Quote Originally Posted by rodarkone View Post
Niciodata o tableta / telefon nu va fi o consola - toate jocurile serioase existente la ora actuala pe acest tip de deviceuri sunt porturi ale unor jocuri mai vechi datorita hardware urilui si optimizarii (cu mici exceptii) - de asemeni publicul target pentru asemenea deviceuri este -> gospodinda din colt, care nu are timp sa bage 80+ ore in Skyrim sau alte jocuri time consuming - deci NU - aceste device uri au definit un nou tip de gamer de care eu ma DEZIC cu desavarsire, gamerii pe telefoane/tablete nu sunt GAMERI, sunt doar niste consumatori de entertainment ieftin. Faptul ca jocurile sunt extremly adictive nu inseamna neaparat ca sunt si de calitate. (repet - cu mici exceptii)

Faptul ca piata de jocuri s-a diversificat incluzand pe lista si non-gamerii (practic un nou timp de entertainment) insa care sunt "limitati" - ei nu vor accepta sa se joace un joc prea complex, sau time-consuming - dar vor opta pentru noul "angry birds"

Evident putem discuta si despre resurse, as sublinia aici 2 aspecte:

1. resursele investite in dezvoltare - practic jocurile pentru acest tip de deviceuri sunt scoase pe banda rulanta, zi de zi pentru ca nu sunt complexe, sicer sa fiu nu cred ca echipele care dezvolta pentru aceste deviceuri sau bugetele se apropie macar de jocurile "serioase" de pe console/PC.

2. resursele limitate ale acestor device uri - imbinand portabilitatea/mobilitatea cu gamingul exista concesii vis-a-vis de control, concesii vis-a-vis de accesorii - unii ma vor contrazice laudand minunatul Ipad 3 - care apropo costa mai scump decat PS3 ul (adica mai mult de 600 $) si nu vad pe nimeni care sa deplanga acest lucru - cum s-a intamplat cu PS3 ul, asta pentru a intra cu gratie in celalat aspect foarte important -> PRETUL

Device urile high end au ajuns sa coste enorm (tind spre 1000 EU) - ceea ce le face neatractive din punct de vedere al consumatorului tanar (care trebuie sa primeasca aprobarea de la parinti) de asemeni shop urile online de unde pot fi achizitionate jocuri pentru aceste device uri sunt accesibile (de cele mai multe ori) via credit card -> ceea ce automat schimba targetul de la cel tanar (sub 18 ani) catre unul matur.

Deci daca combinam targetul -> 18+ cu nivelul jocurilor oferite => mod clar - target casual / non-gamer / fara prea mult timp la dispozitie, fara prea mari pretentii cand vine vorba de complexitate, care are un interes sporit pentru optimizarea timpului liber pe care il are.

Desi posed si telefoane (more than 1) care imi ofera acces la jocuri de acest tip si o tableta - nu le consider nici pe departe competitoare directe cu consolele portabile, de cele "home" nici nu mai vorbesc. Timpul petrecut pe acest tip de deviceuri pentru mine este MINIM comparat cu celalate console. Iar jocurile sunt mai mult pornite din curiozitate, in nici un caz nu le iau in serios.

Evident aici multi neglijeaza urmatorul aspect -> software ul - sa zicem ca maine apple ar da faliment (dau acest exemplu pentru ca are impact asupra celui mai mare competitor - probabil undeva la 5 % din piata globala de jocuri ca revenue) - poate inchide maine store ul, sau poate pune o taxa pe download (redownload) sau o taxa pe utilizarea serviciilor (similar cu Xbox live) - practic eliminarea middleman ului (a se citi distributia) implica accentuarea monopolului (in special al celor de la Apple) - asta ca o paralela cu ce se intampla in UK cu concernul GAME/GAMESTATION.

Eu sunt un adept convins al formatului fizic si il voi sustine pana in panzele albe - faptul ca aceste deviceuri sustin virtualizarea ma nemultumeste la culme, recomand la toti sa se gandeasca bine ce isi doresc si sa nu mai pice in plasa "marketingului".

Ca o prognoza personala, consider ca actualele console (de la Nintendo, Sony sau Microsoft) vor prelua tot mai multe functii ale acestor tablete/telefoane - decat telefoanele / tabletele sa preia functii de consola. Cu alte cuvinte pentru a deveni o consola - aceste device uri trebuie sa aiba capacitate de stocare uriasa (pentru a suplini lipsa unitatilor optice) acest lucru nu este posibil momentan (poate in 5 ani) o tableta cu 1 TB spatiu de stocare va fi ceva banal - insa momentan cand ma uit la tablete cu stocare de 64 GB - mi se zburleste parul, gandindu'ma ca un simplu BR disk poate avea 50 GB.

Implementarea unor module GSM nu este atat de complexa precum miniaturizarea, sunt convins ca a pune functii de telefon pe 3DS / PSP vita nu este deloc greu (PSP vita chiar are support pentru GSM si nu m-ar mira daca in curand nu vom aveam MMS / SMS si chiar voce - via GSM pe PsP V).

Imi pare rau ca a disparut forumul XPC pentru ca acolo erau niste "iubitori de PC" care se bateau cu caramida in piept ca PC ul este regele cand vine vorba de jocuri, lucru extrem de usor de daramat prin cifre, la fel de usor este de daramat "mitul" tabletelor/telefoanelor - cand vine vorba de jocuri, aceste sunt aproape neimportante la nivelul incasari, o da angry birds a vandut 5 mil de copiii, insa cu 1 eu bucata, Halo 3 a vandut tot atat insa cu 60 EU bucata, aici este de fapt diferenta. Daca esti un producator indie cu 2 programatori e logic sa consider tabletele ca the next big **** - pentru ca jocul tau de 10-20.000 EU va produce milioane (daca este de calitate) insa comparat cu nivelul pietei, practic este nesemnificativ. Nu demult am aflat ca producatorul seriei Monkey Island (Tim Schafer) a refuzat sa lanseze noul lor joc pe platforme precum PS3 / Xbox 360 - datorita costurilor URIASE (am inteles ca doar pentru un simplu patch la joc pretul era undeva la 50.000 $ ceea ce mi se pare "insane" ) deci platforma PSN / Xbox / Wii (cea mai limitata si mai stricta dintre cele 3) - nu prea doresc sa primeasca content (daca nu ma insel si pe Xbox live exista limitari extrem de stricte cand vine vorba de marimea softurilor - undeva la 25-128 MB - imi pare rau ca nu stiu exact si mi-e lene sa ma documentez) spre deosebire de Android unde "anything goes" pe istore e ceva mai limitat insa ... mult mai "liberal" comparat cu cele 3 de mai sus.

Deci ca o concluzie -> NU hotarat, DA pentru entertainment ieftin si de proasta calitate (ca sa zic asa mult si prost). (din cele cateva sute de mii de jocuri disponibile, sper ca nu gresesc sa se fi ajuns intre timp la milioane, probabil ca sub 500 sunt dedicate gamerului hardcore, marea majoritate fiind porturi - daca luam numarul de jocuri real de calitate si il comparam cu numarul de jocuri lansate pe aceste platforme probabil vom avea cifre 1/1000 si daca eliminam porturile probabil ca raportul scade si mai mult 1/10000 ar fi o cifra mai apropiata de adevara - cand discutam de console unde, pana la ora actuala cele mai multe jocuri le are PS2 ul ~2500 - raportul clalitate este undeva la 1/10).

PS: m-am grabit un pic cand am scris / sper ca are logica - nu am recitit pentru ca trebuie sa plec - asa ca nu ma injurati prematur
Mi se pare cel mai competent post de pe thread'ul asta.