Poti sa faci asta daca ai puterea de a vinde foarte mult hardware, in ciuda pretului, pentru ca apoi banii din soft sa vina datorita volumului mare de soft vandut, adica ceea ce face Apple acum marsand pe aura sa exclusivista. Daca nu ai posibilitatea asta, nu poti sa faci asa ceva. Segmentul denumit smartphone a pornit ca o nisa inital si are cresteri fabuloase de la un an la altul pentru ca din ce in ce mai multa lume il adopta si va deveni intr-un final majoritar. Consolele sunt pe dos.

Consolele nu se bucura de asa ceva din pacate, ramanand un segment care chiar risca sa cunoasca un trend negativ. Ia ca exemplu PS2 care a vandut 150mil. unitati LTD. PS3, la mai mult de jumatate din lifespan (10 ani), abia a trecut de vreo 75 (adica jumatate fata de PS2). Nu are nici o sansa sa-si ajunga tatal din urma. In conditiile astea, daca Sony baga hardware scump si soft ieftin, risca sa vanda PS4 la jumatate fata de PS3 si presupunand ca PS3 ajunge la 100 mil. unitati la finalul carierei, ar insemna ca Sony sa vanda max. 50mil. de PS4. Ar fi crima si pedeapsa.

PS nu ma omor eu dupa Nintendo, insa uite ca strategia lor cu hardware ieftin (cel putin mai ieftin decat al concurentei) si software scump a dat roade pana acum. vedem cum va fi de acum inainte insa au ei o flexibilitate caracteristica ce le permite sa se pozitioneze intotdeauna diferit fata de ceilalti sau sa se replieze rapid cand lucrurile nu merg prea bine (vezi redresarea 3DS-ului).