Performanta mare la cat mai putini bani putin probabil. Uiti ca PS3 are o arhitectura custom, un CELL care are arhitectura de GPU si care e pus sa faca calcule grafice in jocurile "care te-au lasat cu gura cascata".

De asemenea uiti ca noua generatie de console nu va avea hardware custom ci hardware "de PC". Xbox 720 se bazeaza pe un octocore de la AMD [identic cu cel de pe desktop dar la frecventa mult, mult mai mica] si pe un cip grafic din seria Radeon, iar ORBIS va fii un APU + un cip grafic modest.

Calcule pe GPU in loc de CPU [GPGPU] se fac pe PC de ani de zile via CUDA sau OpenCL. De acord ca pe gameri nu ii intereseaza specificatiile HW. Eu stiu ca lumea vrea 1080p la 60fps pe noua generatie insa eu incerc sa spun, ca datorita HW-ului care se zvoneste a le motoriza, acest lucru va ramane un vis indepartat.

Pastrand nivelul de detaliu grafic, doar trecerea la 1080p de la 720p inseamna cerinte HW de 2.25x ori mai mari. Ai in vedere ca jocurile pe actualele console ruleaza la 30 fps cu frame drops serioase [vezi articolele de pe Digital Foundry pentru jocurile noi, ce caderi de framerate au, pentru grafica mai buna care o ofera].

Pentru a rula la 1080p si 60fps un joc cu acelasi nivel de detaliu grafic ca pe PS3, ORBIS trebuie sa fie de cel putin 5 ori mai rapid. Si la de 5 ori mai rapid nu primesti in plus absolut nimic dpdv al nivelului de detaliu grafic decat 60fps si 1080p.

Eu unul speram la un hardware care sa aduca un boost visual pentru jocurile viitoare, cum a facut PS3 fata de PS2. Sa nu uitam ca si pentru PS3, cipul grafic a fost de 5x mai rapid decat cipul grafic din PS2 insa procesorul din sistem CELL a fost de 35x mai rapid!

Cu un overall de 5x [CPU & GPU], this Orbis won't do much.

Floating Point Performance:

PS2 Emotion Engine CPU + GS CPU = 6.2Gflops ( billion flops )
PS3 Cell Processor + RSX = 2.18Tflops ( trillion flops ) ( 1.8RSX + 216Cell)

Increase - 320x more floating point performance

GPU Speed:

RSX Processor = Currently 550Mhz ( possibility to change, increase )
Graphic Synthesizer ( PS2 GPU ) = 147Mhz

Increase - 5x faster GPU