Far Cry 2 este unul dintre cele mai asteptate jocuri ale anului 2008. Este un shooter de tip sand-box (asemanator cu Grand Theft Auto 4), producatorii dorind sa ofere jucatorilor o experienta cat mai realista si mai puternica. Daca au reusit acest lucru vom afla imediat, si vom face lucrul acesta trecand direct la story: Povestea il are ca personaj principal pe unul dintre cele noua personaje dintre care poti alege la inceputul jocului. Cu oricare ai incepe, insa, povestea este aceeasi. Esti un mercenar ajuns in Africa pentru a pune capat unui conflict intre UFLL si APR. Cele doua grupari au fost inarmate de un dealer de arme pe nume The Jackal. Dupa ce ajungi in Pala, orasul din prima regiune pe care o vei explora, individul iti va face o primire nu tocmai de bun venit, dupa care, te vei trezi in mijlocul unui schimb de focuri intre cele doua grupari si va trebui sa faci tot ce poti pentru a scapa. Personajul nostru sufera de malarie, care iti va pune bete in roate exact cand esti cu tinta pe capul inamicului. Din pacate povestea este slaba si lipsita de sens in unele momente, iar finalul este extras dintr-un film cu buget redus.
Grafica
Far Cry 2 foloseste engine-ul Dunia produs de Ubisoft special pentru acest joc. Cu ajutorul lui producatorii au reconstituit o bucatica din Africa in toata splendoarea ei. Peisajele de savana si de jungla sunt realizate foarte bine, jucatorul intrand foarte repede in acea atmosfera mirifica. Apa este si ea la inaltime cu efecte de miscare atunci cand trece o barca sau cand inoti. Cel mai laudat element in Far Cry 2 este insa focul si extinderea sa real-time. Este intr-adevar de laudat ce au reusit producatorii sa faca cu acest effect, insa are si cateva neajunsuri: se extinde pe o suprafata limitata si de obicei in partea opusa fata de cum bate vantul. Ciclul zi-noapte este un alt factor important al jocului, deoarece poti sa iti setezi ceasul ca sa te scoli la o anumita ora pentru a continua misiunea inainte de a salva. Noaptea, inamicii sunt mai dezorientati si se poate folosi foarte bine modul de joc stealth. Jocul nu este lipsit de probleme si pot aparea diverse glitch-uri pe parcursul jocului, unele chiar fatale.
Sunet
Sunetul este si el la inaltime. Cand esti in mijlocul junglei poti auzi ciripitul pasarilor sau daca te duci prin savana poti sa auzi galopul animalelor salbatice. La sunet sunt insa probleme mult mai mari decat la grafica. In primul rand, sunetul poate avea delay-uri fata de imagine sau in majoritatea cazurilor, arma nu se va mai auzi tragand si dupa cateva secunde de la moartea inamicului sa auzi gloantele trase in pamant pentru a scapa pentru totdeauna de el.
Gameplay
Far Cry 2 se vrea un joc realist. Din pacate, producatorii au reusit doar pe jumatate ceea ce si-au propus. Engine-ul Dunia a fost laudat de catre Ubisoft ca va fi folosit pentru a implementa unscripted AI. Acest AI se comporta in felul urmator: daca mergi cu masina sau cu barca, acuratetea inamicilor va fi 100%. Daca mergi pe jos si nu faci zgomot, poti sa te apropii la cativa pasi de inamic, el fiind cu fata la tine si sa nu traga. O alta problema a gameplay-ului este faptul ca masina se strica dupa primele 5 gloante trase de inamic si trebuie reparata pe loc. In timpul misiunilor, pe langa schimbul de focuri pe care va trebui sa il desfasurati pentru a va atinge obiectivul, va trebui sa tineti piept zecilor de mercenari pe care ii veti intalni la control points sau in drum cu jeep-ul sau cu barca. Nici unul din drumuri nu este sigur: adversarii sunt omniprezenti si pe apa si pe uscat si nu va vor da pace pana nu le veti trage un glont intre ochi. Drumurile lungi sunt o alta problema a jocului. Misiunea este luata in stilul GTA4, dintr-o anumita locatie, de cele mai multe ori, acea locatie fiind orasul din centrul regiunii in care va aflati. Dupa ce va este data o misiune, veti fi contactat de cel mai bun prieten pe care il aveti in acel moment ca sa va intalniti la un safe house. Dupa care, incepe un drum lung pana la locul de intalnire, unde prietenul vrea sa faci un alt obiectiv pentru el, inainte sa faci obiectivul principal al misiunii, iar acest obiectiv secundar se afla la o distanta respectabila de safe house-ul la care ai fost chemat. Armele vechi si uzate se vor bloca exact in mijlocul luptei sau, mai rau, iti vor exploda in mana. Nu este bine sa folosesti arme de la inamic decat in caz de urgenta, iar apoi sa le schimbi cu altele noi la gun-shop.
Multiplayer
Daca partea de singleplayer nu sta prea bine, nici multiplayer-ul nu se lasa mai prejos. Aici avem parte de patru moduri de joc: Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Diamond (Capture the Flag) si Uprising. Pentru ca toti stim cu ce se mananca primele trei moduri, voi trece la descrierea ultimului, si anume Uprising. Aici, cele doua echipe trebuie sa captureze trei puncte de control. Aceste puncte nu pot fi capturate decat de capitanul ales aleatoriu. Dupa ce una din echipe a capturat toate cele trei puncte, capitanul echipei adverse trebuie eliminat. Acum trecem la partea cu problemele. In timpul de 7 ore pe care l-am petrecut in compania multiplayer-ului din Far Cry 2 am avut parte de foarte multe deconectari, caderi de server, lag si, nu in ultimul rand, fail-uri la salvarea rank-ului si XP-ului acumulat. Jocul beneficiaza si de un Map Editor, in care pot fi folosite toate obiectele intalnite in singleplayer. Astfel pot fi creat harti foarte bune si poate fi marit timpul de joc, mai ales ca exista o comunitate importanta de jucatori.
Concluzie
Far Cry 2 este un joc cu un potential urias, dar care a fost exploatat foarte putin si a avut o lansare grabita inainte de sfarsitul anului. Merita insa incercat, avand cateva idei interesante, atat in singleplayer, cat si in multiplayer.
Grafica: 9.3
Sunet: 8.5
Story: 7
Gameplay: 8
Impresie: 8
Nota finala: 8
Bookmarks