Merci de informatie, parca ai fi Altex.
In fine articolul 18 spune urmatoarele:
In ordonanta se tot face referire la "contractul" dintre vanzator si cumparator. Acesta e definit astfel:Quote:
ARTICOLUL 18Livrare
(1) Cu excepţia cazului în care părţile au convenit altfel cu privire la momentul livrării, profesionistul livrează produsele transferând posesia fizică sau controlul asupra produselor către consumator, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului.
(2) În cazul în care profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţia de a livra produsele în momentul convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul îi solicită să efectueze livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în care profesionistul nu livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea sau rezilierea contractului.
(3) Alineatul (2) nu se aplică contractelor de vânzare în cazul în care profesionistul a refuzat să livreze produsele sau în cazul în care livrarea în termenul convenit este esenţială având în vedere toate circumstanţele existente la încheierea contractului sau în cazul în care consumatorul informează profesionistul, înainte de încheierea contractului, că livrarea înainte de sau la o dată precizată este esenţială. În aceste cazuri, dacă profesionistul nu livrează produsele în momentul convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluţiunea sau rezilierea contractului.
(4)6 Prin excepţie de la prevederile art. 1549-1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, la rezoluţiunea sau, după caz, la rezilierea contractului, profesionistul rambursează fără întârzieri nejustificate toate sumele plătite în temeiul contractului de către consumator şi în decurs de cel mult 7 zile de la data la care consumatorul a comunicat profesionistului decizia sa de terminare a contractului.
(5) În plus faţă de rezoluţiunea sau rezilierea contractului în conformitate cu alin. (2), consumatorul poate recurge la alte căi de atac prevăzute de legislaţia în vigoare.
CONCLUZIA: aici ar intra si comanda plasata pe un website, daca aceasta se considera a fi contract intre doua parti. Lucru de care nu-s sigur. Mi se pare cam vaga legea in raport cu o comanda inregistrata dar NU CONFIRMATA.Quote:
5. contract de vânzare - orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât şi servicii;
6. contract de prestări de servicii - orice contract, altul decât un contract de vânzare, în temeiul căruia profesionistul prestează sau se angajează să presteze un serviciu consumatorului, iar acesta plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestuia;
7. contract la distanţă - orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul;
8. contract în afara spaţiilor comerciale - orice contract dintre un profesionist şi un consumator, într-una din următoarele situaţii:
a) încheiat în prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului;
b) încheiat ca urmare a unei oferte din partea consumatorului în aceleaşi circumstanţe ca cele menţionate la lit. a);
c) încheiat în spaţiile comerciale ale profesionistului sau prin orice mijloace de comunicare la distanţă, imediat după ce consumatorul a fost abordat în mod personal şi individual, într-un loc care nu este spaţiul comercial al profesionistului, în prezenţa fizică simultană a acestuia şi a consumatorului;
d) încheiat în cursul unei deplasări organizate de profesionist cu scopul sau efectul de a promova şi a vinde consumatorului produse sau servicii;
Tot legat de toata discutia asta Altex mentioneaza pe situl lor urmatoarele:
Deci, se pot depune plangeri la ANPC, iar in ultima instanta chiar daca acestea sunt considerate intemeiate, in cel mai bun caz Altex ia amenda.Quote:
4.1. Raspunderea pentru continutul SITE-ului. ALTEX nu este si nu poate fi facut responsabil pentru prejudiciile create de erorile, neacuratetea sau neactualizarea informatiilor publicate sau mentinute pe SITE, care nu se datoreaza culpei sale. UTILIZATORII pot gasi informatii detaliate in reteaua magazinelor ALTEX.
4.2. In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse/promotii au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul telefonic/e-mail in cel mai scurt timp, despre eroarea aparuta, daca produsul nu s-a livrat inca.
4.3. Caracteristicile produselor prezentate pe SITE sunt preluate / puse la dispozitie de producatori si/ furnizori si ALTEX nu isi asuma raspunderea pentru corectitudinea acestor informatii.
In orice caz, eu nu am primit niciun mail de anulare a comezilor plasate. Am sunat si am dat peste un baiat care a fost amabil. Mi-a zis ca stocurile sunt dinamice, iar situl nu se updateaza in timp real.
Pana la urma pentru mine bottom line este: nu am patit niciodata asa ceva cu Amazon, Zavvi, 365Games, Bookdepository... nici macar pe Ebay. Ori in Romania se intampla asta des. Mai ales cu Altex. Dupa toate experientele negative cu Black Fridays, pre-orders, nopti ale devoratorilor etc etc, astia nu se sinchisesc sa aduca un upgrade serios sistemului de comanda si actualizare stocuri. Macar pentru imaginea si profesionalismul lor (sic).