata. Este o priveliste asa cum rar �nt�lnesti �ntr-un joc si merita fiecare secunda, fie ca privesti orasul de pe o margine, fie ca esti �n interiorul unei cladiri si �ti dai seama de compozitia arhitecturala complexa de care aceasta da dovada.

    Partea sonora, la fel, nu a dezamagit nicio secunda. Mark Hammil s-a �ntrecut pe el �nsusi de aceasta data �n rolul eternului Joker. The Penguin a fost fenomenal cu acel accent "cockney" (Wakey-Wakey, Wayne!). Dar ce face acest joc sa exceleze si la acest capitol, este coloana sonora, un pic asemanatoare cu cea din Arkham Asylum, dar care se potriveste fara doar si poate, perfect pe atmosfera jocului. De aceasta data Hugo Strange a fost cel caruia i se auzea vocea la fiecare pas �n oras, amenint�nd orice �ncercare de evadare si bine�nteles, amintindu-ne c�te ore mai sunt pana la Protocol 10, ajut�nd jucatorul sa se simta integrat �n acest peisaj, d�ndu-i senzatia unei experiente realistice. De asemenea, fiecare villain a fost interpretat c�t se poate de realistic, fiind un deliciu pentru fanii �nraiti, care si-au imaginat mereu cam cum ar suna vocea acestora.

    Side-missions au fost excelente. Mad Hatter, Deadshot, Bane, Zsazs, Riddler (care m-a socat la propriu la ultima misiune cu confruntarea directa, cu felul sau de a tortura acele persoane... foarte creepy) au fost foarte bine g�ndite, si nu mi s-au parut deloc ca sunt �n afara povestii principale. De precizat, eu unul nu le-am facut �ntr-o ordine logica, ci la cea care mi se parea mai �ndem�na ma duceam. Povestile lui Calendar Man au fost mai mult dec�t interesante. Dar ce m-a indignat foarte tare, a fost acel Mysterious Watcher (Azrael). Foarte interesanta povestea lui. De asemenea si Hush, care dupa mine, �n jurul lui se va construi urmatorul joc av�nd �n vedere faptul ca, dupa cum afirma povestea jocului, a reusit sa scape din Arkham City. Daca acum l-am vazut pe Bruce �ncerc�nd sa candideze pentru primaria Gotham City, �n urmatorul joc e foarte posibil sa avem de-a face cu un Bruce fals, imitat de Hush, care va face orice sa-i pateze reputatia adevaratului Bruce si sa-l distruga pe Batman. Chiar si Scarecrow a primit un Easter Egg (acea camera subterana de l�nga docuri) ce ne lasa sa visam din nou la o confruntare cu dr. Jonathan Crane.

    �n concluzie nu pot spune dec�t ca Batman: Arkham City nu numai ca are 99% sanse sa devina jocul anului ( si o spun la cel mai obiectiv mod posibil), ba mai mult de at�t, cu siguranta acest joc va deveni un reper dupa care celelalte jocuri vor fi judecate si analizate �n viitor. Povestea care te surprinde atunci c�nd te astepti mai putin, gameplay-ul variat (parca Batman si ceilati nu s-au miscat niciodata at�t de natural, d�ndu-mi senzatia ca as urmari un film) si plin de alternative, bifurcatiile �n firul narativ, chalenge mode-ul si multe altele, fac din Batman Arkham City un joc de nota 10.

    PS: sper ca �n decembrie sa avem parte macar de un anunt din partea Rocksteady �n ceea ce priveste urmatorul joc.

    Story: 9.7
    Gameplay: 10
    Sunet: 10
    Grafica: 9.9
    Nota personala: 10
    Nota Finala: 9.9
    Attached Images Attached Images batman_arkham_city.jpg batman_arkham_city_2.jpg batman_arkham_city_4clr_neg_stacked_primary.jpg